Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

HVA går det av folk??

Hvorfor må dere leke slik med sjebnen, når dere vet det går galt en dag?

Kjøp dere ordentlige saker, dere vil tjene på det!

I hvertfall ikke kom hit å klag når deres 12 000 kroners maskin er dynket i grønn guffe og MPX IKKE vil erstatte den!

 

Bare et vennlig råd!

Prøv ivertfall ikke å hevde ovenfor de som har fått ødelagt for 10 000-vis av kroner av dette drittsettet at Bigwater er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HVA går det av folk??

Hvorfor må dere leke slik med sjebnen, når dere vet det går galt en dag?

Kjøp dere ordentlige saker, dere vil tjene på det!

I hvertfall ikke kom hit å klag når deres 12 000 kroners maskin er dynket i grønn guffe og MPX IKKE vil erstatte den!

 

Bare et vennlig råd!

Prøv ivertfall ikke å hevde ovenfor de som har fått ødelagt for 10 000-vis av kroner av dette drittsettet at Bigwater er bra.

5551329[/snapback]

 

Takk for venlig heten. Men jeg er allerede fult klar over det.

Lenke til kommentar

Jeg begriper ikke hvordan en vannblokk plutselig bare kan begynne å lekke? (Når kassa står helt i ro) Det må da være at man har behandlet den feil/ gitt den et kraftig støt.

Ikke at det har skjedd med min enda, men etter å ha lest denne tråden vurderer jeg sterkt å gå til innkjøp av en ny blokk!

Lenke til kommentar

BW-blokkene begynner som oftest å lekke i et av nippelfestene.

Tetninga for niplene består av en komprimert O-ring, som i seg selv er en god løsning. Problemet er bare at O-ringen derved øver et ganske stort og konstant press mot den plexikraven de ligger i, og over tid kan denne kraven sakte men sikkert revne / sprekke, først og fremst fordi den er for tynn og skrøpelig.

Sprekker den, er lekkasjen et faktum!

Lenke til kommentar
Drit i billig vannkjøling, gå for high-end luftkjølere eller mid-end vannkjølere. De nye MIST settene er vel ganske greie, vil jeg tro.

5549775[/snapback]

 

Du vet hva du snakker om!

 

Jeg heiv restene av settet mitt for noen uker siden, og det føles DEILIG! Hehe, hadde gledet meg som en liten unge til å hive det! :p

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt alt nytt utenom vannblokka, for oppgradering til AMD S939 skjer innen to månder.

Bytta så i den anledning de orginale nipplene til Slangenippel,forn.messing,1/8"BSPx3/8"ID fra microplex og disse passa forsåvidt men de var ikke lange nok så pakningen tetta ikke skikkelig. Nå er dette andre par nippler jeg tester til blokka, så ble lei og limte hele skitten med Super Epoxy!

Endret av Peterkj
Lenke til kommentar

Årsaken til dette, er at systemet ikke er helt (gass)tett.

Vann fordamper jo også ved lave temperaturer, og om f.eks tankpåfyllinga ikke er helt tett, vil "dampen" / vannet finne vei ut av systemet over tid.

Noe kan i enkelte tilfelle også forsvinne ved osmose, men det gjelder hovedsakelig ved bruk av silikonslanger.

Lenke til kommentar

Ser ut som om TT kommer med nye BW-sett nå: BigWater 745 og 735. Begge med 400 l/min pumper, tykkere slanger og stor tank. 745 har en ekstra 2x120mm radiator for ekstern plassering. Ser ut som om blokken er den samme som før, men ellers ser det bra ut!

 

Lenker:

http://www.thermaltake.com/product/Liguid/...76/cl-w0076.asp

http://www.thermaltake.com/product/Liguid/...75/cl-w0075.asp

 

Fikk lyst på ny pumpe og slanger til BW-settet mitt nå, ass :) Kanskje det vil funke bedre (også på blokken).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...