Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Når en av fighterne mister tannbeskytteren sin, så burde det innføres en regel om at kampen skal stoppes umiddelbart, uansett hvilken "situasjon" de er i. Da kan man unngå sånne episoder..

 

Og faen så lang tid det tok for Silva å fatte at kampen ikke var over.. blir flau.

 

Folk prøver å utnytte det, det er derfor dommeren venter med å stoppe kampen. Både i boksing og MMA finnes det utallige eksempler med fightere som spytter ut tannbeskytteren for å få dommeren til å bryte inn og gi de en pause.

 

Silva visste det, han prøvde å påvirke dommeren til å avslutte kampen.

 

Eksempel på det første punktet:

 

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DAAAAAAMN!! Diaz overkjører McGregor i andre runde og vinner på submission!

Han tok imot en god del slag i trynet, McGregor. 

Var vel virkelig på tide at noen jekket ned irsken :p

McGregor fikk inn mange flere gode slag. Ett knallbra treff fra Diaz førte til  at McGregor klarte såvidt å holde seg på bena. Hadde ikke Diaz fått inn den der tror jeg ikke det hadde gått særlig lenge før KO andre veien.

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

Forstår på ingen måte strategien til Conor. Han må jo ha verdens mest oppblåste ego. Vet ikke hvor mange eksakte roundhouse-kicks han prøvde seg på, men tror det var imellom 4 og 5 og alle satte han i en meget utsatt posisjon. Tankene mine føk tilbake til Weidman vs Rokhold hver gang han prøvde på det. 

Lenke til kommentar

Min far var shotokan karatetrener gjennom hele 80 tallet, vi så veldig mye karatefilmer, og han sa alltid at rundspark var bare tull på film.

 

Aldri snu ryggen til motstanderen din, han går et halvt steg bak og tar foten din når du endelig kommer rundt. Oluss at du står lenge på en fot og kan sweepes ut av balanse lett som ingeting. På film står skurkene og venter på rundsparket såklart..for det ser fancy ut. En ordentlig fighter bare venter og dytter deg ut av balanse og hopper på deg mens du faller bakover.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du sier makes a lot of sense. Nå har jeg sannsynligvis sett veldig mindre MMA enn majoriteten i denne tråden, men jeg kan ihvertfall ikke personlig huske andre enn Anderson Silva være særlig vellykket med spark (og ja, ikke trekk fram Chris Weidman sin blokk nå :p ).

Lenke til kommentar

Min far var shotokan karatetrener gjennom hele 80 tallet, vi så veldig mye karatefilmer, og han sa alltid at rundspark var bare tull på film.

 

Aldri snu ryggen til motstanderen din, han går et halvt steg bak og tar foten din når du endelig kommer rundt. Oluss at du står lenge på en fot og kan sweepes ut av balanse lett som ingeting. På film står skurkene og venter på rundsparket såklart..for det ser fancy ut. En ordentlig fighter bare venter og dytter deg ut av balanse og hopper på deg mens du faller bakover.

 

Det er ikke alle som er enig med deg:

 

tumblr_nrgav4dTEs1s0teago1_400.gif

 

Edson+Barboza+Spinning+Heel+Kicks+Terry+

 

giphy.gif

 

UnimportantQualifiedAlbatross.gif

 

Et rundspark (roundhouse kick) er forresten ikke et roterende spark, men et vanlig spark med legg/ankel. Snurrspark (spin kick) er med full rotasjon av kroppen. Dette er et (lavt) rundspark (roundhouse):

 

low-kick-gif-alves.gif

Endret av Orwandel
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Min far var shotokan karatetrener gjennom hele 80 tallet, vi så veldig mye karatefilmer, og han sa alltid at rundspark var bare tull på film.

 

Aldri snu ryggen til motstanderen din, han går et halvt steg bak og tar foten din når du endelig kommer rundt. Oluss at du står lenge på en fot og kan sweepes ut av balanse lett som ingeting. På film står skurkene og venter på rundsparket såklart..for det ser fancy ut. En ordentlig fighter bare venter og dytter deg ut av balanse og hopper på deg mens du faller bakover.

Nå er det veeeeldig mange knockouts med rundspark i UFC. Det McGregor prøvde på var tregt og gjorde han helt åpen. Når erfarne som Uriah Hall f.eks fyrer igang slike spark så kommer de veldig uventet og det er der dem kan fungere. 

Lenke til kommentar

McGregor kastet bort mye energi på telegraferte snurrspark og haymakers som han bommet med. Ja, han traff Nate med noen fine rette venstre, men det er viktig å huske at en større motstander tåler mer sammenlignet med de Conor har møtt før. Samt at Diaz bare har blitt stoppet én gang av slag/spark. Han har en bra hake.

 

Når man møter større motstandere, kan man ikke forvente en tidlig knockout. Det man bør forvente er at de kan gå gjennom slagene uten å bli rystet, for så å slå tilbake. Man bør også prioritere å ikke bli truffet av større motstandere, og absolutt ikke stå med armene ned langs siden og late som man er Anderson Silva. Bare Anderson Silva kan være Anderson Silva, og selv ikke han greier det hele tiden!

 

McGregor hadde brukt for mye energi, som viste seg allerede i andre runde, og han sluttet å forsvare seg skikkelig. Nate er såpass erfaren at han vet når han skal være tålmodig, og vet nøyaktig når han skal skru opp tempoet og gå for en avslutning. Diaz ville ha vunnet på TKO hvis ikke Conor plutselig latet som han var en bryter, men skal ikke holde det for mye mot han siden han var veldig rystet akkurat da og desperat.

 

Holly Holm-kampen også viste at man kan ikke forbli ubeseiret uten BJJ på høyt nivå. Jeg håpet faktisk på Holly, men Misha fortjente seieren med en såpass fin avslutning.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...