Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Da var du jo heldig! :thumbup:

 

Men et lite tips, for sikkerhets skyld: Det kan være så som så hvor plane blokkene fra Watercool er, så neste gang du demonterer blokka / blokkene, så sjekk dette!

Jeg har et par av blokkene fra Watercool liggende her, og de kunne vært en god del bedre i dette henseende.

Det er mulig de etterhvert har bedret på dette, men de blokkene jeg har her er som sagt ikke spesielt godt bearbeidet.Blanke og fine ja, men ikke akkurat plane.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett lite tips til dere med BW som er opptatt av å ha det stille (jeg har selv to sett). -Viften under lager mindre lyd enn BW viften når den står på min, likevel er det klart bedre luftgjennomstrømming. Ved å holde hånden bak viften føles det ut som viften flytter like mye luft som BW viften gjør når den står innstilt på klokken 01 til 02 om dere forstår. Ved å innstallere den sank tempen fra 38 til 31 på min 3200+ uklokket/idle.

 

Anbefales:

Papst 120mm oppkitt til 16,5dB 159kr.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304279&cks=PRL

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Det er nok ikke de beste viftene som følger med BW nei. Husk at en god radiator alene koster det samme som hele det settet eller mer.

 

Skrue:

Jeg la litt merke til det, de buet nesten en anelse, men jeg la de på en flat steinplate og de så greit ut. Men til neste blokker ved oppgradering skal jeg ha noe helt annet. Watercool er nok middelmådig slik sett, men det er virkelig noen store solide kopperklumper og holder god temperatur på hele systemet :)

 

Jeg har et nogenlundet godt vifteoppsett som sørger for flytte luften vekk fra varme områder og dra den ut. Men alikevel ligger systemp 15-20% over alle blokkene. Så det viser at blokkene og radiatoren virkelig gjør jobben sin og viftene i kabinettet jobber overtid for å få ut all varmen fra radiatoren.

 

Jeg har montert radiatoren i bunn med en pålimte vifte på oversiden som drar kaldluft gjennom radiatoren. Det beste hadde vært om jeg klarte å lage en tunnell som førte luften fra radiatoren rett til toppen av kabinettet, men det blir vanskelig med så mye stæsj i et midi tower.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Får se om jeg orker å planslipe de, skal oppgradere fra Socket-A til en nyere plattform samt fra 6600GT/AGP til 7800GTX eller X1900. Så det eneste som naturlig kan følge meg videre er radiator, slanger, pumpe/tank, hddboks osv. Hva jeg kan ta med meg av blokker vet jeg ikke.

 

Men kanskje NB blokka vil passe på SB på s939? Hørt denne skal bli varm på S939?

Lenke til kommentar

Godt mulig at NB-blokka kan passe der, men ikke ta det for gitt!

Det er som regel trangt om saligheten rundt chipset på S939-kortene, litt avhengig av hvilket kort du vil velge.

Og SB blir skremmende varm ja, så god kjøling kreves!

En annen sak, er at selve coren er endret, og er like liten og skjør som core på f.eks en socket A CPU.

Ha i alle fall det i tankene, når du monterer en ny kjøler. Jeg var uheldig og knuste litt av den ene kanten da jeg holdt på her, og mistet dermed en av S-ATA kanalene.

Lenke til kommentar

Jess! Da er mitt BW-sett utvidet med en stk alphacool CORA 442-radiator :D Dette var et ganske morsomt prosjekt, og ga meg et par utfordrringer. Bl.a. hadde denne radiatoren tilkoblinger for 8ID/10OD-slanger, og jeg så for meg et sant h****** med overganger og sånn. Utålmodige meg hadde ikke lyst til å knote og bestille opp overganger, så jeg måtte se om jeg klarte det med det jeg har. Til slutt klarte jeg å tre standard BW-slanger på disse niplene, og så var det bare å skru til. Standardradiatoren lot jeg stå, og jeg fikk denne oppstillingen: pumpe->inn nede på CORA->ut øverst på CORA->CPU->std radiator->VPU->pumpe.

 

Nå skal jeg kjøre på litt og se på temperaturene, så jeg har ikke noen resultater å gi enda. Tror kanskje at pumpen kan gi litt dårlig gjennomstrømning for så stor vannmengde som skal gjennom denne radiatoren. Og så lurer jeg litt på om jeg bør være engstelig mhp tynn slange tredd på noe tykkere nipler...

Lenke til kommentar

Selve radiatoren henger utenfor på siden av kabinettet (er tross at schwær) og den MÅ stå vertikalt, hvis ikke funker ikke kjølingen som den skal ;) Derfor er lekkasje intet stort problem. Det jeg er mest skeptisk til er egentlig om pumpen gir god nok gjennomstrømning gjennom radiatoren(e). Og det er vel strengt tatt ikke slangene folk har hatt problemer med - heller CPU-blokk og pumpe. :p

Lenke til kommentar

Har såvidt testet en BW-pumpe i benken her, og kan underskrive på at den ikke akkurat orker så mye. Hverken med tanke på flow eller mottrykk.

Faktisk så måtte den ha hjelp for å fylle rørene i testbenken!

De fleste av oss leverer vel en bedre stråle enn hva den pumpa orker. ;)

Lenke til kommentar

Jeg lukter at jeg kanskje vil få et par grader bedre med en kraftigere pumpe. Da har jeg snust litt på denne kameraten, og lurer på om den vil gjøre vannkjølingen min helt passiv ;) Jeg har nemlig prøvd litt nå uformelt, og har funnet ut at jeg får bedre temps MED vifte på originalradiatoren og ca. de samme (om ikke 1-2 grader høyere) UTEN vifte på originalradiatoren. Jeg mener å ha sett en test som sier at storebroren til CORA 442-raddisen gir en god ytelse i forhold til Black Ice Extreme ( http://www.rbmods.com/Articles/Alphacool/Cora6/1.php ).

 

Målet mitt er høy ytelse uten lyd...

 

Red: Jeg har fått litt mer problemer som jeg diskuterer videre her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522252

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

heisann folkens.

regne med at dette er tatt opp en million ganger før, men jeg tør ikke engang begynne å se igjennom alle sidene for å finne svar :p

 

jeg regner med at jeg er ikke alene hvis jeg sier at pumpa i BW settet mitt (som ble kjøpt når det var juletilbud engang) sovnet stille inn i dag...kom hjem og starta maskinen, HYYYL; så var cpu på 75 grader..

men spørsmålet mitt var egentlig om det er for sent å få reklamert på den? har ikke så veldig lyst å betale for en ny pumpe når dette er noe som er en kjent feil... :)

sorry for (antageligvis) å tatt opp noe som har vært tatt opp x antall ganger før..

Lenke til kommentar
heisann folkens.

regne med at dette er tatt opp en million ganger før, men jeg tør ikke engang begynne å se igjennom alle sidene for å finne svar :p

 

jeg regner med at jeg er ikke alene hvis jeg sier at pumpa i BW settet mitt (som ble kjøpt når det var juletilbud engang) sovnet stille inn i dag...kom hjem og starta maskinen, HYYYL; så var cpu på 75 grader..

men spørsmålet mitt var egentlig om det er for sent å få reklamert på den? har ikke så veldig lyst å betale for en ny pumpe når dette er noe som er en kjent feil... :)

sorry for (antageligvis) å tatt opp noe som har vært tatt opp x antall ganger før..

5424707[/snapback]

 

 

Reklamasjon gjelder her selv om eventuell garanti har gått ut. Men om det er verdt bryderiet er en annen sak. Jeg stemmer nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...