Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

-Knekker blekk pennen min i døra, skulle lissom stoppe noen å lukke døra...Blekk spruter over mange glade klassekamerater.

5650555[/snapback]

 

 

 

den der fikk meg til å le, da jeg ser for meg hvordan det ser ut, og kommer på da min søster fant det lurt å velte flakongen min med blekk, da jeg satt og øvde på kaliografi, utover alt jeg hadde skrevet til nå og fikk mye blekk på de fineste klærne sine som hu gikk rundt med den dagen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at jeg delte mine tanker om tvunget samarbeid i skolesammenheng der de som samarbeidet bodde en del mil fra hverandre i en evalueringsrapport etter et hensiktsløst prosjekt, fant hun det for godt å låse et par av oss inne i et rom og sørge for at vi fikk passet vårt ettertrykkelig påskrevet. Eller noe sånt. Jeg lurer fremdeles på hva hensikten egentlig var, men hun tok seg iallefall tid til å avskrive meg som en "arrogant elitist med et høyst umenneskelig menneskesyn".

 

...

 

Igjen er det tid for en alvorsprat, og denne gangen må jeg overbevise henne om at det ikke er det faktum at "kjemien" mellom oss ikke er den beste er det som faktisk er problemet, men vendettaen mot noen få, utvalgte elever jeg finner ganske frastøtende. På et eller annet punkt i denne diskusjonen uttaler hun de bevingede ordene "Jeg er klar over at du er på et høyere intellektuelt plan enn resten av klassen" - Huh. Sa hun nettopp at alle i klassen er mindre begavede, eller mente hun at jeg var uhyre intelligent? Eller en kombinasjon av de to? Og dette var, om du skulle tro det, overhodet ikke ironi fra hennes side. Den er som regel overtydelig, og aldri så subtil og intelligent som det dette ville vært.

Jeg har sjelden fortrolige samtaler, og denne forble definitivt ikke en av dem. Derimot har det blitt en intern spøk, noe som kanskje er like greit.

 

 

Utdrag fra min opprivende blog, som omhandler lærerstandens prakt, og kvalitetsjournalismens definitive frontfigur.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke gjordt så mye galt med vilje på skolen, men hvis jeg først gjør noe så får jeg skylda...

-Hmm det verste var vel da jeg og noen andre fikk en kamerat til å kaste sånn tavle på jul, ut gjennom vinduet ned tre etasjer og ut i veien...

Andre ting jeg husker.... :hmm:

-Da jeg og en kammerat tok give'me'five med hendene våre fulle av våt leire, så spruten sto oppetter vegger og vindu.

-Da noen i klassen vår stengte døra og jeg tok løpefart for å komme meg inn, endte med at døra blei røska ut av dørkarmen...

-Var alltid sån at vi gutta skulle ha vinduet åpent og jentene det lukke, vinduene var sånne gamle med to hengsler på sia, jeg hang i vinduet 4/5 jenter løfter vinduet sklei ut av hengslene og havna inni i klasserommet

-Jeg kasta melka mi ut av vinduet, den treffer ett vindu som står på fullt gap nedenfor, melka eksploderer og spruter over pulter og bøker og folk i klasserommet under oss.

-Det var sånn rullestol ting ned fra ute trappa, det er 20- vi går inn på dassen fyller kjeftene våre med vann, spytter det på metall dingsen, den gamle læreren vår kommer, og holder på å tryne noe usakli...Dingsen blir fjerna samme dag..

-Jeg må til rektor for å ha nekta og spise torsken som jeg selv laga.

-Jeg kjører rally med lærerstolen klarer og velte og knekke ryggen av den, ender på rektors kontor...Skulle betale ny, men det slapp jeg..

-Knuste lampa når vi spillte fottball inne i klasserommet.

-Hadde konurangse om hvem som kunne samle mest spytt i til friminuttet, jeg har heile kjeften full, lærer spør meg om noe, jeg skal lissom svare, sikkel renner utover heile pulten min..

-Knekker blekk pennen min i døra, skulle lissom stoppe noen å lukke døra...Blekk spruter over mange glade klassekamerater.

 

Skreve de jeg kom på, heilt fra jeg begynte på skole til ca nå...

Men ikke i rekkefølge...

5650555[/snapback]

 

 

Råbra, snakker om rullestoler:

Jeg og en fyr i klassen min ble helt klin-kokkos en gang da skolen var slutt, og siden det vi kaller for "gruppen" (der alle kæppisene er) er rett bortenfor våres klasserom tiltet vi absolutt alle rullestolene deres så de lå på hodet, og så har de sånne knapper vi trykker på så dørene åpner seg, og de kunne vi ikke holde oss unna.

 

FY FAEN det var gøy, og litt av et syn. Pluss at vi gjorde det to dager på rad :whistle::whistle:

Lenke til kommentar
Hmm.. spesiell episode..

 

Læreren stod foran begge 10. klassene på ungdomsskolen og rett og slett snakka dritt om meg. At jeg var en idiot osv. Så jeg tok tak i en blyant, gikk opp kjørte pennen langt inn i øyet på han. Nå kalles han visstnok Kaptein Krok pga øyelappen han går med og alle sier "JAR JAR!!" hver gang de ser han.

5529219[/snapback]

 

Har du et bilde?

Lenke til kommentar
Noe sånt ja... Og da går jeg som de fleste forstår i 7. klasse. og på min skole er det tradisjon at 7. klasse gjør det surt for lærerne

5646934[/snapback]

 

Kan ikke du poste ett innlegg om hva du driver med om, la oss si 10 år. Så kan vi ta en diskusjon på hvem som gjorde det surt for hvem når du gikk på skolen og skulle legge ett grunnlag for videre utdannelse.

Lenke til kommentar
Noe sånt ja... Og da går jeg som de fleste forstår i 7. klasse. og på min skole er det tradisjon at 7. klasse gjør det surt for lærerne

5646934[/snapback]

 

Kan ikke du poste ett innlegg om hva du driver med om, la oss si 10 år. Så kan vi ta en diskusjon på hvem som gjorde det surt for hvem når du gikk på skolen og skulle legge ett grunnlag for videre utdannelse.

5662308[/snapback]

Tror du han havner på gata eller noe fordi han er bølle i 7. klasse? Ærlig talt, så er det tort sett det man klarer å få karakterer i 10. som teller.

Lenke til kommentar
Noe sånt ja... Og da går jeg som de fleste forstår i 7. klasse. og på min skole er det tradisjon at 7. klasse gjør det surt for lærerne

5646934[/snapback]

 

Kan ikke du poste ett innlegg om hva du driver med om, la oss si 10 år. Så kan vi ta en diskusjon på hvem som gjorde det surt for hvem når du gikk på skolen og skulle legge ett grunnlag for videre utdannelse.

5662308[/snapback]

Tror du han havner på gata eller noe fordi han er bølle i 7. klasse? Ærlig talt, så er det tort sett det man klarer å få karakterer i 10. som teller.

5663052[/snapback]

 

Slett ikke, men vedkommende viser en så laber oppførsel at jeg nesten syns synd på han. Å velte rullestoler til handicappede folk, er neppe noe man bør være stolt over. Men utagerende oppførsel har som regel en grunn, som jeg ikke har lyst til å spekulere i her.

10.klasse karakterer er vel og bra, men hvis man ikke kan å legge sammen 2+2 før en kommer dit, hjelper det lite.

Lenke til kommentar

Husker en gang på ungdomsskolen da vi hadde naturfagstime på PC-rommet. Lærern var skikkelig "PC-n00b", og når timen var over sier hun: "Ok, da avslutter vi og skrur av PCene". Jeg kjører kjapt en kombinasjon av Ctrl+S (lagre word-dokumentet), Alt+F4 (avslutte word) og Alt+F4 (avslutte windows).

 

Resten av klassen pleide å bruke ca. 5 minutter på denne prosedyren, så når læreren så at PCen min var avslått 15 sek etter at hun gav beskjeden, klikket hun fullstendig og anklaget meg for å ha trukket ut strømkabelen istedenfor å skru av på kontrollert måte. Og dere skulle sett ansiktsuttrykket hennes når jeg slo til med en kjapp "Hva faen? Jeg tok en jo bare vanlig ctrl-s-alt-f4-alt-f4-enter" :!:

Lenke til kommentar

Loomy: haha, dagens.. hater sånne "smarte" lærere :p.

 

Jeg lagde en musikk oppgave her om dagen.., og lagde da et pent, lite layout i html/css format.

Leverte inn til læreren, så anklager hun meg for å ha bare ha printa ut fra en nettside? tenker med engang: WTF?!?.

 

Så bare viste jeg henne en kjapp layout på en av skolens pcer, og da var det greit...., men det var nære på å få en 1 på den oppgave....(fikk 4)

Lenke til kommentar

Vi hadde kanskje verdens dårligste it-konsulent på skolen for en tid tilbake. Jeg og en kompis var stort sett bedre enn han på de fleste punkter. Ivertfall:

1. Vi var på datarommet når jeg kom borti hvilemodus-knappen, og maskinen ble svart. Han så det, og begynte nesten å sippe når han kjefta på meg siden dette fikk han til å jobbe overtid for å fikse pcen igjen. :rollingeye: Det løste seg ved at jeg viste han det å skrive start x, og avslutte med enter så skrudde den seg på igjen. Av en eller annen grunn trodde han på det, og skrev start x hver gang vi skrudde maskinen i hvilemodus.

 

2. Dette var i perioden etter de verst Blaster-tilfelle, og på det meste fant vi 28 maskiner som stod stablet opp innpå rommet hans, med en shutdown-melding. Ivertfall, han kompisen min gikk inn der for å snakke med dataansvarlig om noe, også ser han på alle maskinen og og sier til meg: "Shit, se så mange pver han her har med Blaster som han ikke har fiksa", med IT-ansvarlig rett ved siden av. Da rødmer IT-ansvarlig og sier: "Aha, så det er Blaster det er ja.".

 

3. Vi hadde kunst og håndverk, og da Film som tema. Etter at alle hadde filma ferdig sitt, skulle han da hjelpe oss å føre filmen inn på pcen. Det var selvfølgelig ustyrtelig morsomt å se han slite og gjøre feil, så tilslutt spurte jeg pent om jeg kunne få lov til å gjøre det. Det var selvfølgelig greit, men han trodde ikke jeg skulle klare det, fordi kameraet var ødelagt (yeah right). Det løste seg enektl ved å ta ut firewire-kabelen, og sette inn USB-kabelen (siden det var USB-kameraet var innstilt på ), også overføre til pcen. Han var rimelig flau etter dette.

 

4. Han irriterte seg grønn over at hjemmesiden han laget for skolen ikke fungerte, og svaret var lett å finne når man så på kildekoden. Han hadde skrevet en blanding av asp og php (og en merkelig oppbygning av html), med endel rotete javascripts uten mening. Det hele endte på .html. Kameraten min tok på seg ansvaret med å lage en helt lik side i asp, som han brukte 20 min på, i forhold til IT-ansvarlig som visstnok hadde brukt 2 timer. Koden til kompisen min brukes visst idag (med mindre de har fått en ny til å gjøre det :p)

 

Nå har han slutta, fordi han trivdes bedre i den gamle jobben. Jeg forstår han godt jeg :D

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på- hvorfor er det at man har høyere IT- kunnskaper enn læreren morsomt?

Etter det jeg vet, er ikke html/css pensum på høgskolen. Det betyr ikke at man er flink heller, for den del. Selv lever jeg at å selge IT- tjenester for NOK 1100.- i timen, og jeg har aldri satt mine ben i html- kode. Betyr det at det er morsomt at du kan mer enn meg om det, Patrick?

Lenke til kommentar
Fordi han har fått jobben med å lage den siden, fordi han har fått jobben med å styre skolens pcer. Vi ler bare av hans mangel på kunnskap og kompetanse til å utføre den jobben han har påtatt/blitt satt til å gjøre.

5672467[/snapback]

 

Men det er da vitterlig ikke hans feil? Hvis ledelsen har satt han, som de visste ikke kunne web-koding, til å lage en hjemmeside, er det da hans feil?

 

Setter du en boms i ett fly, bør du ikke kunne forvente at han skal ta deg fra Oslo til Paris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...