Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Slik jeg har forstått det ble SE utviklet blant annet blant annet for å støtte flere sokler. Settet er vel forøvrig noe forbedret på andre aspekter også. Men Thermaltake BigWater (ikke SE) fungerer altså for Socket 754 hovedkort? Fiffig, håper det stemmer =)

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik jeg har forstått det ble SE utviklet blant annet blant annet for å støtte flere sokler. Settet er vel forøvrig noe forbedret på andre aspekter også. Men Thermaltake BigWater (ikke SE) fungerer altså for Socket 754 hovedkort? Fiffig, håper det stemmer =)

 

mvh

5518275[/snapback]

 

SE har vel samme blokk som originalen. Ser ut som om den har ny pumpe og separat tank. OG K8 == 754, 939 og 940 :p Så begge støtter 754-kort ;)

Lenke til kommentar

Nå er BigWater'n bestilt. Kommer på Mandagen siden posten holder stengt på søndager.

Gleder meg som en liten unge :D

Har aldri hat vann kjøling før så dette blir spennende. En kompis av meg har Zalman sitt vannkjølings sett men det som jeg dog ikke liker med et er at men har den SVÆRE tanken atmed kabinettet og da mener jeg at den er SVÆR!

 

Jeg går for vann i steden for luft pga den gamle CPU kjøleren passet ikke på hovedkortet mitt, det var dog kun snakk om millimeter men det var nok til at kjøleren var kunn fysisk bortig CPU'en med 1x3 cm ca. Den vilte da på den ene siden der kondensatoren var.:no: Så da hadde jeg 70 grader med bare å slå på PC'en. :thumbdown:

Så på Mandagen blir det litt mer modding på meg :w00t:

 

Jeg gidder ikke å lese gjennom de 200 siden i denne tråden, så det jeg lurer på er om noen som har lest hele tråden kan si meg litt om hva jeg kan vente meg av problemer eller noen ting i den duren?

Lenke til kommentar
Før BW-montasjen, ville jeg nok tegnet en forsikring på maskinen.

For det er ikke snakk om "hvis", men snarere "når" du får et havari pga lekkasje eller pumpestopp.

Lykke til! :p

5548828[/snapback]

 

Jaha. Jeg regner med at jeg ikke kommer til å ha dette settet noe lenge, kommer til å kjøpe meg mist sitt sett over sommeren. pga jeg har fått tilbud på en sommer jobb så da vil jeg få meg litt penger. Tror dere at settet vil holde til da?

Hvis noe skjer med PC'en pga settet må dog ikke psdata betale for skadene?

Lenke til kommentar

Det er helt umulig å si hvor lenge modzona123, bruk ventetiden til å bla litt i denne tråden, så ser du at det finnes rikelig med erfaringer, og at det ikke er noe system i når det går galt. Men pumpestopp og blokksprekk er de vanligste feilene.

 

Det kan hende du ikke opplever noe problemer også, men dette er et vannkjølingsett i elending kvalitet, og desverre tiltrekker det seg nybeynnere på vannkjøl, som så etter et halvt år starter "vannkjøling suger" tråder :roll:

 

Så lenge du har gjort alt riktig har PSdata et ansvar ja, men nå er du i alle fall advart mot risikoen :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke alt "fusset" rundt dette settet. Har hatt det gående lenge nå.

Har vært med på at en gpu blokk sprakk, men dette var fordi jeg strammet nipplene alt for hardt. Men har man hatt problemer er det jo forståelig at man får et hat syn på settet :) Jeg er ikke annet enn strålende fornøyd med det. Kjøler for øyeblikket cpu & 2x gpu. Har 2 radiatorer da, men hadde gått fint med en også.

Lenke til kommentar
theck1 Postet i dag, 13:10

  Skjønner ikke alt "fusset" rundt dette settet.

Nei, men hvis du har fulgt med en stund i tråden, eller sett avstemingene som har vært ang problemer, er det vel litt vanskelig å hevde at dette settet er av god kvalitet selv om du er fornøyd. Jeg tror nok i og for seg en del av problemene med blokk godt kan skyldes liten erfaring/uforsiktighet, men alle disse pumpene som uten forvarsel bare stopper virker for meg som ren lotto... :hmm:

 

Syns forøvrig rådet til Kremt er et veldig godt generelt råd :)

Lenke til kommentar
Drit i billig vannkjøling, gå for high-end luftkjølere eller mid-end vannkjølere. De nye MIST settene er vel ganske greie, vil jeg tro.

5549775[/snapback]

 

Har hatt high-end luftkjølere men har ikke vært særlig fornøyd med de, så nå vil jeg ha vannkjøling. Den ene tok hovedkortet mitt og den andre passet ikke på hovedkortet mitt, tok i kondensatorene på den ene siden, så den var bare fysisk borti CPUen med 1x3 cm.

Lenke til kommentar
modzona123 Postet i dag, 13:34

Har hatt high-end luftkjølere men har ikke vært særlig fornøyd med de, så nå vil jeg ha vannkjøling. Den ene tok hovedkortet mitt og den andre passet ikke på hovedkortet mitt, tok i kondensatorene på den ene siden, så den var bare fysisk borti CPUen med 1x3 cm.

Ja jeg tror nok rådet til kremt forutsatte bruk av luftkjøling som passer med din harware... ;)

Lenke til kommentar
modzona123 Postet i dag, 13:34

Har hatt high-end luftkjølere men har ikke vært særlig fornøyd med de, så nå vil jeg ha vannkjøling. Den ene tok hovedkortet mitt og den andre passet ikke på hovedkortet mitt, tok i kondensatorene på den ene siden, så den var bare fysisk borti CPUen med 1x3 cm.

Ja jeg tror nok rådet til kremt forutsatte bruk av luftkjøling som passer med din harware... ;)

5550379[/snapback]

 

Jeg sjønte det, men etter at jeg har brukt over en 1000 lapp på luft kjøling så vil jeg prøve meg på vann vil også ha en PC som kan stå på om natten på samme rom som jeg sover på uten at jeg blir holdt våken av den. Derfor vil jeg ha meg vann kjøling. Også det med at den kjøler bedre enn luft også.

Lenke til kommentar

Ja jeg forstår modzona123, syns bare at grunnlaget for å være misfornøyd med luftkjølingen var litt spesiell :)

Men jeg er absolutt for vannkjøl, men syns det er litt synd at mange hopper på dette settet som sitt første bekjentskap med vannkjøl. Settet ER elendig kvalitet, og de som sier noe annet, er ganske sneversynte etter min mening.

Så rådet er ikke at du skal droppe vannkjøl, men innse at man ikke får komplett vannkjøling til under 1000 kr uten å ta en svært stor risiko.

 

Jeg har feks selv glimrende erfaring med Q-tech psu, men jeg ville da aldri råde noe andre til å kjøpe det samme bare fordi min tilfeldigvis ikke har eksplodert, eller ødelagt hw enda...

Lenke til kommentar
Ja jeg forstår modzona123, syns bare at grunnlaget for å være misfornøyd med luftkjølingen var litt spesiell :)

Men jeg er absolutt for vannkjøl, men syns det er litt synd at mange hopper på dette settet som sitt første bekjentskap med vannkjøl. Settet ER elendig kvalitet, og de som sier noe annet, er ganske sneversynte etter min mening.

Så rådet er ikke at du skal droppe vannkjøl, men innse at man ikke får komplett vannkjøling til under 1000 kr uten å ta en svært stor risiko.

 

Jeg har feks selv glimrende erfaring med Q-tech psu, men jeg ville da aldri råde noe andre til å kjøpe det samme bare fordi min tilfeldigvis ikke har eksplodert, eller ødelagt hw enda...

5550533[/snapback]

 

Jeg vet at dette ikke er et "det beste og hoteste", men jeg har lite penger for tiden å trenger noe som kjøler bra, og jeg håper at over sommeren skal jeg handle meg et nytt sett ala MIST Economy vannkjølingssett, Dual rad. Så kommer jeg nok til å bruk TTBW i en fil server etter vært. Å ha den så lenge den varer...

Lenke til kommentar

Ja da er det jo bare å ønske lykke til modzona123, det jeg syns er viktig er at man vet hva man gjør, og det tror jeg du nå gjør. Du tar en kalkulert risiko, og det er jo opp til enhver :)

 

Kjølemessig er dette settet såvidt jeg har fått med meg helt greit nok, og hvis du har en bios med mulighet for shutdown ved gitt temperatur kan du bruke den som sikkerhet mot pumpestopp. (eventuelt annen overvåkning som skrur av pc'n) Simen1 var det vel såvidt jeg husker, har også laget en trakt vannet kan renne i hvis det oppstår lekkasjer :p , så det er mulig å sikre seg litt i alle fall :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Ja da er det jo bare å ønske lykke til modzona123, det jeg syns er viktig er at man vet hva man gjør, og det tror jeg du nå gjør. Du tar en kalkulert risiko, og det er jo opp til enhver :)

 

Kjølemessig er dette settet såvidt jeg har fått med meg helt greit nok, og hvis du har en bios med mulighet for shutdown ved gitt temperatur kan du bruke den som sikkerhet mot pumpestopp. (eventuelt annen overvåkning som skrur av pc'n) Simen1 var det vel såvidt jeg husker, har også laget en trakt vannet kan renne i hvis det oppstår lekkasjer :p , så det er mulig å sikre seg litt i alle fall :)

5550677[/snapback]

 

Bruker det alt:P Så dete er ikke noe problem.

"Trakt" Haha^^ Det var ikke så dumt:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...