Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Indeed. Jeg ønsker Cerrone fordi han har alltid vært en favoritt, backer aldri ut av noe og lever livet til en ekstremsportutøver. I de 10 kampene har han rista av seg nesten alt av minuser, unntatt den store; tittelkamper/kamper som er planlagt langt frem i tid.

 

Diaz er en klar 2. plass. Diaz har meget gode hender og har en sinnsyk fanskare. Hadde vært rått.

Lenke til kommentar

Diaz bekreftet. Fett!

 

Edit: Nate Diaz var det.

 

Og kampen skal gå som Welterweight, og ikke Lightweight. Det vil si at ingen av de trenger å kutte vekt. Nate er mye høyere enn Mac, riktignok, så det blir interessant om det spiller noen rolle.

 

Jeg tror nok Conor vinner lett pga. effektiv bruk av spark, noe Diaz er svak på/mot, men det blir nok decision.

Lenke til kommentar

Blir mer eller mindre sjokkert om denne kampen går over 1 runde. Diaz er ikke akkurat kjent for å komme inn i form på kort varsel. Spår seier innen 2 minutter for McGregor. 

 

Diaz er jo sjelden utslitt, spesielt ikke i første runde. Kondis er jo en av styrkene hans. Han har bare tapt én kamp på TKO, så han er ikke så lett å avslutte (han har et tap på submission tidlig i karrieren, men det skjer aldri mot McGregor). Rafael dos Anjos ga han rundjuling i tre runder, men han greide ikke å avslutte kampen. Han er veldig sårbar for lave spark, og RDA er kjent for effektive low kicks. McGregor bruker ikke de på samme måte, så han må knocke Diaz med boxing. Jeg tror Diaz varer kampen ut, men soleklar dommeravgjørelse til McGregor.

 

Her er kampen nevnt over:

 

Lenke til kommentar

Kampen kan fult mulig vare kampen ut, men etter min mening vil Diaz sin boksing gi han store problemer med tanke på at han til tider svinger som en gal, mens Conor holder seg stødig og teknisk. Conor kommer nok til å ødelegge kneet til Diaz også ved oblique kicks, samt front kicket til magen han brukte mye mot Mendes.

 

Kondisjonen til Diaz er det ingenting å si på, men man trenger en viss røff sparring før en stor kamp som dette, og 11 dager er etter min mening ikke nok tid. Nå slipper han jo heldigvis å tenke på weight cuttet da, men allikavel. Kan godt hende kampen mot Thompson sitter for friskt i minnet, men jeg har vanskeligheter for å se Diaz komme seg ut av runde 1.

Lenke til kommentar

Bare jeg som brukte tid på å se pressekonferansen igår imellom Nate og Conor?

Synes det var veldig fascinerende når Nate stappet hånda inn i vepsebolet og sa "You are all on steroids" og "You are on steriods" direkte til Conor. Du så Conor ble oppriktig forbanna på dette og svarte med gloser som "F*uck that", pluss han prøvde vende fokus når han spurte "How about you when you knew that X and Y (husker ikke navnene han sa) where on steroids?"

 

Sitter med en følelse av at siste ord i henhold til akkurat disse påstandene ikke er sagt.

 

Til slutt holdt jeg på å daue når Nate sa "Your are such a tough guy Conor, and you fight midgets!" :D

Lenke til kommentar

Tror ikke du var den eneste. Var over 350 000 som så den direkte på YouTube. Selv gadd jeg ikke. Jeg er ikke så interessert i WWE-lignende greier.

 

Kanskje jeg ser et sammendrag.

 

https://streamable.com/ht8s

 

 

Redigert: Jeg så sammendraget over, og det var et par treffende kommentarer. Spesielt Conor sin om gangster Nate, og Nate sin om steroider.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Er 99% sikker på at den ikke var rigga, det er sånn anderson silva alltid sloss bortsett fra at her var bisping alt for aktiv til at silva kunne vinne uten å knocke han ut, det at han til tider virket så slapp og uinteressert var mind-games for at bisping skulle gi han en åpning, ellers så har silva ett mye svakere chin enn det han hadde i gamledager og han tok ikke nok hensyn til det i kampen.

 

Mener at silva kunne relativt lett ha vunnet om han hadde drete i og være underholdende og heller hadde valgt en mer safe gameplan i likhet med bisping.

 

 

Konklusjonen min er fyfaen i helvette for en kamp, satt på kanten av sofaen igjennom mesteparten og var nødt til å reise meg flere ganger, kan nesten ikke huske sist gang jeg har blitt så engasjert av en mmakamp.

 

Synes bisping kan legge hanskene og tannbeskytteren på hylla nå fy faen for en kriger, ser egentlig ingen måte han kan slå rockhold eller weidman.

Lenke til kommentar

Noen som så kampen? Silva vs Bisping?

 

Fikk en følelse av at hele kampen var rigga? Silva gjorde ingenting. Kunne avgjort mange ganger

 

Ellers så har han blitt for gammel.

 

Veldig mange Anderson Silva-kamper er på den måten. Man får følelsen av at Anderson ikke gjør nok, og ikke utnytter sjansen når han har den. Det virker som om hvis han bare hadde angrepet med mer intensitet, og sluttet med tullet han driver med innimellom, så hadde han vunnet enhver kamp. Når han virkelig skrur på, gjør han de mest utrolige ting, men det er noe som gjør at han ikke fullfører på samme vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en av fighterne mister tannbeskytteren sin, så burde det innføres en regel om at kampen skal stoppes umiddelbart, uansett hvilken "situasjon" de er i. Da kan man unngå sånne episoder..

 

Og faen så lang tid det tok for Silva å fatte at kampen ikke var over.. blir flau.

 

Forsåvidt enig i det. Uansett situasjon er jeg dog mer usikker på. Virket som om Anderson la godt merke til at Bisping mistet tannbeskytteren og prøvde å utnytte det. Dumt av Bisping og bruke mer tid på å fokusere på dommeren når tenna står på spill, men. Hele situasjonen var jo merkelig. Som det stort sett alltid blir når Silva går kamp! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...