Gå til innhold

nForce5 med 1200FSB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enkelt å oversette dette:

 

ncVidia soon will promote the nForce 5 chips groups in next year in March supports Intel the Pentium 4 series, even will support Intel double core CPU. The new chip group supports front end 1066mhz the main line, but the ultra frequency performance is extremely formidable.

 

*BILDE*

 

At present the Intel 915/925 series as a result of the Intel limit, the ultra frequency performance extremely too bad, are most only can surpass frequency 10%. Although had certain merchants promotes the product which explained, but front end it the main line throughout was unable to break through 1200MHz, but the nForce 5 ultra frequencies performance were quite splendid, was quite easy the ultra frequency to 1200MHz.

 

PS. Google som oversatte

 

Link

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Takk Furyfax. Hadde håpet det stod noe om f.eks. temperatur, men dette overgår vel all forventning.

but the nForce 5 ultra frequencies performance were quite splendid, was quite easy the ultra frequency to 1200MHz.

 

Annet å merke seg er Hypertransport mellom nordsiden (crush19) og sørsiden (mcp04). Riktignok "bare" PCIe x16 på deling for SLI, men det holder nok en god stund fremover.

 

http://www.behardware.com/news/7107/NVIDIA...-and-MCP04.html

post-107-1104762137_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det dette som er DDR2 toget?

 

Skulle gjerne slengt en P4C 2.6 i et slikt hovedkort, men desverre kommer vil nok bare til å se 775 på de gode kortene. P4 600 har nå også enda et bra chipset å leke seg med, men ulempene virker for øyeblikket en del større enn hos konkurenten, men muligens ting endrer seg. Fuglene vet.

Lenke til kommentar

Om de gjør det med disse er jeg i tvil om ,men i løpet av 2006 er nok Intel tilbake på toppen igjen ,det er jeg temmelig overbevist om og da tror jeg det blir lenge til neste gang de gir fra seg "tronen" , det er ikke første gang man ser at en "outsider" seiler opp og tar ledelsen for en periode for deretter å falle tilbake igjen ,når de store får "samlet" seg igjen , dette tror jeg kommer til å hende nå også .

Saklig, vil påstå at AMD ikkje er noken som helst "outsider" sjølv om Intel regjerer store delar av markedet.

Jeg tør påstå at jeg her er saklig , selv om enkelte klarer å tolke også dette som neativt ang amd , noe det slettes ikke er , men all fornuft tilsier at Intel vil søke å ta tilbake ledelsen igjen ,noe annet ville være rart :hmm:

Lenke til kommentar
Det har vært lite snakk om Intel sin 600 serie hva ytelse angår, og temperatur. Mulig Intel dropper en bombe på oss her. Men på en annen side kan den gi lite nytt. Ser frem til testene som kommer om ett par måneder :cool:

For å være ærlig forventer jeg ikke noe revlusjonerende nytt før andre generasjon med dobbeltkjerneprosessorer kommer ut , dette gjelder både amd og Intel .

Lenke til kommentar
Det har vært lite snakk om Intel sin 600 serie hva ytelse angår, og temperatur. Mulig Intel dropper en bombe på oss her. Men på en annen side kan den gi lite nytt. Ser frem til testene som kommer om ett par måneder  :cool:

For å være ærlig forventer jeg ikke noe revlusjonerende nytt før andre generasjon med dobbeltkjerneprosessorer kommer ut , dette gjelder både amd og Intel .

ER 100% enig, hvorfor sette penger inn i enkeltkjerne prosessorer hvis det kommer snart dobbeltkjerne cpu spesielt hvis smithfield får 1200MHz FSB :love:

 

Men det som er dårlig er at da bruker chipsettet DDR2 minne som er ikke fullt utviklet ennå og har mye høyere timings enn vanlig DDR.

Lenke til kommentar
Ja ja, så AMD er blitt en "outsider" nå...

Tror ikke at Amd har kommer til å gi fra seg tronen på en stund. Tidene forandrer seg, bare se på grafikkort fronten, nvidia og 3dfx, var på toppen mange år, se nå, nå er det Ati som er kongen på haugen, 3dfx er konk, og nvidia har gitt ut sin beste grafikkort serie på mange år som god nok til å konkurere med de beste kortene til Ati. Tipper nok at intel kommer med cpu'er som kan konkurre med de beste fra Amd, men kommer de til å ta tilbake tronen, nei tipper jeg.

 

Nå lager vel intel gode brikkesett, det som er problemet nå ser det ut til er en fiasko av en kjerne, den såkalte "prescott" serien klarte aldri å leve opptil forventningene som northwood serien skapte.

 

Men det blir spennende å se hva de nye året bringer.

Ja de har vel vært en "outsider" hele tiden , selv om de i dag har lykkes med en prosessorserie så betyr ikke det at de kommer til å forbli på toppen for evig tid , det er vel akkurat det vi ser med Intel i dag , at de nesten tok alt som en selfølge og dermed tok amd innersvingen på dem . Intel er imidlertid et firma med økonomi og kompetanse nok så jeg betviler sterkt at de "godtar" å være nr 2 så veldig lenge .

Enig med deg i det.

 

Saklig, vil påstå at AMD ikkje er noken som helst "outsider" sjølv om Intel regjerer store delar av markedet.

 

Jeg syntes jo de var veldig saklig jeg.

 

Ja, kommer helt sikkert å produsere mye varme på 1200FSB, men det skal jo vel gå med en god kjøleløsning.

 

Liker det at nForce kom til Intel :love:

Lenke til kommentar
hvem bryr seg egentlig, vedder på at ytelsen til det nye oppsettet der ikke er så mye bedre enn det vi har nå

Hvorfor stiller du deg så fryktelig negativ? Det er INGEN som har sett en eneste test av dette enda, så dette skal gjøre oss heller avventende enn forhånddømmende pga dagens Intelplatform ikke yter like bra som AMD sin AMD64 på noen felter.

Lenke til kommentar
hvem bryr seg egentlig, vedder på at ytelsen til det nye oppsettet der ikke er så mye bedre enn det vi har nå

Hvorfor stiller du deg så fryktelig negativ? Det er INGEN som har sett en eneste test av dette enda, så dette skal gjøre oss heller avventende enn forhånddømmende pga dagens Intelplatform ikke yter like bra som AMD sin AMD64 på noen felter.

ser ut som en har fått tak i det da... hvis du ser på innlegget til El-Asso her oppe :thumbup:

Lenke til kommentar
hvem bryr seg egentlig, vedder på at ytelsen til det nye oppsettet der ikke er så mye bedre enn det vi har nå

Hvorfor stiller du deg så fryktelig negativ? Det er INGEN som har sett en eneste test av dette enda, så dette skal gjøre oss heller avventende enn forhånddømmende pga dagens Intelplatform ikke yter like bra som AMD sin AMD64 på noen felter.

ser ut som en har fått tak i det da... hvis du ser på innlegget til El-Asso her oppe :thumbup:

Å nei da, er nok ikke den. Det El-asso kom med er den nyeste extreme edition'en det! :thumbup: 3,46Ghz med 1066 FSB, og der skrudd opp til 1200 FSB. ES sampelen av Extreme Edition'en har ulåst mp. Om jeg ikke tar feil?

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
avventende enn forhånddømmende pga dagens Intelplatform ikke yter like bra som AMD sin AMD64 på noen felter.

er ikke Intel knallgode på videoredigering og slikt i dag da? trodde P4 var slo A64 på det feltet jeg..

 

Gleder meg til Intel kommer med noe nytt.. blir spennende fremover ja.. og ikke minst hvordan nforce brikkene yter i forhold til intel sine egne

Lenke til kommentar
avventende enn forhånddømmende pga dagens Intelplatform ikke yter like bra som AMD sin AMD64 på noen felter.

er ikke Intel knallgode på videoredigering og slikt i dag da? trodde P4 var slo A64 på det feltet jeg..

 

Gleder meg til Intel kommer med noe nytt.. blir spennende fremover ja.. og ikke minst hvordan nforce brikkene yter i forhold til intel sine egne

Han skrev noen felter :) Noe er AMD64 best på mens andre ting er Intel (P4) best på.

Lenke til kommentar
avventende enn forhånddømmende pga dagens Intelplatform ikke yter like bra som AMD sin AMD64 på noen felter.

er ikke Intel knallgode på videoredigering og slikt i dag da? trodde P4 var slo A64 på det feltet jeg..

 

Gleder meg til Intel kommer med noe nytt.. blir spennende fremover ja.. og ikke minst hvordan nforce brikkene yter i forhold til intel sine egne

Han skrev noen felter :) Noe er AMD64 best på mens andre ting er Intel (P4) best på.

Hehe...den kunne faktisk leses på to måter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...