Gå til innhold

Idol 2005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ubrukelig program. Det det finner er en gjeng som synger litt over gjennomsnittet. Forferdelige programledere og uttyning av konseptet til det ytterste. Nok nå?

 

Av alle som har vært med, virker det som om vi husker Sandra best. Det er ikke fordi hun sang best. Utenom Kurt da, han er det eneste positive jeg kan nevne med idol.

 

Auditionene kan være litt underholdende da.

Lenke til kommentar
Dere tror sikkert jeg kødder nå, men jeg jobber sammen med en av sjefene i Idol, å han sa meg hvem som går videre en gang.

Jeg svarte:

Hmmm, men er ikke det egentlig opp til publikum.

Han svarte:

Nei, det er forhåndsbestemt. Stemminga er bare for å tjene penger via telefon.

 

Jeg ble litt forvirra men han var helt seriøs.

Kjipt men fakta...

Slike konspirasjonsteorier har eksistert i alle tider til alle slike program. De er lagt ut av folk som ikke er enige i resultatet. Så om vi bør legge for mye tiltro til dette, er vel heller tvilsomt.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
penger, for hvis publikum stemmer, så kan det hende at de dårlige blir igjen, men hvis de gode blir igjen, som TV2 har plukka ut, blir igjen, får folk mer lyst til åstemme og når de da stemmer, får TV 2 enda mer penger! :ermm:

Ugjennomtenkt påstand, må jeg si.

 

Hvorfor? Man ser jo gang på gang, at de som har vært utrolig flinke sist gang, blir stemt ut om de driter seg ut... altså på tross av at de har gjort det meget sterkt tidligere.

 

Jobber litt i TV 2 selv, mye med grafikk, og når vi skal plotte inn resultatene har vi direkte kontakt med mottaket for stemmegivning. Alt blir avgjort i så dårlig tid at vi må stresse for å bli ferdige med dette før det skal på skjermen. Hadde det vært bestemt på forhånd, så hadde det ikke vært noen grunn til å stresse oss på den måten... og det hadde heller ikke vært noe poeng å ta kontakt med mottaket for stemmegivningen heller.

Lenke til kommentar
Jobber litt i TV 2 selv, mye med grafikk, og når vi skal plotte inn resultatene har vi direkte kontakt med mottaket for stemmegivning. Alt blir avgjort i så dårlig tid at vi må stresse for å bli ferdige med dette før det skal på skjermen. Hadde det vært bestemt på forhånd, så hadde det ikke vært noen grunn til å stresse oss på den måten... og det hadde heller ikke vært noe poeng å ta kontakt med mottaket for stemmegivningen heller.

Kun for å kverulere: de vil gjerne ikke at alle skal få vite om det, derfor forteller de det ikke til alle og enhver; inkludert diverse designere.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102949

Bare jeg som synes Slemme-Tor er morsom? Han er ingen Simon, men han er ihvertall ærlig. Jeg blir litt kvalm av å se de andre dommerne som skal være så snill og bullshitte istedefor å bare si: du kan ikke synge.

 

Vi er den musikalske kompetansen, og jeg håper vi kan klare å påvirke publikum slik at vi ikke ender opp med en Kjartan på toppen.

Amen.

Så er det grense på hvor ærlig man skal være. Vi snakker her om unge mennesker, så langt ned som 16 år, og det er ganske ungt. Det han gjør er ikke bare å fortelle folk at de ikke kan synge, men han overdriver også noe skikkelig. Jeg er klar over at Simon Cowell gjør det samme, men så er ikke dette USA, det er Norge. Gi deltakerene saklig kritikk tilbake, ikke kommentarer som "jeg har hørt bikkjer som synger bedre enn deg" osv. Hadde jeg vært der så ville det vært fristende å gi en trøkk tilbake "Jeg ser i hvert fall ikke ut som en" :tease:

Men så vet jo disse 16 åringene hva de går til. Og for å være ærlig, Synes jeg det er underholdning når dommerne er litt usaklige og slemme :devil:

Syns at det er bra at Tor Milde er ærlig. Syns ikke noe av kritikken han har gitt er usaklig.

Dette er tredje sesong av Idol, de som er med har definitivt fulgt med før, så de vet godt hva de går til. At folk skal sutre over at de får kritikk av dommerne blir bare latterlig. Alt av bransjer er tøffe. Det er masse folk som vil bli noe, så de MÅ være ærlige. De som hele tiden skal sutre over kritikk, kommer til å slite når de skal ut i arbeidslivet og den dagen de får kjeft av sjefen sin.

Lenke til kommentar

Afseth, du må huske på at i konspirasjonsteorier går ALT an, og ting man ikke vet antar man bare må være sånn, og overbeviser seg selv om at det er fakta.

 

Jeg tror Illuminati styrer hele Idol jeg. De bruker det for å ta inn penger på telefonsalg (Telenor er jo eid av Illuminati/Frimurerne) som de igjen bruker på sine underjordiske prosjekter. Det finnes ingen hold i den påstanden, men det betyr bare at regjeringen dekker over det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

idol er rått! :) Synes underholdningsverdien er bra, bare synd dommerene og programlederene er så dårlige. Litt lei av å høre dommerene si "du ser bra ut på skjermen"... Programlederene er så håpløse at jeg ikke helt vet hva jeg skal si. Fikser de det vil showet blitt mye bedre. Tror konseptet er litt oppbrukt så jeg håper egentlig ikke det blir en idol 2006.

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...