Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Discipline = utholdenhet.

Holy = bedre healing.

Shadow = skade.

 

Du mener altså å påstå at du ikke ville vært en bedre healer om du hadde valgt disc/holy istedenfor shadow/disc? Hah.

 

Nei, man gjør ikke like mye skade som med shadowspec/form, men det var vel heller ikke spørsmålet. Man vil gjøre ok skade og heale godt med talentene over. Går du for shadow/disc, gjør du god skade og healer ok.

Lenke til kommentar
Discipline = utholdenhet.

Holy = bedre healing.

Shadow = skade.

 

Du mener altså å påstå at du ikke ville vært en bedre healer om du hadde valgt disc/holy istedenfor shadow/disc? Hah.

 

Nei, man gjør ikke like mye skade som med shadowspec/form, men det var vel heller ikke spørsmålet. Man vil gjøre ok skade og heale godt med talentene over. Går du for shadow/disc, gjør du god skade og healer ok.

5602967[/snapback]

Sa ikke at man ikke er bedre healer, sa at jeg ikker merket noe til det, altså min personlige mening.

Jeg kommer nok til å satse på en Shadow/disc variant når jeg når 60 og etter 1.10 patchen, da det er noen av talentene i disc treet som ser veldig intresante ut

Lenke til kommentar
Tja:

Smite kan spammes, MB har 6 sekunders cooldown.

Man slipper sutring om shadowspec (og er en bedre healer).

Større manapool, mer regen, mindre manakostnader på enkelte spells.

5602839[/snapback]

 

MB har cd ja,

Bedre healer som holy/disc? Det kan godt hende, men det har ikke jeg merket noe til, jeg healer like bra som shadow, sutring fordi man er shadow? da er du i feil guild...

Jeg er full shadow, og ble som lvl 55 invitert med i MC, aldri fått noen kommentar på at jeg er shadow.

"Større manapool, mer regen, mindre manakostnader på enkelte spells." <-- GJør dette verdt det å være elendig i alt som heter grinding, 1vs1 pvp? Hva hjelper det med mer mana når man knapt kan gjøre skade?

5602869[/snapback]

 

At du healer like bra som shadow specced er bare bullshit, du har talents som gir 15% bedre renew, et annet som gir 10% mer healing generelt, 20% mindre threat (godly i BWL). i Disc treet har du 15% mana regen(30% med 3 parts tier2) osv osv osv...

 

+ Holy priest i 1vs1 pvp er faktisk utrolig morsomt og med bra nok utstyr kan du knuse den ene epic geara roguen etter den andre, det handler bare om å outheale han. Mass pvp som holy priest er en helt annen historie, her mangler vi det meste av defense skills...

 

Edit: Oppdaterte nettop profilen min :)

Endret av alex503
Lenke til kommentar
Ja, men en rettferdig nerf (hvis den kommer :p ) !

Det ER jo helt bak mål at priests får så masse +% shadowdmg, som i tillegg regnes ut etter +shadowdmg gear (ihvertfall etter hva jeg har hørt)

Edit: Aha, du sitter her og lurer du og?

5604658[/snapback]

 

Kan så være at det er urettferdig, men så er det jo også ufattelig vanskelig å skaffe seg bra +damage gear som en priest, hva hadde du som warlock sagt viss en priest outrolla deg på +30 spelldamage hatten fra stratholme?

Eller hva sier Warlockene når du bidder på Fel infused leggings?

 

Dessuten, du har en lvl 60 warrior, itemization for melee klasser er så mye mer urettferdig en for en priest.

 

I det siste har også Mages sin itemization nådd nye høyder, fire mages med trinkets kan 2 shotte alt som er nå. Hva med en stakkars holy priest da? som tilsammen får 69 spelldamage med full tier 2, altså bare Anathema, det er urettferdig det...

 

 

Forresten Martin, gå å jobb med særemne ditt, fremføring i morgen :p

Lenke til kommentar
Dessuten, du har en lvl 60 warrior, itemization for melee klasser er så mye mer urettferdig en for en priest.

5604744[/snapback]

 

Jaha, jeg forstår ikke helt hva du mener nå. En prest med anathema og blått gear dreper hvilken som helst warrior uten å blunke. warrior med epix gear og våpen er per i dag på stadiet en warrior med blått gear og arcanite reaper var i 1.6. Slutt å klag over en velfortjent nerf.

Lenke til kommentar
Vet hva jeg skal si: BULLSHIT! Mind blast non-crit 1000, keep on dreaming. Da snakker vi i såfall om gear med opp i mot 600 +damage. Og dette på en prest... nahh.. Tror det ikke før jeg får se det.

5604878[/snapback]

Mind Blast (Rank 9)

350 Mana 30 yd range

1.5 sec cast 8 sec cooldown

Blasts the target for 503 to 531 Shadow damage, but causes a high amount of threat.

 

i tillegg får man 40 % mer skade fra shadowspells ved hjelp av talents og masse damage gear :hmm:

 

 

Men nå har ikke jeg spilt så mye prest at det gjør noe og info henter av thottbot.com :wee:

Lenke til kommentar
Dessuten, du har en lvl 60 warrior, itemization for melee klasser er så mye mer urettferdig en for en priest.

5604744[/snapback]

 

Jaha, jeg forstår ikke helt hva du mener nå. En prest med anathema og blått gear dreper hvilken som helst warrior uten å blunke. warrior med epix gear og våpen er per i dag på stadiet en warrior med blått gear og arcanite reaper var i 1.6. Slutt å klag over en velfortjent nerf.

5604788[/snapback]

 

Jeg klager ikke over noen nerf, har alltid vært holy priest (med untak av 1 uke som shadow, som var møkk kjedelig)

Den priesten med blått gear og anathema du referer til må være shadowspeccet (sier seg selv :p)

 

Nå har ikke jeg spilt warrior på den tiden du referer til, men en warrior med bra utstyr (les: onslaught girdle og BWL dd plate og spinal reaper eller bedre) dreper det aller meste, har du en healer bak deg, ja da dreper du hva som helst i pvp.

 

Når jeg healer i Battlegrounds henger jeg meg alltid på en warrior, han har plate, mye HP, AOE til en viss grad, hamstring(som for øvrig er hemningsløst bra) casting interrupt skill osv osv.

 

 

Og til Emes, det er bare YTTERST få shadowpriester som har så bra utstyr, det kreves at guilden din tillater Shadowpriester i raids og at warlockene/magene allerede har utstyret. (med mindre de kjører et sært loot system)

Dessuten, mager med mye mye mer crowd control abilitys hitter også 1000 damage frostbolt rett som det er, i tilleg har de utallige Instants, det vil si at de kan fyre av en frostbolt som critter for 2k og en instant fireblast for 700ish damage rett etter frostbolten (mye mer med trinkets).

 

Selv om jeg syter som en baby akkurat nå, mener jeg fremdeles at det er ikke er noe galt med disse klassene, dette er et RPG spill, karakteren din skal utvikles seg til det bedre over tid.

Det eneste jeg ikke liker, er at holy priester ikke har sjangs i havet til å klare noe som helst i mass pvp.

Priest er den klassen som først blir angrepet/sheepet men den klassen som har færrest ferdigheter til å komme seg bort med. Fear er den eneste skillen som kan få en fiende bort fra oss, men som alle vet er fear ødelagt.

 

Jeg håper bare Priest blir bra, som sagt på de offisielle wow forumene: "1.10 will make or break the priest class"

Lenke til kommentar
Vet hva jeg skal si: BULLSHIT! Mind blast non-crit 1000, keep on dreaming. Da snakker vi i såfall om gear med opp i mot 600 +damage. Og dette på en prest... nahh.. Tror det ikke før jeg får se det.

5604878[/snapback]

 

Stemmer, du var jo der og så i combat loggen min. Han har forsåvidt Nefarian macen og rank 13 gear. Men ok, du får tro hva du vil :ermm:

 

Her er profilen hans, bare at han har Nefarian macen istedet for Anathema. Kanskje noen andre forandringer også.

Endret av emes
Lenke til kommentar
Vet hva jeg skal si: BULLSHIT! Mind blast non-crit 1000, keep on dreaming. Da snakker vi i såfall om gear med opp i mot 600 +damage. Og dette på en prest... nahh.. Tror det ikke før jeg får se det.

5604878[/snapback]

 

Stemmer, du var jo der og så i combat loggen min. Han har forsåvidt Nefarian macen og rank 13 gear. Men ok, du får tro hva du vil :ermm:

 

Her er profilen hans, bare at han har Nefarian macen istedet for Anathema. Kanskje noen andre forandringer også.

5604982[/snapback]

Sick gear, toep og zhc *misunne*.

Lenke til kommentar
Dessuten, du har en lvl 60 warrior, itemization for melee klasser er så mye mer urettferdig en for en priest.

5604744[/snapback]

 

Jaha, jeg forstår ikke helt hva du mener nå. En prest med anathema og blått gear dreper hvilken som helst warrior uten å blunke. warrior med epix gear og våpen er per i dag på stadiet en warrior med blått gear og arcanite reaper var i 1.6. Slutt å klag over en velfortjent nerf.

5604788[/snapback]

 

Nå har ikke jeg spilt warrior på den tiden du referer til, men en warrior med bra utstyr (les: onslaught girdle og BWL dd plate og spinal reaper eller bedre) dreper det aller meste, har du en healer bak deg, ja da dreper du hva som helst i pvp.

 

-----

 

Selv om jeg syter som en baby akkurat nå, mener jeg fremdeles at det er ikke er noe galt med disse klassene, dette er et RPG spill, karakteren din skal utvikles seg til det bedre over tid.

Det eneste jeg ikke liker, er at holy priester ikke har sjangs i havet til å klare noe som helst i mass pvp.

Priest er den klassen som først blir angrepet/sheepet men den klassen som har færrest ferdigheter til å komme seg bort med. Fear er den eneste skillen som kan få en fiende bort fra oss, men som alle vet er fear ødelagt.

 

Jeg håper bare Priest blir bra, som sagt på de offisielle wow forumene: "1.10 will make or break the priest class"

5604959[/snapback]

 

Jeg er enig i det meste du skriver. Det som har skjedd i wow med warrior klassen og delvis andre melee klasser, er at for å "henge med" i utviklingen pvp-messig, må warriors (som du sier) farme BWL osv for å skaffe spinal reaper eller bedre, imba plate, onslaugt girdle, osv osv. Dette i tillegg til å måtte ha en dedikert healer for ikke rett og slett blir CC'd til døde. En warior med valor og arcanite reaper f.eks hadde før en rimelig sjanse mot mager og huntere med noenlunde likt gear. Slik situasjonen er nå, trenger warriors BWL gear for å ha en sjanse mot blågearede mager og huntere.

 

Og at karakteren skal utvikle seg over tid er tydeligvis ikke blizzard enig i. Damage-messig har blizzard skrudd warrior 4 måneder og endeløse timer gear-farming tilbake i tid. Og det er ikke noe som tilsier de ikke vil gjøre det igjen, så snart loot fra AQ begynner å droppe.

 

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette på prestetråden, men jeg er vel lei av å ikke komme gjennom PW:shield nr. 2 før jeg er død av mindflay :(

Lenke til kommentar
Vet hva jeg skal si: BULLSHIT! Mind blast non-crit 1000, keep on dreaming. Da snakker vi i såfall om gear med opp i mot 600 +damage. Og dette på en prest... nahh.. Tror det ikke før jeg får se det.

5604878[/snapback]

 

swp_imba.gif

 

Dette er en stund siden. Har nå +471 spell damage (uten zhc+toep), med litt gimp gear på.

 

Og det han andre sier at shadowpriests vinner mot alle warriors, uansett, er så bullshit at jeg har lyst i til å grine. Aner du hvor fettevondt det gjør når du får en 1500-2000ms på deg? det er mer enn 1/2 av min hp med alt mitt +dmg gear på.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Vet hva jeg skal si: BULLSHIT! Mind blast non-crit 1000, keep on dreaming. Da snakker vi i såfall om gear med opp i mot 600 +damage. Og dette på en prest... nahh.. Tror det ikke før jeg får se det.

5604878[/snapback]

 

swp_imba.gif

 

Dette er en stund siden. Har nå +471 spell damage (uten zhc+toep), med litt gimp gear på.

 

Og det han andre sier at shadowpriests vinner mot alle warriors, uansett, er så bullshit at jeg har lyst i til å grine. Aner du hvor fettevondt det gjør når du får en 1500-2000ms på deg? det er mer enn 1/2 av min hp med alt mitt +dmg gear på.

5608178[/snapback]

 

Vet du hvor mye warrior blir smelted av 300+ sw:pwn ticks, 300 mindlay ticks osv osv. Og det er ikke alle som har askhandi og critter 2000 på MS heller.

Lenke til kommentar

Ikke glem DP, da. Første tingen jeg hiver på en warrior. :)

 

Men, så skal det være sagt at mange preister løper rundt i devout og tror at det er det optimale på lvl60. At folk ikke har optimalt gear, går begge veier.

 

Det er også vesentlig lettere for warriorer å øke skaden sin. Vinn AV en gang, og man får IBS.. som er temmelig nær AR, skademessig. Castere får en wand (en god wand, men dog). Preister må kjøre strat/scholo/dm/etc-runs og rolle mot warlocker på shadowsakene, og mot warlocker og mager på +dmg-sakene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...