Gå til innhold

Nye bilder av Sony Ericsson Clara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leste et sted at telefonprodusentenes "pixeljag"/-jakt går ut over bildekvaliteten fordi sensorene inni telefonen må lages mindre og dermed dårligere... med dagens teknologi, altså. de øker antall pixler fortere enn de klarer å lage tilsvarende gode sensorer små nok. :no:

Det stemmer. Utviklingen presser stadig flere pixler inn på samme lille arealet med den bieffekten at bildestøy øker. Hadde de heller hatt like mange pixler per areal og heller økt arealet på brikkene så hadde bildestøyen forblitt nesten den samme. På grunn av minimal plass i mobiler og at større areal = høyere produksjonspris så velger produsentene å minke arealet på bildesesoren selv om det fører til økt støy. Samtidig øker de antall pixler på det lille arealet og da blir bildestøyen ennå mer fremtredende.

 

Et annet moment er at det er veldig lite plass til optikk i mobiler. Det utelukker f.eks optisk zoom. På mobilkameraer med VGA eller ennå lavere oppløsning så bil bildet uansett så dårlig at de gjerne kan kutte kostnadene på optikken ved å velge plastlinser fremfor glasslinser. På mobilkameraer med 1MP og oppover er det glass som gjelder, men likevel ikke i nærheten av den kvaliteten som billige digitalkameraer har.

 

Selv om kameraet på denne mobilen med 2MP neppe kan sammenlignes med et gammelt billig 2MP digitalkamera så tror jeg faktisk bildene kan bli någenlunde brukbare. Dvs. bra nok til å skrive ut i 10x15cm format, ha som bakgrunn på skrivebordet, eller bruke på websider. Tidligere kameraer (til og med ca 1MP) mener jeg ikke duger til annet enn å vise på telefonens display.

Lenke til kommentar
Lurer meg på kva prisen på den blir  :love:  (uten abonnemang)

Sikkert 7000-9000 kroner. S700i kostet rundt 7000, og denne har 90 mb interntminne + 2 mp kamera.

 

Men de kan kanskje lege en "billig" en også som koster rundt 6000kroner. S700i falt ganske fort i pris, så kanskje denne gjør det også.

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Lurer meg på kva prisen på den blir  :love:  (uten abonnemang)

Sikkert 7000-9000 kroner. S700i kostet rundt 7000, og denne har 90 mb interntminne + 2 mp kamera.

 

Men de kan kanskje lege en "billig" en også som koster rundt 6000kroner. S700i falt ganske fort i pris, så kanskje denne gjør det også.

Siden ''Clara'' er oppfølgeren til K700i, kommer den nok til å koste ca 3000-4000 uten abonnement ;)

Lenke til kommentar
Lurer meg på kva prisen på den blir  :love:  (uten abonnemang)

Sikkert 7000-9000 kroner. S700i kostet rundt 7000, og denne har 90 mb interntminne + 2 mp kamera.

 

Men de kan kanskje lege en "billig" en også som koster rundt 6000kroner. S700i falt ganske fort i pris, så kanskje denne gjør det også.

Siden ''Clara'' er oppfølgeren til K700i, kommer den nok til å koste ca 3000-4000 uten abonnement ;)

Vel. Det får vi nå se på.

Lenke til kommentar
1 megapixel holder da fint til skrivebordsbakgrunn for vanlige folk med 17"-skjermer. Jeg vil heller at windows skal strekke et litt lite bilde så det fyller skjermen enn at mobiltelefonen gir bildet "dobbelt" så mye støy...

:wallbash::lol:

 

 

:nei:

 

 

den dagen jeg får ett digitalt speilrefleks med GSM mulighet kjøper jeg heller det enn en mob. med kamera..

Lenke til kommentar
http://amobil.no/artikkelbilder/sony_ericsson_clara12_l.jpg

Moderatoredit: Unødvendig sitering av bilde er omgjort til link.

 

ser sån ut, men ser ikke helt poenget med og bytte kontaktene...

Fordi det nåværende kontakt-interfacet ikke støtter USB, kun seriell overføring. Alle som har DSS-20/25 dock-stasjon vet hvor treigt dette er, og alle er vel enig i at det er verdt det og bytte kontakter for USB (2.0?) hastigheter!

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...