Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm...

masse bra her.

 

Vi skulle ha engelsk glose prøve eller.no på 2 året på vgs. Vi hadde fått prosjektor i klasserommet (data lærern brukte den) Uansett så var ikkje prosjektorn akkuratt noke og skryte av, den var veldig lyssvak, så vi måtte ha av lyset når vi skulle bruke den. Når lyset var på var det lesbart, men ikkje så bra at det gjorde noke.

 

Uansett så skulle vi ha engelsk prøve, og i friminuttet før slo vi på pc'n og skreiv inn alle glosene på dataen og satte prosjektorn på. Det var faen meg tidenes engelsk prøve, alle glosene stod på tavla! Lærern såg det ikkje heller... og når prøven var ferdig trakk eg ut strømmen til pc'n, ein anna slo av prosjektorn i det han skulle ut på dass. (som om han skulle på dass) Under prøven gjikk lærern att og fram for tavla, så han stod av og til i vegen for oss. At ikkje lærere kan oppføre seg og holde seg i ro på plassen sin når vi sitt stille og rolig og jobber!

 

 

Ein anna episode var når norsk lærern skulle lese loggen/referatet fra prosjektveka vår. Han blei så sint at han slengde arka i bordet og stakk. Så kom klasseforstandern vår inn og leste den... han satt bare og lo og hadde det morro! det var tidenes lærer! aldri hatt ein lærer som var så grei som han.

Lenke til kommentar

Vi hadde en heimkunnskaps lærer som var bælfeit og hun spiste alle restene. Toppen var da jeg lurte på hvor jeg skulle gjøre av en klatt smør som var til overs. "Sett den her" sa hun. LItt senere så jeg at hun kjørte hele klatten i kjeften. Snakker en liten håndfull. Ekkelt. Sikker på at hun har flytende melange i kjøleskapet istedenfor annen leskende drikke.

 

En tysklærer med måne ble utsatt for den morsomme leken "første mann til å ta på månen" som kanskje er selv forklarende? Han tok det forholdsvis rolig da.

 

Broren min og noen venner tagget ned bilen til gymlærern på bursdagen hans (forde de trodde han ville like det) (litt rar i hodet) og senere ble han lagt inn på et koslig koslig sted.

 

En annen lærer som ble lagt inn hadde en lei tendens til å løpe naken gjennom gangene i skolen.

 

En av de få lærerne jeg husker fra barneskolen var en stor hissig trønder og sykkel fantast. 1 gang i måneden var det sykkel tur, uansett vær, opp i skogen og flere timers turer. Og når han ble sint kom han å slo handa i bordet og sa (høyt) "NO BEVEG DU DEG PÅ TYNN IS UNGE MANN!"

 

På barneskolen hadde vi jo også innendørs svamp/vann/snøball -kriger som vanlig er, men mandarin baseball var en heller grisete affære. Mye sprut, go lukt og gøy det der.

 

Det jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

7.:

Da jeg gikk i 7. hadde vi klasserom i den øverste etasjen på skolen. Utenfor vinduene så er det en sån blekk renne som vanne renner på , så når det ble snø oppå den renna åpna vi vinduet i timen tok litt snø inn, og kasta på tavla så det spruta nå j****i utover gulet.

 

Om vinteren på skolen holdt vi på med rugby. Det var tøft. Jeg takla personer så de begynte å skrike, å da mått jeg sitte å snakke med den forbanna sure rektoren, BARE fordi at de begynte og skrike og fordi de gjorde det så ofte.

 

8.:

Når vi henter melk og juice å sånn når det er mat brukerbestandig ordens eleven og kaste melka og jucen til elevene. Men en gang så stod elevn og kasta fra et hjørne vedsiden av vasken, ordenselevn kasta til en som heter Robert i klassen vår. Når Bo Håvard som var ordenselev kasta til Robert tok ikke Robert i mot fordi at Bo ikke sa i fra at han kasta da traff an veggen, og selfølgelig ble det et lite hull i juice pakken. Da ble Robert sur og pælma (kasta hart) juice boksen tilbake, Bo dukka og den traff veggen, juice boksen EKSPLOFAANMEGDERT. Det var jævli tøft og se på!

Lenke til kommentar
Når vi henter melk og juice å sånn når det er mat brukerbestandig ordens eleven og kaste melka og jucen til elevene. Men en gang så stod elevn og kasta fra et hjørne vedsiden av vasken, ordenselevn kasta til en som heter Robert i klassen vår. Når Bo Håvard som var ordenselev kasta til Robert tok ikke Robert i mot fordi at Bo ikke sa i fra at han kasta da traff an veggen, og selfølgelig ble det et lite hull i juice pakken. Da ble Robert sur og pælma (kasta hart) juice boksen tilbake, Bo dukka og den traff veggen, juice boksen EKSPLOFAANMEGDERT. Det var jævli tøft og se på!

Hehe og da kom Martin og Bjørn Terje og Nils Gunder og bare lallalalallalal, ikke sant?

 

Ser ikke helt hvor relevant det er med navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi var en gjeng på 5 stykker som "betalte" en 6. mann 10 kr hver for å ta springfart og sparke klasseforstanderen i rumpa. Som den pengegale halvautomaten han var tok han 10-12 meters fart og sparket henne så skinkene vibrerte :devil: Han fikk ikke en gang anledning til å fortelle om betalingsoppdraget (som han aldri mottok lønn for :devil::devil: ) før han satt i rektors kontor. Åh, uskyldige 10-åringers lek :)

 

Samme klasseforstander fikk nervøst sammenbrudd, kjørte av veien og besluttet å holde seg til småtrinna som et resultat av 2 år i vår klasse. Vel var vi stygge, men hun kastet et nøkkelknippe (sett en lærers nøkkelknippe?) på oss når det passet henne og hadde ingen anger når hun straffet elevene, skyldige eller uskyldige. Et av hennes "reformasjonforsøk" var å sette én og én av problemelevene i en ring mens resten av klassen satt rundt. Da skulle hver enkelt elev som satt i ringen rundt si noe som problemeleven hadde gjort mot han/henne, enten det var fysisk, plaging/mobbing/bråk i timen. Hadde problemeleven ikke gjort noe direkte mot eleven som fortalte, oppfordret læreren til å fortelle om episoder han/hun hadde vært vitne til. Kamerater av problemeleven i midten ble "tvunget" til å tyste på sin bestevenn.

 

Selv satt jeg i midten titt og ofte, og jeg opplevde det som nedverdigende. Personlig ville jeg sagt at dette hadde en totalt motsatt effekt. Forsøket ble en komplett katastrofe når ting utviklet seg til det verre, noe som kanskje førte til sammenbruddet hennes.

 

I løpet av mine år på skole ville jeg si at maks 2 av 10 har vært dyktige. Resten skulle ha vært pensjonert, omskolert, sparket eller skambankt.

Lenke til kommentar
Under prøven gjikk lærern att og fram for tavla, så han stod av og til i vegen for oss. At ikkje lærere kan oppføre seg og holde seg i ro på plassen sin når vi sitt stille og rolig og jobber!

Merka ikke læreren at han ble lyst midt i ansiktet av en prosjektor?

nei, han merka det ikkje.

 

Var sikkert ikkje så teknisk anlagt. Uansett hold eg på le høgt da eg såg bort på kammeraten min... han satt og venta på at læren skulle flytte seg....

Lenke til kommentar

Kom på et par minner om noen lærere.

 

Fra Ungdomsskolen: Tysk/spansk-lærerern (gikk i klasse med den ikke helt ukjente Nils A. Eggen, og var med på Klassekampen osv) spiste kritt:P

Helt uten videre.

Etter å ha skrevet på tavla og fått fingrene fulle av kritt, stappa han de i munnen og sugde det av:P Tasty ;)

 

 

Fra VGS: Mindre stabil lærer som hadde to hunder, "Sjoko" og "Lade".

Snakket stadig vekk om de, og har vært noen turer innom Haukåsen.

Da en av hundene, "Sjoko" tror jeg, døde, klikka det helt for henne, og hu slutta og ble lagt inn "for godt" der oppe:P Moro :D

 

 

En kompis som går på trinnet under meg hadde KRL-prøve, og skulle svare på hva "Den Hellige Treenigheten" var.

Svaret var "En avtale mellom folkeslag om at de skulle plante et tre på grensa mellom et land i Midt-Østen"

Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at gymlærere er gamle griser, men når dere sikler på pene lærere og drømmer om sex er det helt OK?

Når læreren glaner på elevene nakne er det annerledes enn at man glaner litt på en lærer med klær på :drible: . Jeg hadde personlig dratt til gymlæreren om han hadde dratt av meg badebuksa! :mad:

Lenke til kommentar

en ganske ekkel episode fra 1 året på ungdomskolen.

 

hadde fått lov av mudern til og holde en alene hjemme fest med vennene mine,

ca to timer uti "festen" (vi var vell ca 30stk) så banka det på døra og inn kom gymmlæreren min og spurte om vi ville ha sprit!!!!

 

Det sa vi nei til siden vi hadde fått "drikke" av foreldra våre (det viste seg att vi hadde fått munkholm uten etikett :tease:)

men han ville ikke dra så vi ringte poletiet og spurte dem ka vi skulle gjøre (en av vennene mine er sønnen til lensmann), ca 15min senere kommer poletiet og henter han, vi fortsetter "festen" og tenker ikke noe serligt mer på det.

 

3 dager senere er det ett oppslag i avisen om att en mann i 40årene har blidt arrestert for besittelse av store mengder barne porr, og samma dagen får vi beskjed om att gym læreren har tatt en uventet ferie :ermm: .

 

i ettertid så skjønner jeg jo hva han ville :cry:

 

skummelt å tenke på hva som kunne ha skjedd hviss vi ikke hadde fått "øl" av foreldra våre.

 

 

mvh nokiakiller

 

Edit: leif

Endret av nokiakiller
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Norsklæreren min fridde til meg i klasserommet engang, og sa han skulle ta opp kampen mot den daværende kjæresten min...

 

En vanlig frase var; "hvis læreren var 60 år yngre ville han fridd"

Lenke til kommentar

Jeg må si at noen av historiene her mot lærere har vært litt vell ekstrem. Greit at det finnes idotiske lærere og det fortjener å få litt "motstand" men det finnes da grenser. Lærere som er dyktige i sitt fag og behandler elever med respekt behandler jeg med respekt. Stortsett har det vært mannlige lærere som klarte å fortjene respekt hos meg.

 

Med det sakt har jeg vell ikke akkurat kun vært et englebarn gjennom barne og ungdoms skolen. Min "spesialitet" har vært lærer-studenter. På ungdoms skolen hadde vi 3 lærerstudenter. 2 kvinnelige og en mannlig. Begge kvinnelige studentene klarte jeg få til å endre yrke. Etter å hatt klassen vår fant de ut at lærer yrket var ikke noe for dem.

 

KRL lærerinnen vi hadde på ungdoms skolen var dum som et brød. Hun hadde ikke egne meninger og gjorde KUN det som stod i boka. Husker en prøve vi hadde hvor temaet var "Dine meninger om genmanipuleringer". Jeg skrev en lang avhandling (hvertfall i forhold til mine tidligere prøver) om at jeg syntes genmanipulering var flott og kom med gode begrunnelser til hvorfor jeg mente det. Det ente med at jeg fikk en 2'er fordi svarene mine var feil men gode begrunnelse trakk opp. Hvordan kan mine meninger være feil? Det finnes jo ikke akkurat en fasit på hva min meningen om genmanipulering er.

 

I mine yngre dager var det standard med tegnestifter på stolen og tapet på innsiden av dørhåntaket. :ermm: Men hvem gjorde vell ikke det.

 

Husker en litt artig episode i 10. klasse under en tysk time. Det var på våren og jeg begynte å bli lei skole. Læreren gikk ut for å ta en telefon. Det var kanskje 30 min til timen var ferdig, men siden det var siste time på dagen hadde jeg lyst til å gå hjem. Så prøvde å få resten av klassen til å gå, hvis alle gikk kunne vi da umulig få straff mente jeg. Desverre ville de ikke det, så jeg gikk alene. 5 min etter jeg gikk, så fant resten av klassen ut at de også skulle bare gå. I det de kledde på seg kom læreren tilbake. Hun spurte hvorfor de kledde på seg. Da spillte de bare dum og sa: "Lennart sa du hadde sakt vi fikk fri resten av time." Det endte opp med at hun bare flirte og ga de fri uten anmerkning. :thumbup:

 

På videregående var jeg ikke akkurat noe problem barn, var bare skole lei og møtte til timer når jeg følte for det og gikk når jeg ville. Gjorde sjeldent lekser. Lærerne gav meg opp og giddet ikke gi meg anmerkinger eller noe.

 

En gang under en 2KJ time ringte mobilen min, jeg svarte og gikk på gangen. Når jeg var ferdig å snakke gikk jeg inn til timen igjen. Da kjeftet læreren på meg og ba meg gå på gangen. Siden jeg ikke brydde meg om skolen så mye gikk jeg bare uten å krangle. Jeg giddet ikke sitte på gangen så jeg gikk heller hjem. Læreren mente at jeg skulle gå på gangen og vente på at han ble ferdig med et tema, slik at han kunne kjefte på meg. Siden jeg ikke satt på gangen og gikk han rundr på skolen og lette etter meg. Da han ikke fant meg ble han litt redd og ringte flere ganger på mobilen og hustelefonen. Jeg kjente igjen nummeret og giddet ikke ta den. Dagen etter da jeg kom på skolen ble han skikkelig lettet og sa han var redd for at "noe hadde skjedd meg", for jeg virket bestandig deprimert de timene han hadde med meg.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
noen kompiser av meg låsten en lærer inne i et skap i noen timer. hun var gammel og ble sendt på mental-pleiehjem i non uker etterpå.

Det var vel ikke Merete Bell(ellernoe) på Rosenborg ungdomsskole?!

Har hatt henne selv, hun virket "litt" nervøs ja.

Hun hadde jeg i kunst og håndverk, hun var nervøs hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...