Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Jeg er nå kommet tilk lev 48.

Moderatorene nevnte på at det var i lev 40-50 man begynte og få problemer som warrior, jeg syns nå det går veldig greit jeg. Var faktisk mye vanskeligere tidligere pga at jeg viste ikke helt hvordan jeg skulle bruke han.

 

Grupper er null problem og finne. Bare jeg får ta aggroen, så blir vi nesten ustoppelige, ingenting irreterer meg mer en når Shadowprist skal leke hero med spellene sine. tar alt aggro og gruppa dauer.

 

Få gank er jo helt topp, aggroen spruter og jeg disarmer og sunder armor`er dem for harde livet. Healingen har folk blitt flinkere til på høyerer level.

 

Jeg ser jeg har bygd noen tallentpoints feil, har blandt annet i thunder clamp, det må jo være sløsing.

 

 

Det har blitt veldig mye tallentpoints i arms og fury, fury er jo glimmrende i gruppe. Jeg må prøve og sette litt mer i protection nå i slutten.

 

Tror drømmegruppa må være: Warrior, warrior, holypriest, druid og rouge.

 

Har sett mange ganger at warlock og mage sliter fryktelig i instance, bla Uldaman. Da er det bedre å ta med rouge som dreper like raskt, og bruker den fysiske metoden.

 

Hvordan ligger dere andre an da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en lvl 11 Tauren Warrior som heter Feedme. Han er stor og sterk, men har ikke så bra utstyr. Kansje ikke så rart, alle må jo starte ett sted. I de siste dager har Feedme løpt rundt i Mulgor og jaktet ulver og andre pelsdyr. Han har lært seg hvordan man flår et dyr og bruker det til noe nyttig. Han har blitt dyktigere med tiden og er nå en stolt Journeyman Skinner. Feedme har en stor slegge. Han er optatt av å knuse ting. Om det så er skallen på et dyr eller en porselenfabrikk er det samme for han. Knusing er gøy! Feedme er alltid sulten. Derfor ble han tilgitt navnet feed me. Han spiser mye kjøtt for tiden men han har nå lært seg å tilberede retter med ulvekjøtt og krydder. Krydder er bra mot immunforsvaret. Feedme har gjennom sin levealder observert de mektige kodo beistene som vandrer fritt i villmarken. Feedme har nå fått æren til å jakte ned en berykted kodo som sikkert er mye større og sterkere enn han selv. Men Feedme som enda er ung går å grubler over ting og tang. Hva sjer etterpå? Hvordan er verdnen utenom? Feedme har blit svert godt kjent med livet etter døden. Han har også blitt meget godt kjent med hva det vil si å løpe 5 mila i spiritform gang på gang. Men Feedme er sterk til sinns, han lar seg aldri knekke. En dag skal Feedme gå til krig. Krig mot den onde alliansen. Feedme må samle krefter og erfaring til slikt. Og derfor setter Feedme disse tankene ned i underbevisstheten igjen og gjør seg klar for å sloss mot fe-folket i nord for å samle et par fjær. Livet er rolig for tiden, men hvem hvet hva fremtiden bringer?

Haha, godt kjent med livet etter døden :D

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Jeg ser jeg har bygd noen tallentpoints feil, har blandt annet i thunder clamp, det må jo være sløsing.

 

har aldri brukt den thunder clamp selv. Mulig det har noe for seg, men tar så lang tid før man får nok rage til å bruke den. Jeg bruker stort sett rage opp på hurtige kjappe angrep hvor blodet spruter.

 

Men som en kar sa til meg når vi var i gruppe. Hei du..hehe..du bruker warrioren din som en rogue! hehe...men det funker jo da svarte jeg. Joa..han kunne si seg enig i det..etter det han hadde sett.

 

It's not the kill itself...It's how you execute it!

Lenke til kommentar
Jeg ser jeg har bygd noen tallentpoints feil, har blandt annet i thunder clamp, det må jo være sløsing.

 

har aldri brukt den thunder clamp selv. Mulig det har noe for seg, men tar så lang tid før man får nok rage til å bruke den. Jeg bruker stort sett rage opp på hurtige kjappe angrep hvor blodet spruter.

 

Men som en kar sa til meg når vi var i gruppe. Hei du..hehe..du bruker warrioren din som en rogue! hehe...men det funker jo da svarte jeg. Joa..han kunne si seg enig i det..etter det han hadde sett.

 

It's not the kill itself...It's how you execute it!

Har talentpoints i thunderclap selv, veldig greit når man sloss mot grupper av mobs. Når jeg tanker, charger jeg inn med 2H, kjører en demoralizing shout, switcher til 1H+shield, fyrer av en thunderclap. Nå er alle mobsa på meg, med -155 i attack power og -10% i attack speed i tillegg til at de er taunta godt, med begge aoe effektene.

 

Etterpå pleier jeg å switche til def stance og skjold for bedre aggro kontroll. Dersom de er mange, enkle mobs, pleier jeg å switche til berserker stance og skru på berserker rage. WHIRLWIND!getcha.gif

Endret av Munch
Lenke til kommentar

WARRIOR MACRO LISTE

Hvis du vil ha makroen, er det bare å klippe ut koden og lime den inn i en ny macro, i wow. Merk at forumet kan "skape" kunstige linjeskift. Det skal bare være linjeskift i macroen, der det står et / tegn, ellers må alle linjeskift fjernes inne i wow!

 

De tre første macroene bruker jeg som stanceswap knapper. De originale har jeg skjult med en mod.

 

CHARGE SMART BUTTON

Switcher til Battle Stance på første trykk, kjører charge på andre.

 

/script texture,name,isActive,isCastable =GetShapeshiftFormInfo(1);if isActive then CastSpellByName("Charge()");else CastSpellByName("Berserker Stance()");end;

 

SHIELDED DEF STANCE

Switcher til 1H, skjold og def stance

/script oi=(GetInventoryItemLink("player",17));if (not oi) then PickupContainerItem(3,1); PickupInventoryItem(16); PickupContainerItem(3,2); PickupInventoryItem(17);end;

/cast Defensive Stance

 

BERSERKER RAGE SMART BUTTON

Switcher til Berserker Stance på første trykk, kjører berserker rage på andre.

 

/script texture,name,isActive,isCastable =GetShapeshiftFormInfo(3);if isActive then CastSpellByName("Berserker Rage");else CastSpellByName("Berserker Stance()");end;

 

DETECT OVERPOWER

Denne makroen ligger i def stance og berserker stance. Med en gang fienden dodger, trykker jeg på knappen (den lyser ikke lenger, etter siste patch :(), noe som switcher til battlestance. Så har jeg overpower knappen på samme sted i Battle actionbar.

 

/script texture,name,isActive,isCastable =GetShapeshiftFormInfo(1);if isActive then CastSpellByName("Overpower(Rank 3)");else CastSpellByName("Battle Stance()");end;

 

MORTAL STRIKE MACRO

Switcher til 2hander og kjører mortal strike. Det første er just in case skjold er equipped, dersom det er 2 hander fra før, er denne bare mortal strike.

 

/script oi=(GetInventoryItemLink("player",17));if (oi) then PickupInventoryItem(17);PickupContainerItem(3,2);PickupContainerItem(3,1);PickupInventoryItem(16);end;

/cast Mortal Strike(Rank 3)

 

WHIRLWIND SMART BUTTON

Switcher til 2hander og kjører whirwind. Samme som mortal strike.

 

/script oi=(GetInventoryItemLink("player",17));if (oi) then PickupInventoryItem(17);PickupContainerItem(3,2);PickupContainerItem(3,1);PickupInventoryItem(16);end;

/cast Whirlwind

 

INTIMIDATING ROOT MACRO

 

Denne macroen utnytter noe mange ikke vet, som er at intimidating shout rooter target. Dvs at target står stille i 6 sec. Om du angriper target, blir rooten brutt. Jeg bruker den mest når jeg vil heale meg selv. En trykk på denne og så en trykk på bandasje macroen.

 

/script CastSpellByName("Intimidating Shout()");

/script TargetUnit("player")

 

INTERCEPT SMART BUTTON

 

Intercept, fra hvilken som helst stance, med to tastetrykk.

 

/script texture,name,isActive,isCastable =GetShapeshiftFormInfo(3);if isActive then CastSpellByName("Intercept(Rank 3)");else CastSpellByName("Berserker Stance()");end;

 

TAUNT SMART BUTTON

 

Taunt, med to tastetrykk.

 

/script texture,name,isActive,isCastable =GetShapeshiftFormInfo(2);if isActive then CastSpellByName("Taunt");else CastSpellByName("Defensive Stance()");end;

 

Tips for warriors: Bruk funksjonstastene på musa! Selv har jeg to funksjonstaster (MX 510) og disse har jeg bundet til INTERCEPT SMART og TAUNT SMART, noe som gjør meg i stand til en herlig combo:

Når jeg er i gruppe og sloss mot flere mobs og jeg ser healeren eller magen har fått aggro, kan jeg (Switche til berserker stance, intercepte, switche til defensive stance, taunte), nesten på en gang, ved hjelp av 4 museklikk. Dette har blitt helt uunnværlig.

 

DISARM SMART BUTTON

 

/script texture,name,isActive,isCastable =GetShapeshiftFormInfo(2);if isActive then CastSpellByName("Disarm()")else CastSpellByName("Defensive Stance()");end;

 

2H til shield bash til 2H macro

 

Har du 2H i hånda, men ser en caster begynne sulle frem en formel, kan det være lurt å denge han i hodet med skjoldet. Denne makroen lar deg switche til skjold på første trykk. (vent 1 sek imellom) Og så bashe OG switche til 2H på andre.

 

/script oi=(GetInventoryItemLink("player",17));if (oi) then CastSpellByName("Shield Bash(Rank 3)");PickupInventoryItem(17);PickupContainerItem(3,2);UseContainerItem(3,1)else UseContainerItem(3,1);PickupContainerItem(3,2);PickupInventoryItem(17);end;

 

 

Mange av makroene (smart buttons f.eks), er avhengige av at du slenger minst 2 points i tactical mastery. Når man får brukt overpower og intercept i "alle stances", skjønner man ikke hvordan man klarte seg uten!

post-172-1117014248_thumb.jpg

Endret av Munch
Lenke til kommentar
Har sett mange ganger at warlock og mage sliter fryktelig i instance, bla Uldaman. Da er det bedre å ta med rouge som dreper like raskt, og bruker den fysiske metoden.

Jeg må få si meg uenig i denne påstanden. En god mage vil alltid skade mer enn en rogue, til tross for at den tåler langt mindre. Og mens en rogue egentlig ikke er til særlig annen nytte enn skade i instancer, og magene skader mer blir rogue overflødiggjort. En mage kan utføre crowd control ved hjelp av polymorph, gjøre brutalt mye skade, forkorte downtime drastisk ved hjelp av mat og drikke og mye mer.

 

Ideelt sett vil jeg (warrior) være medlem av en slik gruppe:

 

1. Holy-specced prest - Healer klart mest effektivt.

2. Protection-specced warrior - Tåler mer, og gjør derfor jobben lettere for presten.

3. Frost mage - Passe med aggro, utrolig skade og crowd control.

4. Frost mage - Passe med aggro, utrolig skade og crowd control.

5. Druid - Buffs, secondary healing, combat ressurection og "kul-faktor" ;)

Lenke til kommentar

Nick: Pekki

Class: warrior såklart

LvL: 51

Realm: Al'Akir

Guild: The Void

 

skjønner ikke hvorfor folk syntes warrior er så dårlig....... så lenge den spilles nøyaktig rett kan den faktisk måle seg med både rogue og paladin. kanskje ikke mage osv...... jeg spiller min med axe specc, og en VELDIG treg axe med high dmg output. så kjører jeg instant atack skills. kunne egentlig ikke tenkt meg å være noen annen class. kanskje shaman, men jeg digger warrioren.

90% av gangene f.eks en rogue på ca samme lvl skal være smart å ambushe meg så tar den meg ned til ca 65% hp før jeg får atacke, men da har jeg bygget opp MASSE rage og fyrer opp 4-5 instand attack skills. da er den plutserlig på 30%hp. og så fyrer de opp evasion og løper avgårde......... men seff finnes det roguer som jeg ikke har sjanse til å ta..... kanskje jeg bruker feil taktikk, men jj.

 

EDIT: oppdaterer

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Warrior er ganske morsom å spille synes nå jeg. De krever sin egen spillestil og må bygges opp med bra utstyr for å ha sjans i PvP.

 

Jeg tok Cyclonian questen på lvl 30 med hjelp fra en guildie og den Whirlwind øksa er bare helt sinsyk. På lvl 31 skulle jeg jogge fra Tarren Mill til Arathi Highlands og blei ambusha av en lvl 38 warrior (alliance, jeg er horde). Det virkelig morsomme her er at jeg fikk ham ned til ca 20% health og da begynte han å løpe. Etter mye dill og dall klarte han til slutt å drepe meg. Tabben min var at jeg glemte å bruke Execute på ham da han var nede på ca 20%.... Han hadde IKKE whirlwind våpen, og det tror jeg gjorde mye av forskjellen.

 

Er nå lvl 32 og har Improved Overpower som gir meg 50% crit sjanse på Overpower ability. Crits varierer fra 320 til over 500 (crit på en Execute).

 

Har også drept en 38 rogue og noe annet småplukk. Èn crit er nok til å halvere health på en mage/warlock/priest på samme lvl som meg (32).

Lenke til kommentar

Warriors er helt greie chars, endgame pvp med critt build og arcanite reaper fungerer men trenger enda litt work.

 

Problemet med Warriors som første char tho er at dem er veldig gear dependent, dem trenger det beste av våpen/armor til en hver tid for og gjøre ting best mulig solo.

 

Har ikke lest alle postene her men så noen lurte litt på engame tanking av instances og sånt, dette kommer jo helt ann på om du skal gjøre strat/schol/ubrs eller om du skal tusle en tur til dusthallow marsh og banke opp onyxia eller om du skal varme deg litt i molten core.

 

For standar engame instances bruker jeg som normalt og tanke med 2hander for dmg da disse fiende ikke er spesielt vansklige, om jeg har brukbart team blir det berserker stance whirlwind / cleave det går i og deff stance om jeg mister agro.

 

Molten core / onyxia er det viktig med bedre løsninger for og holde seg ilivet. Normalt så prioriterer jeg Stam - Armor - Deff for dette og tanker normalt med rundt 400 defence. Det finnes fiender i molten core som er mer rettet mot fire resists så jeg har noe armor jeg bytter om for og yte best mulig det også.

Lenke til kommentar

Er lvl 41 human warrior på daggerspine

Syns warrioren er morsom, men som sagt sliter litt med kitere.

Den klassen jeg koser meg mest med (pvp) er rouges, overpower er din beste venn...

Bruker Sword of Serenity, veldig bra 1H sverd, fikk det da jeg var lvl 35 (guildmates kose tur til scarlett).

 

Kunne vel tenke meg litt mer kjærleik fra Blizzard sin side, men nå som de kommer med % på trap/freeze saker såp blir det nok bedre :p

 

 

-=Ironspeed=-

Champion of Monkey Island

Level 41 Human Warrior

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har netopp "innstalert" Weaponfastswitch buil24 og stancesets build10, men hvordan aktiverer jeg de? Med en /?? command eller skal det komme vinduer automatisk? Forøvrig bruker jeg Nurfed UI.

Jeg fårheller ikke de makroene som er postet tidligere til å virke. Noen som har forklaring på det?

 

Mvh

Andr\e.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...