Gå til innhold

Er denne harddisken godt?


Bobby1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, ser folk kommer med anbefalinger osv...Det hadde sikkert vært kjempe fint for trådstrarter om dere kunne komme med begrunnelser på deres anbefalinger!

Jeg kan anbefale WesternDigital disker, spesielt Raptoren hvis du har litt penger til å bruke på akkurat dette, det som er "negativt" med WD er at de støyer ofte like bra som de yter, men etter min mening kommer ytelse i første rekke så får støy komme i andre, men det er jo opp til den enkelte å bestemme!

Seagate sine disker er ofte kjent for å være stillegående, hvis du bryr deg mye om støy bør du kanskje velge en Seagate disk til...

Maxtor er jeg noe ny på, kan se om jeg finner noe tester!

Du kan lese tester og anbefalinger på internett. Trenger du linker eller har du selv?

Tviler på du greier å merke noe STOR forskjell på 2 forskjellige produsenter, hvis cache og RPM er lik...

Mange greier det, men ikke alle....

 

-MortenGj

 

EDIT: Trykkleifs

 

Velg disker du vil sammenligne!

Som du ser på denne ytelsestesten (Den er for boot, du kan velge forskjellige benchmark tester) så kommer raptoren ganske bra ut ;) Hvis du er ute etter mye lagring ville jeg kanskje gått for en WesternDigital Caviar 250 GB S-ATA eller en Seagate 200 GB S-ATA! Men disse testene måler kun ytelse, ikke støy eller temp, men på samme siden finnes det også temp tester og støy tester!

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...