Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min guide til Benediction-questen:

 

Det aller aller første man bør gjøre etter min mening, er å farme demonene helt sør i Winterspring som en gal. (Plassering:) Disse demonene kan droppe The Eye of Shadow, som er én av tre deler man trenger for å lage Benediction. Lord Kazzak, en raidmob i Blasted Lands, kan også droppe øyet, men siden han spawner svært sjeldent og ofte tas veldig kjapt av andre guilder, er det langt lettere å bare farme demonene i Winterspring eller kjøpe øyet av AH hvis du har penger nok. (Det går for 200-300 gull på min Sylvanas-EU, som er min server)

 

Den andre av de tre delene man trenger for å lage Benediction er The Eye of Divinity. Dette øyet finner man bare i kisten til Majordomo Executus, som er den nestsiste "bossen" i raid-instansen Molten Core. For noen som aldri har vært i Molten Core tidligere kan Majordomo-kampen være ganske ekkel, og det krever dermed en forholdsvis okei guild for å beseire Majordomo. Alternativt kan man kjøpe øyet av guilder som alt har skaffet alle øynene de trenger til sine prester, og som gjerne selger det for 4-500 gull.

 

NB! Øyet er bare en 50% drop. Dette betyr at man i teorien kan måtte vente på månedsvis før man ser et (slik som jeg måtte)

 

Den tredje og siste delen man trenger for å lage Benediction/Anathema er Splinter of Nordrassil, som man bare kan få tak i gjennom en quest i Eastern Plaguelands. For å se giveren av denne questen må man ha The Eye of Divinity i en av trinket-plassene sine, og være der mens quest-giveren allerede er der.

 

Questen er enten veldig lett eller veldig vanskelig, noe som avhenger av hvor godt forberedt du er, hvor bra utstyr du har og hvor flink du faktisk er til å gjøre jobben din. Selv - som den perfekte presten jeg er (:whistle:) - hadde jeg ingen problemer, takket være god hjelp fra andre og en smule tålmodighet.

 

Grov oppsummering: Skaff deg eye of divinity og eye of shadow (selv om man ikke trenger eye of shadow før questen er gjort ferdig) og gjør questen.

 

Questen:

 

Mitt personlige forslag til en forberedelsesliste:

 

- Prayer of Fortitude

- Divine Spirit

- Gift of The Wild

- Fire Shield / Thorns

- 10 - 15 x Oil of Immolation

- 2-3 x Major Mana Potion

- 5 - 10 x Night Dragon's Breath

- 2 - 5 x Whipper Root Tuber

- En druid-venn

 

Alle potionene du trenger spørs selvfølgelig på utstyret. Har du veldig veldig dårlig utstyr, kan det nok lønne seg med en nightfin soup og en mageblood potion oppå disse. Har du forholdsvis bra utstyr, kan du nok droppe en del NDB-er og mana potions. Det viktige her er at du har en bra måte å skade alt rundt deg på (rundt 100-200 skade er nok), nok mana til å fjerne diseases og kaste spells ganske konstant i fem minutter og litt snacks for å få tilbake liv.

 

 

Når du kommer til quest-giveren og hun forhåpentligvis er der (husk å ha på eye of divinity, ellers kan du ikke se henne), vil hele eventen starte rett etter at du godtar questen "The Balance of Light and Shadow". Hele kampen foregår utenfor hulen rett foran deg, og går grovt fortalt ut på at 65 spøkelser kommer sakte ut av hulen i bølger på 10 hver eller så. Disse spøkelsene kan ha en grønn sky rundt seg (svak disease, fjern med cure disease), en lilla sky rundt seg (sterk disease, bruk abolish disease) eller bare se helt vanlige ut. Du skal holde livene til disse spøkelsene oppe lenge nok til at de kommer seg på den andre siden og forbi quest-giveren. Det ekle med denne questen er at det også kommer flere bølger med spøkelser ut etter spøkelsene som vil angripe både deg og spøkelsene, samt at noen pil og bue-skytende spøkelser som ikke kan angripes har tatt stilling på fjellet over hulen.

 

Et godt tips til denne kampen er å trykke på "v" eller hva du måtte ha bundet "name plates" til, for å se livene til spøkelsene lettere. For å holde de i live brukte jeg rank 4 renew hvis de hadde >70% liv, rank 9 renew (min beste) hvis de hadde >40% liv og flash heal rank 4 hvis de hadde kritisk lite liv. Først bør man kurere alle de man ser har en disease på seg, før man konsentrerer seg om livene deres. Når man ser at skjelettene kommer ut av hula, kaster man skjold og renew på seg selv og bruker en oil of immolation.

 

Druid-vennen din skal for øvrig stå ved inngangen av hula i bearform og ta seg en kopp kaffe eller noe. Hensikten er at noen av skjelettene vil angripe ham i stedet for deg, og dermed avbelaste både spøkelsene og deg selv. Det er veldig viktig at -ingen- beveger seg, angriper skjelettene, healer spøkelsene eller på noen som helst måte hjelper deg. Hvis det skjer, vil en doomguard slå alle i området for 5-6000 skade, og questen vil bli failed. Og hver gang man mislykkes vil man måtte vente to timer, ergo er det dumt å ta sjanser.

 

Når man har fått over 50 spøkelser uten at mer enn 15 har dødd, er questen ferdig, og du vil få Splinter of Nordrassil hvis du greide det. Etter at du har fått Splinter of Nordrassil og forhåpentligvis innehar både den og de to øynene, er det bare å høyreklikke på ett av øynene for å lage Benediction/Anathema

 

Videoer:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-6...9&q=benediction

http://video.google.com/videoplay?docid=88...0&q=benediction

http://video.google.com/videoplay?docid=45...9&q=benediction

 

Enjoy! :)

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

bare et lite tips, bruk warrior og ikke druid, da warrior ofte tåler mer juling før de dør.

når jeg gjorde questet hadd jeg en warrior og en druid foran hula og en priest sammen med meg som jeg tok questet med.

Hadde 1 død ved 4. bølgen med mobs:P

Lenke til kommentar

En warrior trengs slettes ikke. Dessuten kan druiden heale seg selv, så det er ikke noe problem med at han dør. Ja, man kan gjøre questen med andre prester sies det, men jeg turde aldri å prøve. Hadde ingen døde ved fjerde bølge selv, og syntes questen var overraskende lett.

Lenke til kommentar

Jeg trodde at questen var veldig stor og skummel selv, og den var til dels det første gangen, da jeg prøvde naken og ubuffet. Men holder man hodet kaldt og forbereder seg godt, er den veldig veldig lett. Da alt begynte å bli hektisk ble questen plutselig ferdig, så :)

 

Nei, elitene sør i WS er ikke så veldig lette å ta solo som priest, men med en partner er de veldig lette.

Lenke til kommentar

Stod med min nydinga priest med shadowspec og mer eller mindre så på at en random kar med holy nova, raidbuffs og gud vet hva gjorde samma questen. Han gjorde grovarbeidet. Jeg stod ved questgiveren og flash heala questmobsa som var low. Selve questen krever i og for seg ingen forutsetninger hva angår dyktighet som priest. Råttent med 2 timer cooldown på questen, ikke wipe :p Holy Nova, Oil of Immolation og et heftig manapool hjelper godt på.

 

Begynner å ordne seg med gear på min egen priest nå, gulla ZHC i guildZG, og raska med meg Ring of Spell Power samt Sash of Whispered Secrets i random-MC samme dag. Litt større manapool så blir det bra

 

Helt seriøst, shadowpriest er noe av det mest festlige jeg har spilt. Leker for tiden litt med 2-3 andre shadowpriests i WSG/AB, makan til overlevelsesevne, crowd control og damageoutput skal man se lenge etter. Frister nesten å ranke opp igjen, har det innmari festlig i battlegrounds.

 

Dinga 60 ganske nylig, og vil på det sterkeste anbefale alt som heter +dmg-gear når man levler. Fra toppen av hodet;

Robe of the Magi / Dreamweave West

Necromancer Leggings -> Dalewind Trousers

Dreamweave Gloves

Star Belt

Shadoweave Boots

Shadoweave Shoulders

Robe of Winter Night

 

Brukte rett over 6d /played til 60 med min priest, da uten noen professions og boost av lvl60-venner i Deadmines, Gnomeregan, SM, Zul'Farrak og Sunken Temple. God XP i form av quests og gode questrewards <3 Jame's Levling Guide på WoW-pro.com kom godt med, anbefales virkelig

Lenke til kommentar

Neinei, Robe of winter night er grei, men resten er da ganske så-som-så. Har man penger, Flarecore leggings, +43dmg, +21 stamina og 16 FR er noe av det lekreste du kan oppdrive av bukser. Flarecore robe med sine +23dmg, +35 stamina og +15 FR er heller ikke helt på trynet. Felcloth gloves med +33 shadowdmg og +9 stamina er også meget bra, hiv på +20 shadowdmg-enchant, så snuser du allerede på +120dmg. Anathema med +30dmg må man også ha.

 

Så fyller man på med Crimson felt hat (+30), Maleki's footwraps (+27), Thuzadin sash (+11, bedre stats enn Star belt), 2x Underworld band (+14)/Maiden's circle (+18) og litt ymse rask for å få opp intellect. Briarwood reed og Eye of the beast i trinket-slots.

 

Men, ja, det er ustyrtelig artig å være shadowpriest i battlegrounds. Kunne fint holde på i en halvtime-time uten å dø. Eneste er sutringen fra de andre spillerne.

Lenke til kommentar

Ikke si slikt :-\ levla fra 10-59 med shadowbuild, på lvl 45 var vel da jeg begynte å fikse meg +dmg gear, etter det gikk grindinga myye fortere, hadde vel 230++ +dmg med kun greenies, om jeg ikke husker helt feil.

 

Hadde dog lite hp, og lite mana.

Lenke til kommentar

Snakka om levlegear. Lykke til å bruk flarecore leggings/robe som er lvl60 required under levleprosessen.

 

Har begge deler selv, men er litt skuffet over chesten. Robe of Everlasting Night hadde jeg lett brukt over den om jeg hadde orket farme DM west. Leggings er derimot helt konge. Maiden's Circle og Songstone of Ironforge er vel mer eller mindre selvskrevne som alliance iallfall, 2 gode ringer hvorav en er quest reward. 2xUnderworld Band duger til å levle, men er ofte overpriset til de grader. Brukte vel 150-200g per stk selv. Mangelen på int gjorde at jeg bytta ut beggeBriarwood Reed er vel drømmen for mange, men litt kinkig å få tak i. Slitsomt å sjekke om UBRS-instancen din har han Jed-karen, må resette i hytt og pine. Eye of the Beast er ikke noe særlig for priest, da det kun er Mind Blast som kan critte. (Evt. Vampiric Embrace-heals) Foretrekker ZHC eller den fra Drakkisath, kommer an på hvilke muligheter man har

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...