Gå til innhold

SLI er tydeligvis ikke "all that" enda.


Fogga

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det blir så hauset opp av mange... JEg ser på SLi som noe som er greit å ha i fremtiden. Kjøpe et 6800GT kort nå for eksempel, og ha muligheten til å slenge inn et nytt om noen månder.

 

I de spillene som støttes per dags dato så skalerer det bra i høye oppløsninger, og det finnes ikke noe som kan matche to 6800GT eller Ultra kort i de oppløsningene.

 

Driverstøtten er selvsagt på barnestadiet enda, men at mulighetene for å lage engne profiler kommer er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gdi raptor : Du har rett, var ikke helt oppdatert på den siden.

 

Så da stemmer det vel at vpu'en fungerer som den skal og cpu bruken er nede i maks 20% (litt avhengig av cpu da) uansett hvilken dvd man spiller? Var litt usikker på dette punktet da det har vært litt fram og tilbake med forskjellige tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Gdi raptor : Du har rett, var ikke helt oppdatert på den siden.

 

Så da stemmer det vel at vpu'en fungerer som den skal og cpu bruken er nede i maks 20% (litt avhengig av cpu da) uansett hvilken dvd man spiller? Var litt usikker på dette punktet da det har vært litt fram og tilbake med forskjellige tilbakemeldinger.

Jeg prøvde å spille en film i PowerDVD 6 og jeg lå på 0-10%, men for det meste under 5% så jeg vil si det funker veldig bra

Lenke til kommentar
Raptor' date='20/01/2005 : 16:41'] Jeg skjønner heller ikke hvorfor det blir så hauset opp av mange... JEg ser på SLi som noe som er greit å ha i fremtiden. Kjøpe et 6800GT kort nå for eksempel, og ha muligheten til å slenge inn et nytt om noen månder.

 

I de spillene som støttes per dags dato så skalerer det bra i høye oppløsninger, og det finnes ikke noe som kan matche to 6800GT eller Ultra kort i de oppløsningene.

 

Driverstøtten er selvsagt på barnestadiet enda, men at mulighetene for å lage engne profiler kommer er bra.

Det blir nok sikkert mye bedre ja, men nå er det heller tragisk etter min mening.

Lenke til kommentar
Gdi raptor : Du har rett, var ikke helt oppdatert på den siden.

 

Så da stemmer det vel at vpu'en fungerer som den skal og cpu bruken er nede i maks 20% (litt avhengig av cpu da) uansett hvilken dvd man spiller? Var litt usikker på dette punktet da det har vært litt fram og tilbake med forskjellige tilbakemeldinger.

Jeg prøvde å spille en film i PowerDVD 6 og jeg lå på 0-10%, men for det meste under 5% så jeg vil si det funker veldig bra

Ligger på det samme når jeg bruker nVidia sin DVD Decoder i Windows Media Player 10

Lenke til kommentar

Synes det er utrolig fint at [H] tar opp dette. Dette er den første siden jeg besøker hvis jeg skal ha en ærlig mening om et produkt.

 

Ser det er mange som sier "Ta det med ro, NVIDIA jobber med saken". Jeg tviler sterkt på at alle spill kommer til å få SLI-støtte. Selvfølgelig vil spill som Doom3 og HL2 ha det, men hva med de litt smalere spillene? Slike som Vampire - Bloodlines? Tør jeg ta sjangsen på at dette spillet blir støttet?

 

Problem nummer to er at SLI-støtten kanskje kommer lenge etter spillet er sluppet. Orker jeg virkelig å vente på en patch?

 

Vet at enkelte vil si at "Ja, men det er jo bare et spill. Du tåler å vente litt". Hvis jeg bruker 4-5000 kroner på noe, så forventer jeg at det skal virke mye bedre enn noe til 2.500,-

 

Topp at [H] nok en gang tør å komme med sine meninger, selv om de ikke bestandig er like populære. Først var det juksing med skjermkortdrivere, så syntetiske dritt-tester som 3D Mark, så Infinium Labs og deres Phantom. Glad å se at noen ikke gir seg, selv om folk truer med søksmål. Håper dere i hw.no-redaksjonen følger [H] fotspor, og ikke blir "kjøpt" slik som enkelte andre sider har blitt.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid ment (og sagt) at SLI ikke lønner seg - enda..

 

2xGF 6600 GT SLI er liksom så lønnsomt, men det er ikke bedre enn 1xGF 6800 GT og det har i tillegg ikke full støtte i alle spill. 2xGF 6800 Ultra er bare et svindyrt og bråkete monster. 2xGF 6800 GT er i hvert fall bedre enn 2xGF 6800 Ultra, men om det er det ultimate kjøpet vet jeg ikke.

Ler litt når jeg ser dette. Var ikke klar over at 2x6600GT yter så dårlig. Må si jeg er veldig fornøyd i og med at jeg sitter med et GeForce 6800GT 256mb selv. Klokket til ultra selvfølgelig. Kjører alle de nyeste spillene i 1280*1024 oppløsning med High detail. Har jo agp versjon av kortet, men den dagen jeg trenger å bytte det, om ca 1,5år tipper jeg, da er nok SLI mer utviklet vil jeg også tippe. Er helt enig i at SLI er hypet opp noe voldspmt. Vet ikke om det er webshoppene sin skyld eller fjortissen på forskjellige forum som har ordnet med det :!: hehe.

 

Uansett blir nok SLI en bra løsning til slutt. Koster mye penger med 2x skjermkort, men når den tid kommer at det meste støtter det vil jeg tro at det er verdt hver eneste kr for oss som velger å gå for det da. :thumbup:

 

EDIT: En annen ting jeg har sett, er at sinnsykt mange her på forumet velger 6600GT kort i SLI. Dette med tanke på å kjøpe et tilsvarende etter en tid å kjøre de sammen... Er det ingen som tenker på at når den tid kommer, vil 6600GT være kanskje litt gammelt....

Endret av mylife
Lenke til kommentar

SLI yter da for faen ikke dårlig. Men det gir ikke dobbel ytelse som mange tror. Å hvis man kjøper seg 1x6800Ultra å vil ha mer? Hva gjør man da? Det er jo ikke noe raskere på markedet. Jo man kjøper ett til. Anbefaler alle som er så skeptiske til å lese denne testen. er veldig ny. I høye oppløsninger med max "eye candy" så sparker SLI skikkelig ifra.

 

http://www.gamepc.com/labs/print_content.a...cookie%5Ftest=1

Lenke til kommentar

Jeg for min del er først og fremst interessert i ha bra grafikk når Quake 4 kommer. Siden dette er basert på Doom 3 motoren er det all sannsynlighet for at SLI vil gi særdeles god uttelling. Å kjøpe ett Geforce 6600GT nå til om lag 1500,- og ett til om et halvt år, kanskje til 1000,- er for meg mye bedre enn punge ut med 4600,- nå for et Ultra-kort til PCIe. Jeg vinner 2000,- på dette, og ytelsen er omtrent den samme. Å si at dette er et dårlig kjøp ville jeg si er mangel på dømmekraft. :D

Lenke til kommentar

Som jeg tenker ville jeg heller kjøpt et 6800GT SLI idag. Ja det koster mer, men det er jo verdt hver eneste kr i forhold til ytelsen. Når 6mnd er gått kjøper man 1 til... Jeg syns det er bedre å vente kanskje 2mnd ekstra å spare opp det jeg trenger enn å kjøpe et middelmådig kort som ikke vil holde så lenge...

Lenke til kommentar
Som jeg tenker ville jeg heller kjøpt et 6800GT SLI idag. Ja det koster mer, men det er jo verdt hver eneste kr i forhold til ytelsen. Når 6mnd er gått kjøper man 1 til... Jeg syns det er bedre å vente kanskje 2mnd ekstra å spare opp det jeg trenger enn å kjøpe et middelmådig kort som ikke vil holde så lenge...

Forutsatt at de selger det samme kortet enda. I de siste årene har produsentene vært raske med å komme med nye og forbedrede kort. Gjør de det, så detter eldre modeller ofte ut av markedet. Dette skjer jo ikke med alle kort, men hva om det skjer med akkurat det kortet du skal ha?

 

Dette er noe jeg rett og slett ikke tørr ta sjangsen på. Folk må jo bare kjøpe det, virker det til de spillene de spiller så er det jo topp. Men det er nok mange som blir skuffet når de finner ut at de har betalt 2000 kroner mer for noe som ikke yter en eneste FPS bedre i FS2004/Vampire/NFSU2.

 

Jeg ville (og har) gått for et litt kraftigere enkelt-skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...