Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær glad du klarer å stable et raid sammen, har vært temmelig dødt i guilden min med tanke på raids i det siste. Skal bli morsomt å prøve ut det nye raidet når den tid kommer, blir nok sikkert kun 10 mans dog, klarer ikke å samle nok medlemmer til 25 mans enda.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har en skyggeprest som er lvl 82 itemlvl 290ca

I cata spiller jeg sammen med en mage på lik level og jeg har 5000 dps og magen 8000dps

Er dette bare pga dots og 5man-mobs ikke lever like lenge osv?

 

AoE lønner på grupper på 4 eller mer?

Hiver dere opp buffs så aoe?

 

Og hvordan bruker dere Mind Spike? Siden den fjerner dots.

 

 

Og SW:D (only if the boss has less than 25% health) -Skriver alle sider, men bruker den hele tiden jeg om jeg ikke tar masse skade.

I TBC black temple osv så sto den spellen for 20-30% av dps husker jeg.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har en skyggeprest som er lvl 82 itemlvl 290ca

I cata spiller jeg sammen med en mage på lik level og jeg har 5000 dps og magen 8000dps

Er dette bare pga dots og 5man-mobs ikke lever like lenge osv?

 

AoE lønner på grupper på 4 eller mer?

Hiver dere opp buffs så aoe?

 

Og hvordan bruker dere Mind Spike? Siden den fjerner dots.

 

 

Og SW:D (only if the boss has less than 25% health) -Skriver alle sider, men bruker den hele tiden jeg om jeg ikke tar masse skade.

I TBC black temple osv så sto den spellen for 20-30% av dps husker jeg.

 

SW:D lønner seg kun dps-messig om bossene har mindre enn 25% hp. Men, du får jo igjen mana med den, og i så måte er det et veldig bra spell for å unngå nedetid. På lvl 85 er regelen forresten at SW:D under 25% > alt utenom MB med orb oppe. Men det er uansett greit å time dots slik at de ikke renner ut samtidig som SW:D er klar.

 

Når og om AoE lønner seg kommer veldig an på hp på targets, ikke bare hvor mange det er. Men 3-4 går fint ja.

 

At en mage gjør mer skade enn deg i heroics er ikke noe du skal ta sånn på vei for. Det skal de fleste gjøre. Som du sier er dette mye pga dots. Kanskje er han også flinkere til å bruke sine dps cd-er?

 

Mind Spike bruker du på targets som ikke har dots, siden det fjerner dots ;) Det er og noe du bare må lære deg med erfaring og se an relativt til de du spiller sammen med. Du lærer deg når det er vits i å legge opp dots eller om det er like greit å bare fyre et par mind spikes og en mb/sw:d.

Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at shadow priest er veldig avhengig av bufffs og gear forhold til mage, og magen du spiller med er mest sannsyligvis arcane som består av 1 spell og er ganske forskjellig fra shadow. Shadow er vanskelig class å mestre, for å få mest ut av classen, det er ingen hemmelighet, men trening gjør deg mester.

 

I TBC black temple osv så sto den spellen for 20-30% av dps husker jeg.

 

Denne tror jeg er fordi du ble boostet av 85's, og du har ikke mye nytte av dots siden mobs dør såpass fort at du bare rekker å caste sw:death.

Lenke til kommentar
Denne tror jeg er fordi du ble boostet av 85's, og du har ikke mye nytte av dots siden mobs dør såpass fort at du bare rekker å caste sw:death.

Glemte å si at jeg mente i TBC ta BT tok 6 timer og alle var lvl 70.

 

 

Jeg spiller på stasjonær og har 1500 days played / selv om 90% er som haler

Magen har 10 days played og spiller på trådløst med laptop og er relativt ny med wow / og jeg er ny på cata 80-85

 

Jeg respekket og gikk opp 2k DPS , men trur fortsatt det er noe halvgalt når jeg har 6-7K så kommer en feralfruid i cat og har 13K

Det går vel ikke an å sammenligne før vi er 85 /359+

Lenke til kommentar

17%, 16% om du er dranei.

 

Kanskje annet nyttig info når du gearer opp i 85.

Haste: 2140 haste rating er "wannabe soft cap" for lavere geared spillere. (gjelder ikke goblin)

Stats prioritering: Int > haste > spirit/hit > mastery > crit

 

Er litt vanskelig å nå 17% hit, så du klarer deg fint med 14-16%, taper bare for mye andre stats hvis du bare fokuserer på HIT/Spirit. (spirit = hit til opplysning)

 

http://www.mmo-champion.com/threads/928084-Priest-PvE-Shadow-Guide-(by-Kilee)

 

Grei tråd på mmo-champion, burde stå det meste du trenger å vite.

Lenke til kommentar

Er ikke supervanskelig å nå 17% hit imo, men en må jo gjerne ofre en trinketspot for det med lavere ilvl gear, og det er ganske krise egentlig. Nagina sier at du klarer det fint med 14%-16% hit. Folk som driver med spreadsheets og utregninger på dps har i lengre tid påstått at det svarer seg å ikke cappe hit. Dette stemmer ganske sikkert på papiret, men det er et stort irritasjonsmoment å måtte recaste VT når det er den som misser. Det er også enda en faktor i en allerede til tider anstrengt rotasjon (sånn i WoW-sammenheng i alle fall) som en fint klarer seg uten. Derfor velger mange allikevel å være cappet. Allikevel må jeg få lov til å presisere at det er mye bedre å være 0,1 under hit cap enn å være f.eks. 0.4 over den :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har dere noen forslag til keybindings på skyggeprest?

Denne klassen er ikke like lett som de andre på dette, kan for eks ikke spamme en knapp for å treffe CD perfekt da spellen bare starter på nytt om man trykker på knappen. Så det blir uansett ikke no knappespamming.

 

Nå holder jeg fingrene på WAD og klikker med musa

Jeg har G15 tastatur med 6 ekstra knapper og razormus med 12 knapper på siden, men klarer ikke få til noe jeg kan leve med.

 

 

 

SWD sliter jeg også med, må ofte trykke den 2-3 ganger før den går av.

Lenke til kommentar

Har dere noen forslag til keybindings på skyggeprest?

Denne klassen er ikke like lett som de andre på dette, kan for eks ikke spamme en knapp for å treffe CD perfekt da spellen bare starter på nytt om man trykker på knappen. Så det blir uansett ikke no knappespamming.

 

Nå holder jeg fingrene på WAD og klikker med musa

Jeg har G15 tastatur med 6 ekstra knapper og razormus med 12 knapper på siden, men klarer ikke få til noe jeg kan leve med.

 

 

 

SWD sliter jeg også med, må ofte trykke den 2-3 ganger før den går av.

 

Kjører dispel på 1, mind blast på 2, vt på 3 mind flay på 4 swp på 5, DP på shift 5, mind spike på shift 2 og sw:d på shift-4.

 

Eller skjønner jeg ikke helt hva du mener med at man ikke kan spamme noe. WoW lagerer spellcasts nå, og køer dem, så lag mellom deg og serveren skal ikke ha noe å si. Om du tenker på mind flay, så ja, den blir jo avbrudt. Men det er bare noe du må bli vant til. Evt får du lage deg en nochannel-macro.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har dere noen forslag til keybindings på skyggeprest?

Denne klassen er ikke like lett som de andre på dette, kan for eks ikke spamme en knapp for å treffe CD perfekt da spellen bare starter på nytt om man trykker på knappen. Så det blir uansett ikke no knappespamming.

 

Nå holder jeg fingrene på WAD og klikker med musa

Jeg har G15 tastatur med 6 ekstra knapper og razormus med 12 knapper på siden, men klarer ikke få til noe jeg kan leve med.

 

 

 

SWD sliter jeg også med, må ofte trykke den 2-3 ganger før den går av.

 

dots på 123

 

mf på Q , mb på E og swd på R

wasd fram bak strife , styre med musa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...