Gå til innhold

Nye bilder av Sony Ericsson Clara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 megapixel holder da fint til skrivebordsbakgrunn for vanlige folk med 17"-skjermer. Jeg vil heller at windows skal strekke et litt lite bilde så det fyller skjermen enn at mobiltelefonen gir bildet "dobbelt" så mye støy...

:wallbash::lol:

 

 

:nei:

 

 

den dagen jeg får ett digitalt speilrefleks med GSM mulighet kjøper jeg heller det enn en mob. med kamera..

Når mobilen kommer med speilrefleks regner jeg med at GSM-nettet er lagt ned. Så da blir speilrefleks og Super3G.

 

:!:

Lenke til kommentar
1 megapixel holder da fint til skrivebordsbakgrunn for vanlige folk med 17"-skjermer. Jeg vil heller at windows skal strekke et litt lite bilde så det fyller skjermen enn at mobiltelefonen gir bildet "dobbelt" så mye støy...

Bare for å hive meg på kommenteringen: 1MP er for lite for å få klare gode bilder på desktop (1280x1024), selv med speilrefleks.

 

Du må gjerne interpolere opp bilder fra webkameraet/mobilen med VGA eller lavere oppløsning men du imponerer ikke akkurat meg. Resultatet av interpolering er det samme som å sette på deg briller med feil styrke: Bildet blir uklart.

 

Om du vil redusere støy så kan du som sagt interpolere men du vil likevel ikke få noe skarpere eller mer detaljrikt bilde enn på den lave opprinnelige oppløsningen. Interpolering er bare et annet ord på strekking eller digital zoom om du vil.

 

Man kan kombinere skarpe og fine bilder med lite bildestøy, men det krever god optikk og gode bildesensorer. Utviklingen av mobilkameraer med bedre optikk og bedre bildesensorer er altså riktig vei å gå. Interpolering er feil vei.

 

Jeg vil anbefale deg å lede et par guider om temaet på www.akam.no :

My Webpage

Optisk vs. digital zoom

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Litt kritikk :whistle: :

 

Nye bilder av Sony Ericsson Clara

Bilder av oppfølgeren til K700 dukket i går kveld opp på nettet. Modellen skal ha 2 megapiklsers kamera, EDGE, 100 MB innebygget minne, støtte for minnekort og er utseendemessig prikk lik Sony Ericssons T610 . Her er bildene av Sony Ericssons nye lekkerbisken!

 

Les artikkelen her

 

Den er jo ikke prikk lik T610!

Lenke til kommentar

Til Simen1: Hvis jeg hadde et kamera som tok bilder med 1024x768 pixler og en 1280x1024-skjerm ville jeg ha brukt bildet som bakgrunn uten å strekke det. Jeg vet at digital zoom ikke kan kompensere for dårlig optikk etc. Jeg tror vi er enige. ;):p

 

1280x1024 er nesten nøyaktig 1,3 MP. Før telefonprodusentene klarer å lage bedre sensorer bør de holde seg på den oppløsningen, spør du meg. Folk vil jo føle seg snytt hvis de for eksempel kjøper en splitter ny 5MP-telefon og det viser seg at bildene "ikke duger til dopapir" engang, fordi sensorene er dårligere... det blir jo litt som at mange tror "størrelsen", i GHz, på CPUen er det eneste som har noe å si for ytelsen.

 

Nok om det.

Lenke til kommentar
det blir jo litt som at mange tror "størrelsen", i GHz, på CPUen er det eneste som har noe å si for ytelsen.

LOL er så enig, men nå gikk jeg litt offtopic.

 

Høres ut som mobilen skulle komme rindt 2.kvartal eller no i ryktene jeg har hørt før, håper det er sant ass:P det er sirka da jeg har konfirmasjon.

 

Men det ser ut som SE legger gullegget med den mobilen, bare den ikke koster for mye :yes:

Lenke til kommentar
det blir jo litt som at mange tror "størrelsen", i GHz, på CPUen er det eneste som har noe å si for ytelsen.

LOL er så enig, men nå gikk jeg litt offtopic.

 

Høres ut som mobilen skulle komme rindt 2.kvartal eller no i ryktene jeg har hørt før, håper det er sant ass:P det er sirka da jeg har konfirmasjon.

 

Men det ser ut som SE legger gullegget med den mobilen, bare den ikke koster for mye :yes:

jeg vil tro den vil koste rundt 4 lapper når den kommer iom at den er etterfølger av K700i og i samme segmentet.

Lenke til kommentar

Hmm så ut som en ok tlf. Men fargen var grusom og baksiden så ut som en gammel transistor radio. Ellers så knappene ut som de falt i smak hos meg. Gode og store. Har K500i nå og de er litt for små.

Men bytt farge og gjør noe med baksiden så blir dette min neste tlf. ;) Hørte dere det Sony Ericsson !! :D

Lenke til kommentar
Hmm så ut som en ok tlf. Men fargen var grusom og baksiden så ut som en gammel transistor radio. Ellers så knappene ut som de falt i smak hos meg. Gode og store. Har K500i nå og de er litt for små.

Men bytt farge og gjør noe med baksiden så blir dette min neste tlf. ;) Hørte dere det Sony Ericsson !! :D

Hehe, jeg må si at jeg likte baksiden, fronten, siden, bunnen, samt resten av telefonen.

Lenke til kommentar
Hmm så ut som en ok tlf. Men fargen var grusom og baksiden så ut som en gammel transistor radio. Ellers så knappene ut som de falt i smak hos meg. Gode og store. Har K500i nå og de er litt for små.

Men bytt farge og gjør noe med baksiden så blir dette min neste tlf. ;)  Hørte dere det Sony Ericsson !!  :D

Hehe, jeg må si at jeg likte baksiden, fronten, siden, bunnen, samt resten av telefonen.

Jeg og :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...