Gå til innhold

Hvordan ødelegge en crt skjerm?


Hawkmoon

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, og godt nytt år.

Jeg har en gammel møkka crt skjerm på jobb, som jeg nesten blir svimmel av å bruke, men jeg får ikke ny skjerm før den blir ødelagt. Det gidder jeg selvfølgelig ikke å vente på, så da har jeg følgende morsomme oppgave til dere:

 

Hvordan ødelegge en crt skjerm uten å få mistanken rettet mot meg? :D

 

mvh

hawkmoon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er akkurat personen å spørre. Den gamle 17" skjermen jeg akkurat brukte smalt med mye røyk.

 

Det mest effektive (og farlige) er vel å slippe et par dråper vann ned i toppen, men det letteste er vel å switche over til 110V nettspenning. Husk å ikke ha noe kritisk på den sikringkretsen :)

Lenke til kommentar

hva med følgende scenario:

1. du drar ut strøm og skjermkabelen.

2. skjermen hopper tilfeldigvis ned med bilderøret først og knuser. (kan hende den trenger litt hjelp for å komme ned fra pulten, og at den trenger litt ekstra fart slik at bilderøret knuser.)

3. sett i skjermpluggen igjen før noen kommer, og hvis noen spør hvordan dette skjedde, sier du at du nøs, og at idet du nøs rykket du til med det ene beinet slik at støpselet ble dratt ut og skjermen ble trukket etter ledningen på en slik måte at den havnet på gulvet.

 

Burde vært relativt safe, det eneste problemet er vel glasskår på gulvet, og det fikses jo fort med en liten støvsuger.

 

Hilsen Alexander, lystløgner. :)

 

PS: legg merke til at dette nærmest er svindel, og at jeg ikke oppfordrer noen til å prøve å svindle andre mennesker på denne måten. skam dere!

Lenke til kommentar

Hvis du kjører for høy Hz så vil skjermen bare bli svart. Altså slå seg av. Det blir i hvertfall min skjerm når jeg setter på for høyt Hz.

 

Men en anna ting:

Hvorfor ikke smugle med deg en aldri så liten drill på jobben? Det holder jo med et liiite hull igjennom luftehullene og inn i bilderøret så er den havarert. Men det er jo et "men" her å. Inne i en sånn skjerm er det vakium så jeg vet ikke hva som skjer når den får et hull.

 

Heller du vann oppi den, finner du fort ut at en pc skjerm har sånne fine spenningsladere på sidene som kommer til å gi deg et aldri så lite støt.

 

Hvis ikke dette går så kan det jo hende at du mister skjermen ut av vinduet eller noe sånt.

 

PS

Skjer det noe uventa som vil avsløre deg er det jo bare å bytte med den som sitter ved sideanav deg! :p

Lenke til kommentar

Ta en tapetkniv, skallpell eller noe sånt og lag ett kutt i skjermkabelen(IKKE strøm kabelen :D ) uten at den er koblet til skjermkortet. Altså lag en defekt ledning. Ta får du vel "no signal" eller noe sånt på skjermen..Altså den har klikka !

 

Hvor stor er skjermen? En 17" på 5kg mister du ikke på golvet :D

Lenke til kommentar

Dette minner meg egentlig litt om en skrullete lege ute på en lokasjon jeg var. Han satt på en gammel dosklient og var svært misfornøyd med hvor tregt maskinen gikk (go figure :p). Vi fikk imidlertid fikset det som var problemet mens han klaget sin nød om hvor tregt den gikk. I det vi skulle gå igjen sier arbeidskollegaen min på spøk "du får sparke i den så den blir ødelagt og sjefen kjøper ny til deg da". Gjett hvem som ringte inn senere på dagen og sa at maskinen var helt død..

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

SLippe masse små skadedyr nedi? De knager vel opp endel ledninger :p

 

Eller hvis du har en slik vanntank hvor man kan ta seg litt vann fra sånne kraner. Du "velter" en slik en :p

 

Eller legge ledninger litt opp fra gulvet, så folk snubler over dem og river ned skjermen :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...