Gå til innhold

SLI er tydeligvis ikke "all that" enda.


Fogga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor' date='20/01/2005 : 14:05']
Så read and weap... foreløpig.

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=NzEx

Hvis du leser hele artiklen... Altså side tre også så ser du løsningen på klagene dine... Og du kan ta frem smilet... :yes:

Les fotnoten også, så ser du at det da blir etter "prøv, og kanskje lyktes, eller feil" prinsippet. Men det nok bedre en ingen SLI støtte. :yes:

Lenke til kommentar

Løsning og løsning ... mange måneder frem i tid for Nvidias drivere ellers så må man være programmerer for å kunne gamble på egenhånd.

 

Dette bekrefter vel noe av det jeg har prøvd å sagt helt siden det kom tester av SLI på nettet: SLI er hypet opp for mer enn hva det er verd. Synd at mange sluker agnet, snøret og fiskestanga og bruker mer penger på noe de kunne klart seg like fint uten. (dvs. samme ytelse, bedre støtte, mindre varme, mindre krav til CPU, billigere hovedkort osv ved valg av ett skjermkort for en lavere pris i stedet for to skjermkort.)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid ment (og sagt) at SLI ikke lønner seg - enda..

 

2xGF 6600 GT SLI er liksom så lønnsomt, men det er ikke bedre enn 1xGF 6800 GT og det har i tillegg ikke full støtte i alle spill. 2xGF 6800 Ultra er bare et svindyrt og bråkete monster. 2xGF 6800 GT er i hvert fall bedre enn 2xGF 6800 Ultra, men om det er det ultimate kjøpet vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid ment (og sagt) at SLI ikke lønner seg - enda..

 

2xGF 6600 GT SLI er liksom så lønnsomt, men det er ikke bedre enn 1xGF 6800 GT og det har i tillegg ikke full støtte i alle spill. 2xGF 6800 Ultra er bare et svindyrt og bråkete monster. 2xGF 6800 GT er i hvert fall bedre enn 2xGF 6800 Ultra, men om det er det ultimate kjøpet vet jeg ikke.

Sier meg enig. Men som sagt tidligere, må vi nok vente på bedre støtte.

Men hvis dette er kun et driver problem så kan man jo sakte men sikkert

bygge opp et system, siden hvertfall teknologien er tilgjenngelig.

 

Men da river man seg vel i håret flere ganger over manglende støtte i spill.

 

Men en annen mulighet er jo støtte for 4 skjermer i non SLI (2 i SLI), men

klart det hele avhenger jo av om prisen er verdt det for de som kanskje

ikke spiller så veldig mye men gjerne vil ha opptil 4 skjermer.

 

Da har nok Maxtrox bedre alternativer :p

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

skulle ikke forundre meg at SLI bare er en mellomløsning frem til skjermkort med dobbel gpu kommer

 

alt for å tyne mest mulig ut av kundene

sli slik jeg ser det idag er kun for freaks som vil ha det beste uten at dem kan utnytte det. Gode skjermkort gjør akkurat den samme jobben og alle spill går knirkefritt på high som singelkort.

 

SLI er rett og slett en brifeting.

 

når vi trenger mer ytelse om ikke så lenge så kommer det kort med mer ram og dobbel gpu som allerede er på forsøksbenken til mange produsenter.

Lenke til kommentar

Synd at man ikke får det man betaler for, i alle fall burde nvidia ha en løsning som oppdaterer profilen fortløpende med alle nyere spill hvor det trengs litt ekstra gpu kraft, er vell fryktelig mange som kjøper seg et SLI oppsett og 2xUltra uten å kunne dra særlig nytte av det (untatt å briefe i verdiløse 3dmark05 da).

 

Vi får håpe nvidia er litt flinkere i år til å gi ut drivere enn de var i fjor med sine 5-6 driver releases i løpet av et år.

 

Ps: Synnes det har vært litt mye tull med nvidia i det siste :

 

*Video funskjonaliteten fungerer ikke på 6800 kortene (agp).

*Manglende support for Sli i mange spill (og hypen har ikke gjort det noe bedre).

 

Men i alle fall så ser det ut som det finnes en løsning på problemet, men det kan nok ta litt tid før man får spillt spillene sine med sli funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Hva jeg skrev i: Kjøpeguide: High-End (fra 6600 GT / X700 XT)

 

Positive ting med SLI

  • Kan gi store ytelsesforbedringer, spesielt ved høye oppløsninger og ved bruk av AA og AF, for spill driverne støtter
     
     

Negative ting med SLI

 

Ut ifra dette ville jeg aldri ha vurdert SLI, men hvis jeg derimot hadde veldig mye penger hadde jeg nok vurdert det. Jeg vil heller ha en 6800 GT enn to 6600 GT, og da få like stor ytelse i alle spill uten å tenke på dårlig ytelse hvis ikke spill-profilen eksisterer.

 

Hvis nVidia lager denne autooppdaterings-funksjonen vil frustrasjonen av ikke å kunne spille nye spill i SLI bli redusert siden drivere sjelden lanseres. Jeg tviler på at nVidia har spill-profilen klar til lanseringen av et nytt spill, men hvor lenge må en i så fall vente?

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det før spillene (nvidia drivere o.s.v.) støtter SLI?

Noen som vet det? :p

 

Jeg har akkurat kjøpt et 6800GT kort og et asus A8N SLI Deluxe hovedkort,

Skal antageligvis oppgradere med et skjermkort til av samme slag om 6-12 måneder.

Kommer jeg til å få en ytelsesforbedring da? (ca 1 år til)

 

Takker for et eventuelt svar på dette! :D

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det før spillene (nvidia drivere o.s.v.) støtter SLI?

Noen som vet det? :p

 

Jeg har akkurat kjøpt et 6800GT kort og et asus A8N SLI Deluxe hovedkort,

Skal antageligvis oppgradere med et skjermkort til av samme slag om 6-12 måneder.

Kommer jeg til å få en ytelsesforbedring da? (ca 1 år til)

 

Takker for et eventuelt svar på dette! :D

Jeg vet ikke hvor lang tid nVidia bruker på å lage spill-profiler, men det vil ta sin tid hvis det distribueres gjennom drivere som sjelden lanseres (offisielle i alle fall).

 

Når du kjøper kort nummer to vil det sikkert finnes noen få hundre spill-profiler.

Lenke til kommentar
Ps: Synnes det har vært litt mye tull med nvidia i det siste :

 

*Video funskjonaliteten fungerer ikke på 6800 kortene (agp).

*Manglende support for Sli i mange spill (og hypen har ikke gjort det noe bedre).

Du følger ikke helt med altså... All Video funksjonaliteten utenom Windows Media 9 (WM9) i hardware fungerer på 6800 AGP serien med riktig driver installert (67.66)... :roll:

 

Jeg synes og har helt siden jeg hadde to 3Dfx Voodoo2 kort synes at SLi var et smart prinsipp...

 

Desuten skjønner jeg ikke hva det whines så fælt om. nVidia kommer med verktøy i de nye driverene slik at brukerene kan lage egne profiler til SLi. Hvor mange spill det kommer til å fungere med blir bare å spekulere nå

 

SLi fra nVidia er i et ganske tidlig stadie enda, merk det, men det er et spennende konsept

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...