Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du hatt en spesiell episode med læreren din?
Ja, veldig mange.

 

Jeg for vel begynne med én da. Da jeg gikk i 10.klasse på ungdomsskolen, skulle vi lære å bruke Excel. (yahoo! det kunne jeg på barneskolen) I ei av oppgavene skulle vi rekne ut merverdiavgift, rente og litt andre ting, og siden resten av klassen ropte på hjelp, så ville læreren (skolens IT-(u)ansvarlig) løse oppgaven på prosjektor. Alle utrkeningene skulle foregå i éi rute i regnearket, og læreren skrev ei a dei lengste utrekningene jeg har sett på ei så enkel oppgave. Læreren holdt på ganske lenge med å løse den enkle oppgaven. Jeg hadde allerede løst oppgaven, og gjort resten av oppgavene som vi hadde fått utdelt. Da læreren omsider var ferdig, rekte jeg opp hånda mi og sa at jeg hadde ei mye enklere løsning på oppgaven. Det trodde ikke læreren på, og jeg bad ham komme til meg. Da stod han der som et spørsmålstegn og ristet på hodet. Han blånektet på at løsningen min var korrekt. Forskjellen på min løsning og lærerens løsning, var at jeg hadde laget en formel med flere parantéser, og læreren hadde ingen og lærerens løsning var fire ganger så lang! Siden klassekameratene mine hadde problemer med å forstå en enkel formel, så ble lærerens formel totalt uforstålig. Noen elever kom bort til meg og vi testet ut formelene med ulike verdier, og resultatet ble det samme. Da læreren fikk høre dette, tok han meg i øret. Denne læreren hadde store problemer med å beherske Word og Excel, og formatéring og vedlikehold på skolens maskiner var fremmedord. Da jeg fortalde om episoden til hovedlæreren min, så lo han godt og ristet på hodet, han fikk beskjed om å si ifra.

 

På videregående skole var det veldig populært å bruke "net send". Jeg brukte det ikke selv, men jeg ble bombadért av meldinger fra medelever. Jeg gikk med på å lære en av mine medelever med bat-filer på én betingelse; at han aldri skulle bruke det mot meg. Den samme eleven skrev en gang "net send * Heisann!" Alle maskinene på skolen fikk da opp denne meldingen på sine skjermer. Litt senere kom IT-ansvarlig inn døren, og lurte på hvem som sendte meldinger. Han prøvde deretter å finne avsender ved å telle maskinene. Heldig vis for medeleven min, så kom IT-ansvarlig til en ledig pc. Eleven ble da veldig nervøs og trodde at IT-ansvarlig ville finne det ut. Siden den dagen har elevene i klassa mi sagt "Heisann!" til den eleven. Men over til poenget, det ble etter hvert mer og mer populært blant elevene å sende meldinger til hverandre. De laget bat-filer som uendelige loop-er som sendte cirka 50 meldinger i sekundet. Offeret (ofte meg) måtte da trykke i lange tider for å få vekk meldingene. Restart var nytteløst, siden meldingene kom opp igjen. Enkelte ganger sendte de så mange meldinger at offerets pc gikk tomt for minne, og derfor låste seg. Mange elever lagret ikke arbeid før det var ferdig, så mange mistet arbeid. (Maskinene på skolen var selvsagt uten brannmur) Flere elever ble tatt på fersk gjerning. Men det tok virkelig av da noen elever fikk tak i et program som kunne sende meldinger med falsk avsender. En elev benyttet dette til å sende en melding fra "administrator" der det stod "Eg veit kva du driv med." til en elev som gjorde noe ulovlig. Eleven gikk på. Mange sendte også meldinger fra "julenissen" og fra andre klassekamerater. Men for å få en stopper på dette, så truet lærerene med utestengelse for de som sendte meldinger. Dette hadde kanskje ikke så mye med meg å gjøre, men jeg var med på å sette en stopper for det.

 

Jeg kunne nevnt så utrolig mye mer; om episoder angående meg og vennene mine, blant annet om voldelige og truende lærere. Men jeg skal plukke ut de beste.

Lenke til kommentar

den morsomste episoden jeg har opplevd må være når vi kom tilbake på skolen(GK Elektro) etter påske ferien, da hadde det vært et melke glass som noen har glemt og skyle og det stinget mugg og faen skap. Så skulle vi ha naturfag med en lærer som er helt bobo, stammer skikkelig og er dritt nærvøs hele tiden.

Etter først time så la han igjen tusjen som han bruker på tavla, så vi tok vi og dyppet de nedi melka, og satt glasset med melk under lærerpulten :p

Da han kom inn så synes han at det var en rar lukt i rommet, men fant ikke ut hvor det kom i fra. Men så tok han i en av tusjen og ta brekte han seg helt, spydde over en av pulten og sa : Jæææævvvvvvllaaaa Iddddddiiiiiiiioooooter :p

og kasten av tusjene og sprang ut av klasserommet og kom aldri tibake, vi fikk en ny lærer :thumbup:

 

Edit: måtte bare laste opp bilde av læreren

 

Edit 2: -- Moderator synes at det måtte du ikke. --

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Når jeg gikk vk1 elektro var det en samfag lærer som tok meg i å trykke på mobilen i timene. han truet med å dryle telefonen i veggen vis jeg ikke la den bort å da sa jeg (uten å helt tenke meg om) at vis du gjør det så tror jeg heller at det er du som flyr gjennom veggen...

 

Hele klassen begynte å flire å læreren som var en gangske kul fyr flirte med..(heldigvis)

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Her er min tids tåpeligste lærer:

 

Hun var ei blond lita flis på mellom 1,40 og 1,60. Hadde engelsk og norsk på lundehaugen vgs i fjord. stemmen hennes var av den typiske overnervøse typen, hun stammet ofte og pleide og si ting flere ganger etter hverandre.

 

Etter hvert så gikk vi lei og klaga til andre lærere og høgere folk pga hun ikke hadde kontroll på noe. (Enten så hadde hun dårlig hukommelse eller så satt hun og løy til oss). som vanlig vifta de det vekk med at dere klarer dere nok ol. :nei:

 

en stundt før jul fant vi ut at vi skulle ta det opp med hun, når vi nevnte at vi ikke syntes noe av undervisningsopplegget hennes og at hun sa ting som aldri ble gjort osv rant hun helt over. hun sto i 6 min (tok tiden :wee: ) og gjentok at vi måtte vise respekt og godta henne og følge med osv. hun var helt rød og var på gråten. :hrm: før hun stakk ut av klasserommet. sånn fortsatte hun flere ganger i de kommende ukene.

 

Vi fant jo seff ut at hun hadde problemer og klaga videre på de andre lærerne som bare ga faen i hun og oss.

 

Vi ble aldri kvitt hun og hun viste så godt hun kunne sin makt over oss ved bl.a. å sette meg og mange andre ned i orden før jul og gi oss anmerkninger for å blant annet snyte oss ol.

Endret av Håvi
Lenke til kommentar

Jeg er en lite voldelig person, men de fleste her som forteller om sine"bragder" fortjener lang og kraftig juling, og et kurs i folkeskikk. La gå at alle lærere ikke er like flinke, men det gjelder alle yrkesgrupper. Hva med å gjøre det beste ut av det, i stedet for å være drittsekk?

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

I 5 eller 6 (husker ikke helt) så jobbet jeg på ganga sammen med noen andre. Det var en lang gang med alle dører på siden som førte til forkjellige klasserom. Jeg tenkte at jeg skulle ha det litt gøy og banket hardt på en av dem. Så løp jeg 2m vekk og gjemte meg bak et skap. Det var en av de sinte lærerne på skolen som åpna døra. Han fikk øye på meg (jeg trodde jeg hadde gjemt meg godt) og gikk sakte mot meg. Jeg skjønte at det var noe galt når han kom farlig nærme så jeg begynte å løpe. Det ble en vill spurt bortover ganga helt til læreren la meg i bakken. :D

Det ble ikke så gøy resten av den dagen... :thumbdown:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

*Bump* (men det er verdt det)

Den læreren som vi hadde i heimkunnskap i fjor, har den merkelige regelen at alt skal spares på.

Hun sparer pånelk, og poteter, til de skifter farge:P

Potetene vi fant i kjøleskapet, hadde blitt helt hvite av mugg, og melken som noen andre fant da de ryddet i fryseren, hadde blitt blågrønn.

Hun sparte på en dl. skvett med saft, og safta ble svært nøye målt opp, med dl-mål.

Den var forøvrig fra 1994....

Vi har også funnet slankepiller i skuffen på kateret.

Vi var heller ikke hennes favoritter, etterhvert så turte hun ikke la oss være alene på klasserommet, hun sendte heller oss i butikken for å handle.

Det skal også nevnes at noen skulle kjøpe to tress-isbokser, og kom tilbake med vet ikke hvor mye dyr Royal is:D

Hun har også prestert og sette veska si oppå en komfyr som var på, og så begynne og klage på den brente lukta.

Og hun er ikke av den slanke typen, for å si det slik, hun har klart å skru på komfyren.

Med rompa.

Og klasserommet ble gjennomsøkt den ene gangen hun forlot klasserommet.

Det var en oppsummering av heimkunnskapen vår, både det jeg har opplevd, og hørt.

Lenke til kommentar

Ja stemmer det Effikan....

 

Jeg laget et program i VB 6.0 så jeg fikk nesten alle på GK Elektro til å bruke!

 

Net send med falsk avsender er gøy:)

 

Men jeg lå også inn en backdoor....

 

Når jeg sendte en net send melding til en maskin som hadde mitt program aktivt så slettet den progammet og logget av.... det var en mulighet..... men den beste....

 

JEG SENDTE EN ANNEN MELDING SÅ GJORDE AT TASTATURET OG MUS LÅSTE SEG OG DET KOM OPP PING-PONG SPILL PÅ SKJERMEN...... Alle på datarommet brukte programmet :dribble:

Lenke til kommentar

Lærern spurte om jeg ville låne boka oss han siden jeg hadde "glemt" boka, nei sa jeg.. gjett om han ble sur! :!:

 

edit: Legger til en til jeg: det kom en ny lærer i 7. eller 8. klasse som hadde STORE øyne! :eek: seff bynnte vi alle å si at hun ligna på en "øuar" så ho bynnte og grine og stakk ut! :!:

 

 

<-- skolelys :hmm:

Endret av geedoo
Lenke til kommentar
I 5 eller 6 (husker ikke helt) så jobbet jeg på ganga sammen med noen andre. Det var en lang gang med alle dører på siden som førte til forkjellige klasserom. Jeg tenkte at jeg skulle ha det litt gøy og banket hardt på en av dem. Så løp jeg 2m vekk og gjemte meg bak et skap. Det var en av de sinte lærerne på skolen som åpna døra. Han fikk øye på meg (jeg trodde jeg hadde gjemt meg godt) og gikk sakte mot meg. Jeg skjønte at det var noe galt når han kom farlig nærme så jeg begynte å løpe. Det ble en vill spurt bortover ganga helt til læreren la meg i bakken. :D

Det ble ikke så gøy resten av den dagen... :thumbdown:

La deg i bakke??

 

Slike lærere burde ikke være oppfunnet :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...