Gå til innhold

Mange på forumet som har bestått 3mx?


tbend

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å gå høyskole om et par år, og tenke da spesielt på: el ingeniør, bygg og anlegg... Vet at høyskola da krever 3mx og 2fy, går første året på Almenn og har begynt på 1mx, helt greit egentlig..

 

Vil bare høre om man må ha en "skalle" / hode langt over snittet for å klare det! :p Ligger på 4 i matte!

 

Takker for innlegg!

Endret av tbend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestod 3MX. Har aldri likt matte, har aldri jobbet med matte, men kom meg gjennom vgs med disse karakterene:

 

GK: Standpunkt: 5. Eksamen: 5

VK1: Standpunkt: 5. Eksamen: 5

VK2: Standpunkt: 5. Eksamen: 5

 

Min opplevelse er da at det ikke blir vanskeligere å få en god karakter i 3MX enn i 1MX.

Lenke til kommentar

Ja, det er dessverre VELDIG stor forskjell på lærerne. Dette gjelder jo forsåvidt alle fag. Men det skal ikke mye til (i alle fall for å stå) å klare 3MX.. Men det er selvfølgelig forskjell på folk. Noen klarer matte uten å løfte en finger, mens andre må jobbe hardt. Jeg studerer fysikk videre fordi jeg er en av dem som slapp å løfte på fingrene.

 

Edit: Feil, jeg studerer ikke matte, men fysikk, men det er en finfin andel matte der også..

Endret av zimen
Lenke til kommentar

Ungdomsskolen: S

1MX: 5

2MX: 4

3MX: 3

 

Hadde en veldig negativ trend, og sleit ganske mye de par første årene på ingeniør fordi jeg ikke fulgte med på videregående. Hos oss (på HiO) ble det kjørt et "hjelpekurs" de første ukene for folk som var svake i matte, noe jeg selvfølgelig ikke gadd å bli med på :roll: ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...