Gå til innhold

Omtale av World of Warcraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 spill har jeg hittill reagert på når det gjelder karakterer: Pirates sin 9/10 og San Andreas som fikk 10/10. Ellers synes jeg gamer.no lever flotte, velskrevne og rettferdige omtaler. Men husk at dette er subjektive meninger, og ingen kan bli helt fornøyde med karakterene.

 

Likevel, de aller fleste er likevel sånn ca enige. Det blir enten krangling om spillet skulle fått en 10'er eller 8'er. Så det bør være bra! ;)

Lenke til kommentar

Wow er etter min mening så utrolig spillbart og gjennomført, at ingen andre spill kan måle seg, ever. Dette er min mening da, nå har jeg ikke prøvd alle spill.

Men man blir helt oppslukt, og har store problemer med å legge det fra seg, da og først da er spillet bra :D

 

Nesten slik at dere må advare mot, stertk avhengighetsskapende :hmm:

Lenke til kommentar
det er sånn ca 400kr for kittet og den første mnd.. greit nok det... standard pris for ett spill

 

så er det ca 100kr mnd etter den første... og hva er egneltig 100kr i dag? over en hel mnd? ingenting...3kr dagen...

 

og hva får du igjen? ett spill som kontinuerlig blir oppdatert og laget innhold til.

Ett spill der du kan spille med tusenvis av folk samtidig.

 

 

Vel verd penga mener jeg...er ikke så forbanna mye penger imho

 

 

Forøvrig en mye mer velfortjent karakter enn f.eks. 9'ern til HL2... men det er bare min mening.. HL2 er for hypa... ja det var morro å spille, men 9'er?...en sterk 7'er kanskje, eller en 8er....

3 kr dagen høres ikke mye ut, men når det dreier seg om innkjøp på ca 400 og 1200 kr i året bare for å få spille spillet, er det straks litt verre. Hvor lenge varer spillet? Hvor lenge spiller man MMORPG? Jeg har ingen anelse da jeg ikke spiller slike spill, men bare for å ta et eksempel sier jeg 4 år. Totalpris blir da ca 5200 kr :ohmy: Ikke noe spill kan være verdt så mye! Dette er rett og slett forkastelig.

På den andre siden, som MrLee beskriver, er spillet til en hver tid oppdatert og alle feil blir rettet raskt og at man spiller mot tusenvis av andre.

 

 

Off topic:

Husker godt at PCPlayer ga CC Tiberean Sun 10/10 i sin tid. Det må være verdens mest hypa spill

Lenke til kommentar
Flott artikkel!

 

Og dere som påstår at wow ikke har god grafikk har sannsynligvis ikke prøvd spillet engang. Grafikken er fantastisk. Trodde spillet faktisk spillet skulle få 10 i karakter, men, men.

For noe tull. Selvom du liker grafikken(rart det er) så vil ikke det si at alle liker den. Jeg har selv spillt open us beta og har us versjonen og jeg syntes ikke noe om grafikken...

Lenke til kommentar
er det mulig å få testet spille uten å måtte ut med minst 400 spenn?

en demo hadde jo vært fint, gjerne med 10 dager gratis eller noe?

Hei etter hva jeg har lest for en stund siden og hva som er mulig på amerikansk versjon tingen så kan de som har collectors edition gi bort 10 dagers gratis pass til venner ;=) Så hvis du kjenner noen som har collectors edition eller noen her som er greie så kanskje dem kan låne bort til deg..

Lenke til kommentar

"World of Warcraft er blitt kalt det første MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) for massene"

 

"massene" er i dette tilfellet alt fra fjortisser til tante olga på 45.

 

De fleste mmorpg spill krever gjerne at du er en "hardcore" gamer(eq, ao, lineage, osv). Blizzard mener at de har laget et spill som skal tilfredstille både casual og hardcore gamers.

 

Hvis en spiller vil logge på og spille i 30min og faktisk klare å gjøre noe konstruktivt på disse 30min, så er det mulig (casual gamer). Å gjøre noe konstruktivt i for eks AO så kreves det gjerne 5-6timer spilling(drepe hecklers i adonis/inferno). Å sette av 5-6timer til å spille et spill appelerer ikke like mye til "massene" som 30min-1times spilling. Derfor blir det kalt det første mmorpg som appelerer til massene. Er ihvertfall slik jeg har forstått det. Og det er også grunnen til at man kan møte på 12åringer som er helt lost og man trenger ikke be dem 2ganger før de looter et eller annet de ikke skal loote.

 

Til dere som synes de er mye å betale: Hvordan smakte havregrynsgrøten i dag?

Kutt ut et par kinoturer, to pakker mindre røyk i måneden, bruk en hundrings mindre på byn, kjøp havregryn istedenfor grandis. ALLE skal ha råd til å bruke en hundrelapp i måneden! Men hvis dere har klengenavnet "onkel skrue" ja så får dere kose dere videre med havregryn.

 

Til anmelder: Bra omtale, tror ikke du fikk helt frem poenget med rest bonus da.

Har du vært med å "slå" onyxia og molten core? Hvis det var dine mc pics, såg det ikke ut som dere kom så langt :)

Lenke til kommentar
det er sånn ca 400kr for kittet og den første mnd.. greit nok det... standard pris for ett spill

 

så er det ca 100kr mnd etter den første... og hva er egneltig 100kr i dag? over en hel mnd? ingenting...3kr dagen...

 

og hva får du igjen? ett spill som kontinuerlig blir oppdatert og laget innhold til.

Ett spill der du kan spille med tusenvis av folk samtidig.

 

 

Vel verd penga mener jeg...er ikke så forbanna mye penger imho

 

 

Forøvrig en mye mer velfortjent karakter enn f.eks. 9'ern til HL2... men det er bare min mening.. HL2 er for hypa... ja det var morro å spille, men 9'er?...en sterk 7'er kanskje, eller en 8er....

3 kr dagen høres ikke mye ut, men når det dreier seg om innkjøp på ca 400 og 1200 kr i året bare for å få spille spillet, er det straks litt verre. Hvor lenge varer spillet? Hvor lenge spiller man MMORPG? Jeg har ingen anelse da jeg ikke spiller slike spill, men bare for å ta et eksempel sier jeg 4 år. Totalpris blir da ca 5200 kr :ohmy: Ikke noe spill kan være verdt så mye! Dette er rett og slett forkastelig.

På den andre siden, som MrLee beskriver, er spillet til en hver tid oppdatert og alle feil blir rettet raskt og at man spiller mot tusenvis av andre.

 

 

Off topic:

Husker godt at PCPlayer ga CC Tiberean Sun 10/10 i sin tid. Det må være verdens mest hypa spill

tja, det er fremdeles mange som spiller Everquest...og det kom ut for..hva? 4-5 år siden? en kompis av meg slutta nettopp å spille Dark age of camelot for å gå over til WoW... han begynte med det i 2001... så ja, hvis du liker slike spill så er varigheten meget lang :)

 

forkastelig og forkastelig... en kino film i mnd. i 4 år er 3840kr...og det bare for billetten (regn med snop, transport og andre ting så blir det lett 5200kr det og..)

 

er DET forkastelig? synes det virker som immari mye penger å bruke på å tilbringe 2-3 timer per mnd. i en mørk sal og se film, spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Har du vært med å "slå" onyxia og molten core? Hvis det var dine mc pics, såg det ikke ut som dere kom så langt :)

Onyxia's lair kom jeg aldri til dessverre, men Molten Core har jeg vært i. Ja, det er mine screenshots som ligger ute, og det er bilder fra startfasen, med mye prøving og feiling med et raid helt uten struktur. ;) Heldigvis bedret vi oss og kom et stykke innover. Dessverre fikk vi aldri fullført Molten Core på grunn av diverse bugs instansen slet med. De fleste gangene det ble prøvd på Molten Core ble hele raidgruppen fordelt på 2-3 instanser, og etter diverse slike besøk ga vi i grunnen opp.

Lenke til kommentar

kjipt å betale ca 100 kr ekstra per måned i tillegg til selve spillet :(

 

det er jo et market for det.... men skulle ønske at folk boikottet slike type løsninger...

 

*sikler over de som har kjøpt spillet og spiller den nå*

 

jeg må finne meg en sponsor :)

Endret av obos
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt mine tilegnede timer i WoW: US Stress Test, US Final Beta, EU Final Beta. Jeg synes dere er alt for rundhåndede med karakterene her, og JA, jeg tror WoW fikk så bra karakterer fordi WoW er så hypa som det er.

 

Det er plenty ting å ta tak i i WoW. Hvorfor tar dere ikke med i betraktningen at Battlegrounds ikke er med i WoW, fordi Blizzard (eller Vivendi) er griske, og MÅTTE slippe spillet så tidlig så mulig for å "ta opp kampen" med EQ2? Det står til og med i manualen at Battlegrounds er med.. Noe det ikke er.

 

- Alle klassene har en liste med bugs som er lang som et vondt år.. Spesielt Warlock. Alle bugs som er Warlock relatert, tar opp 3 A4 sider. Nå kan du selvfølgelig si at "det har alltid vært bugs i MMORPG's", men NÅR skal vi legge fra oss dette idiotiske argumentet, og faktisk kreve at neste generasjons MMORPG's, RYDDER UNNA de fleste bugs før de slippes? Aldri? Nå? Jeg synes NÅ.

 

- Hvorfor tar dere ikke med i omtalen, at om du spiller på en PvP server, risikerer du å bli drept av folk 20+ levels over deg, som bare springer rundt og prøver å gjøre livet surt for andre. Konstant. Corpse camping.. Spillere 20+ levels over deg som "ganker" deg når du slåss med et monster, og har 10% HP igjen. Som om at de er 20 levels over deg ikke var nok.. Ja.. PvP ER PvP, men PvP i WoW, er det som kalles "MAYHEM" i Anarchy Online. Takke meg til level begrensningen i PvP i AO.

 

- Hvorfor tar dere ikke med at ALLE instances er bugged. Noen er MEGET bugged. Zul'Farrak f.eks: mobs som går inn i en uendelig evade mode, og samtidig "flag'er" alle i teamet som "i combat". Noe som ødelegger hele instancen. Eneste måte å fikse det på, er "ALT+F4", og så stå i kø i 40 minutter for å logge seg på igjen, da serveren er full. Aggro bugs i instances, der mobs på toppen av en laaang trapp aggroer deg, og drar med seg resten av instancen, og dreper hele teamet på et blunk. Gidder ikke nevne alle instance bugs her, da det er så mange av de.

 

- Battlegrounds kommer til å ha en meget lav grense for hvor mange som kan være i "battleground instancen" samtidig. Jeg kan GARANTERE dere, at dere må belage dere på å så i kø så lenge som 24 timer for å entre Battlegrounds, med den grensa som Blizzard har nevnt så langt.

 

- Battlegrounds blir innført fordi Blizzard har skjønt at hvis noen prøver å gjøre et PvP raide i WoW, blir det SYKT laggy hvis så få som 30 stykker er med i raidet. HELE serveren lagger, og de som er med i raidet får 10+ sekunder lag. Serverne takler ikke PvP, derfor har blizzard innført en nødløsning med Instance basert PvP (genialt eh?), og samtidig markedsfører det som en "boon" til spillerene, når det faktisk er et forsøk på en "hotfiks" for crappy servere. Det ser ut som om de fleste svelger dette rått.. TRIST. Tenk deg om.. hvorfor blir battlegrounds innført, når hele spillet ALLEREDE er lag opp for PvP. Hvorfor har battlegrounds "population" grense på noen få spillere?

 

- Det er planlagt et Honor system. Problemet er at dette systemet BARE kommer til å gi rewards for "aktverdig" PvP, IKKE straffe level 60 rogues, som går stealth, og dreper en level 10 mage OM, og OM, og OM, og OM igjen helt til han gir opp og logger av.

 

- QUEUES !!! Jeg må i gjennomsnitt vente 20 minutter før jeg får logga meg på Serveren jeg spiller på nå. Dette er simpelt hen hårreisende og uakseptabelt.

 

Jeg kunne selvfølelig skrevet en artikkel om alle feilene i WoW (bugs), som hadde blitt mye, mye lengre enn omtalen deres, men det har jeg ikke tid eller engasjement til. Jeg tror jeg har fått fram poenget mitt. WoW fortjener IKKE den karakteren dere har gitt spillet, p.g.a. mange, mange, mange mangler og feil.

 

Er det BARE MEG som mener noe er feil, når dere BARE nevner de positive tingene ? Iallefall 97% positivt, og 3% negativt når det er SÅ mye negativt å ta tak i? Kanskje jeg er helt på jordet.... :-/

 

Allikevel er WoW den beste MMORPG'en jeg har spilt så langt, og jeg har det veldig morro i WoW. Det skal Blizzard ha !

Lenke til kommentar

Må si meg enig av kritikken, kom ikke lenger enn lvl 25 i eu open beta, og brukte heldigvis opp det jeg følte jeg trengte av tid der.

 

Grunnen til at jeg hadde lyst å spille mer var for å prøve andre professions (yrker), og fordi jeg har noen n00b venner som spiller osv.

 

Men ting som trekker ned:

Jeg har aldri sett mer håpløse teams. Det er så mange idioter som ikke aner hva de skal gjøre, folk som ikke aner hva som er bra og dårlig av spells.

Teambonusen er hårreisende, du bruker faktisk like lang tid på å ta ting alene som i team.

 

Oi, der fikk vi plutselig aggro fra helt uforutsett hold, og der spawna de vi drepte for en liten stund siden. TAKK BLIZZARD

 

Og sist men ikke minst, alt er så j**** forutsagt når du begynner å spille. Det er umulig å gimpe en char (altså gjøre den ubrukelig eller uegnet til bruk)

 

Tror ikke dette spillet vil appelere så veldig mye til den avanserte delen, som faktisk har spilt noen andre mmorpg før, jeg har ihvertfall en del venner som ikke gidder.

 

Jeg synes at halve morroa med disse spillene er jo faktisk å tilegne seg info om hva som kanskje kan få deg et lite hestehode foran.

 

Uansett, det å få sammen en liten gruppe lvl 15-20 og banke lvl40 horde på raid, er ganske ubetalelig :D

Oops. litt for mye motstand, vi feiger ut, SHEEP, død

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...