Gå til innhold

Mange på forumet som har bestått 3mx?


tbend

Anbefalte innlegg

Bestod 1MZ/Y såvidt. Lol. Kan jo skylde på læreren.. Men nei - jeg var bare jævlig sløv. Og har ikke anlegg for matte. Hata det rett og slett.  :mad:

Da er vi to om den ;) Selv fikk jeg krangla meg til en 3'er etter endt 1MX. Valgte 2MZ til VK1, men etter bare to uker fant jeg ut at jeg ikke gadd å slite med matte enda et år, har ikke noe særlig anlegg for matte lenger. Så jeg bytta det ut med SK, og angrer ikke et sekund :D:thumbup:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Består 3MX nå til våren, og det er ikke et spesiellt vanskelig fag. Jeg har 5 alle år i matte, kunne kanskje fått 6 hvis jeg hadde gjort lekser, men det er for sent nå uansett. 3MX er veldig mye formler, og bruk av dem. Man behøver ikke så mye forståelse for det man driver på med for å klare det greit, men en evne til å holde orden på tall og bokstaver hjelper veldig.

Lenke til kommentar

Ser det er flere som tar forberedende til ingeniør. Har også en kamerat som skal ta dette.

 

Har en kamerat som faktisk går på ingeniør fortsatt, 2 år etter han begynte. Hvorfor? Jo, han har kontroll på matta. Men han er skikkelig strukturert og jobber godt.

 

Har også et par kamerater som ikke er like strukturerte.. Men kom seg gjennom 3MX på videregående. Disse hoppet av ingeniør før 1 år hadde gått.

 

Så - om du skal klare ingeniør, så må du virkelig stå på og jobbe godt...

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Jeg får 2 eller 3 i matte 1 MX og skal defintivt ikke ha matte neste år. Skjønner ikke at dere orker? :S

Grunnen til at folk (inkl. meg) tar 2/3MX er for å komme inn på spesielle studier (som f.eks. siv. ing. ol.) :) Er ferdig med 2MX nå, får 4 tror jeg (kunne fått 5, men gikk helt skeis på sannsynlighetsprøven, fikk 3 :roll: ) Hadde også 2FY i år, men tviler på at jeg tar 3FY, fordi det er svært få studier som krever det (er det noen studier i det hele tatt som krever 3FY?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får intrykk av at folk tror 3MX og 3FY er det siste man ser av matte og fysikk. Husk at på ingeniør-studier er det som oftest tre matte-kurs og ett fysikk-kurs, disse bygger på 3MX og 2/3FY. Etter min mening bør man gå inn for faktisk å skjønne matte og fysikk på videregående/forkurs, og ikke bare prøve å bestå, det gjør det iallefall mye lettere når man begynner på et ingeniør-studie...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg får 2 eller 3 i matte 1 MX og skal defintivt ikke ha matte neste år. Skjønner ikke at dere orker? :S

Grunnen til at folk (inkl. meg) tar 2/3MX er for å komme inn på spesielle studier (som f.eks. siv. ing. ol.) :) Er ferdig med 2MX nå, får 4 tror jeg (kunne fått 5, men gikk helt skeis på sannsynlighetsprøven, fikk 3 :roll: ) Hadde også 2FY i år, men tviler på at jeg tar 3FY, fordi det er svært få studier som krever det (er det noen studier i det hele tatt som krever 3FY?)

Andre tar 3MX / 3FY fordi de er interessert i matte og fysikk.

Lenke til kommentar
Andre tar 3MX / 3FY fordi de er interessert i matte og fysikk.

Ja, det skulle jeg til å si også. Jeg tok ikke fagene for å komme inn på noe ingeniørstudie, men tanken på at fagene gav meg flere muligheter og realfagspoeng holdt meg gående på VK1. På VK2 var det interessen som dro meg videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...