Etter å ha lest litt om støydemping, sier alle at man bør angripe støyproblemer nærmest mulig kilden.
Og nærmere kilden enn innerskjermene kommer man i praksis ikke, så det må jo være ett betydelig smartere sted å starte enn å rive bilen fra hverandre.
Tesla Y er godt støyisolert mot alt annet enn veistøy, så vil tro at på fine veier i California fungerer dette svært godt. Men på slitt grov asfalt i Norge, er det ett betydelig støy-problem for de av oss med litt følsomme ører. Fruen har null problemer, er egentlig bare jeg som sliter med noen frekvenser av veistøyen.
Problemet er om det vil sitte, på dette vevede materialet. Butyl flekser, samme med skummet, problemet er om limet på butylen ikke hefter på selve skjermen, for den blir jo også våt mot hjulet, og hvis den blir gjennomvåt vil jo lim på baksiden løsne.🤔
Lest litt tråder om 3 og støyisolering, men konstruksjonen i y er fundamentalt annerledes, med store alu-støper etc. Men dette med innerskjermene er kanksje likt?