Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått tilbud av ein venn nå på det orginale TT Bigwater og lurer på om eg skal gidde å kjøpe det... Har skal ha 300 for settet som aldri har lekket, han selger på grunn av han har ein kabbinet som han ikkje får plass til radiatoren inni og har bestillt luftkjøling.

Vifta på radiatoren er litt ødelagt og settet er brukt i eit år så lurer på om eg skal se om eg får pruta litt.

Ka sier dere ? Kjører Zalman 7000alcu nå og er vel godt fornøyd med det, men vil kanskje gå over til vannkjøling for utsende/ytelsen sin skyld, vil denne gi mykje bedre temp enn vifta eg har frå før av då eller ?

Lenke til kommentar

Du får ikke bedre temperatur på cpu med BW enn med 7000-kjøleren. Testet dette i et veldig godt ventilert kabinett da, så om du har dårlig gjennomtrekk i kabbiset og monterer radiatoren på utsiden vil du nok merke noe forskjell.

 

Uansett, fikk 4-5 grader lavere temp ved å legge til en ekstra radiator i skøyfen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har kjøpt eit brukt TT Bigwater sett no og det er litt grønn/blå gør som ligger som eit nesten eit belegg inne i gangene i cpublokka...

Korleis er det anbefalt å rense han ? Tipper det er alger...

5729537[/snapback]

 

Du kan kjøpe en liten flaske med radiator rens på den lokale tankstasjon - funket fint for mig.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Du kan også kjøre gjennom med eddikk, men husk å skyll godt i etterkant. Eddik renser opp litt for bra. Husk å kjør settet med destillert vann i etterkant, etter du har skylt gjennom et par runder med rent vann.

 

Selv har jeg hatt et BW sett going strong i et år, og er veldig fornøyd med det. Dog angrer jeg ikke på oppgradering til Zalman Reserator, enda mindre støy..

 

EDIT: Bytt viften! Den støyer noe grusomt, og montér den med "shroud", som ikke gir dødpunkt i radiatoren. Jeg gjorde det med et sitteunderlag.. Det fungerte ypperlig!

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Du kan også kjøre gjennom med eddikk, men husk å skyll godt i etterkant. Eddik renser opp litt for bra. Husk å kjør settet med destillert vann i etterkant, etter du har skylt gjennom et par runder med rent vann.

 

Selv har jeg hatt et BW sett going strong i et år, og er veldig fornøyd med det. Dog angrer jeg ikke på oppgradering til Zalman Reserator, enda mindre støy..

 

EDIT: Bytt viften! Den støyer noe grusomt, og montér den med "shroud", som ikke gir dødpunkt i radiatoren. Jeg gjorde det med et sitteunderlag.. Det fungerte ypperlig!

5730389[/snapback]

 

Viftestøyen på bigwater variere ganske voldsomt virker det som, har prøvd et par, og det er stor forskjell.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm..

 

I så fall vil jeg ha mitt eget ord på det; Vifteavstandsholder, eventuelt vifte-lengre-unna-og-stillere-stilas.

 

Men, greit, tar den til meg.. Man skal bruke norsk der norsk kan brukes, så lenge man slipper ord som pøbb etc, men det er en helt annen diskusjon.

 

Virker som vi er enige om resten i alle fall, baronKanon..

Lenke til kommentar

puttet selv viften i en tett beholder med vann som sirkulere med resten av systemet (silikon sprayet raddisen først slik at det ikke blir koruksjon og store urenheter i vannet).

 

Systemet ligger på rundt 45 til 50 grader på full load. Skjermkort noen få grader mer (sikkert pga. en mye mindre kjøleblokk en cpu og dermed mindre flow). Har kun 2 vifter på PSU, 120mm som går på 5v og er totalt uhørbare. HD er vel det som "bråker" mest (ja har dem i strikk oppheng) og pumpen som gir fra seg en svak sus/dur..

 

Edit: må ta med at de 2 120mm viftene også blåser på 'vanntanken' og raddis beholderen/tanken.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Huff, at du tør... :(

 

Du kan forsøke å rense systemet ved å kjøre igjennom med litt eddik i vannet, det pleier i de fleste tilfelle å ruske opp i slikt.

5729585[/snapback]

 

Ja lurer på om eg skal sette det inn i det heile tatt, men siden det har gått eit år uten problemer så trur eg ikkje det plutselig vil vere noen nå...

Har sjekket alle nipler og gjenger og det er ingen synlige feil heller ikkje i blokka er det noe som helst som skal tyde på at den skal lekke.

Er det anbefalt å tette "svake ledd" som har ein tildens til å ryke med sillikon ?

kor sterk eddikløsning foreslår dere at eg bruker ? 1:5 med eddik 5% ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...