Gå til innhold

Hvilket skjermkort er best?


IHASBOOK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GeForce 6800GT er nok hakket kvassere, det har 16 pixel piplines og støtter vertexpipelines 3.0 og pixel shader 3.0, mens x800pro har 12 pixel pipelines og støtter vertexpipelines 2.0 og pixel shader 2.0b.

 

6800GT trekker vel mer strøm og mye større i fysisk størrelse noe som kan være negativt

Endret av hds
Lenke til kommentar

Kjøp det kortet du har lyst på, er du nVIDIA tilhenger går du for det

er du ATI tilhenger går du for det

 

det er liten merkbar ytesesforskjell , men merkbart på lommeboka ;)

 

Men som gutta her sier så slår nVIDIA ATI sitt kort i de fleste tester

 

men jeg vil bare bemerke at det er noe som ikke er helt som det skal med en dekoder i gf6800 serien så vist du skal bruke kortet som tv kort for dvd så vil jeg styrt unna

"korriger meg vist jeg tar feil"

Endret av Alex007
Lenke til kommentar
Ati har og 16 pipelines you fools

ATi har nok kort med 16 pixel pipelines ja, men x800pro har nok ikke det "fool" :cool:

jepp :tease:

x800 pro har nok bare 12pipes.

støtter vertexpipelines 3.0 og pixel shader 3.0

hvor mange ganger må jeg si at det ikke går ann å bruke dette som et argument! kortet er ubruklig å gammelt lenge før man trenger hverken vertex pipes 3.0 el pixelshader 3.0!

 

men det er riktig at 6800gt 256 mb er bedre enn x800pro!

Lenke til kommentar
hvor mange ganger må jeg si at det ikke går ann å bruke dette som et argument! kortet er ubruklig å gammelt lenge før man trenger hverken vertex pipes 3.0 el pixelshader 3.0!

Javel...

 

Er vel bare ATi gutter som ikke trenger sm 3.0 :p

 

Jeg bruker det iallefall i Far Cry og i The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth

 

Får en grei ytelsesøkning. Vet ikke om LOTR bruker det til noe mer...

Lenke til kommentar
hvor mange ganger må jeg si at det ikke går ann å bruke dette som et argument! kortet er ubruklig å gammelt lenge før man trenger hverken vertex pipes 3.0 el pixelshader 3.0!

 

men det er riktig at 6800gt 256 mb er bedre enn x800pro!

 

... tror jeg snart skal begynne å sende inn headcleavers poster som idèforslag til Karstein Volle :!:

 

Siden dette ser ut til å være noe du har greie på headcleaver; kan du vennligst opplyse oss som ikke har snøring om hvorfor 6800GT er foreldet før man "trenger" PS3.0?

Lenke til kommentar
hvor mange ganger må jeg si at det ikke går ann å bruke dette som et argument! kortet er ubruklig å gammelt lenge før man trenger hverken vertex pipes 3.0 el pixelshader 3.0!

 

men det er riktig at 6800gt 256 mb er bedre enn x800pro!

 

... tror jeg snart skal begynne å sende inn headcleavers poster som idèforslag til Karstein Volle :!:

 

Siden dette ser ut til å være noe du har greie på headcleaver; kan du vennligst opplyse oss som ikke har snøring om hvorfor 6800GT er foreldet før man "trenger" PS3.0?

antaglighvis fordi spill/programmer som krever pixel shader 3.0 først kommer om 3-5 år .. Med andre ord, da har en ekte "gamer" kasta sitt x800 Pro .. :p

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
x800pro vivo derimot har 12pipelines, men kan enkelt moddes til 16. det er h akket dyrere enn "vanlig" pro, men det klokker og yter bedre.. så ved;

x800pro vivo vs. 6800gt vinner vel vivo etter litt mekking..

Langt i fra allle VIVO kort klarer å kjøre på XT PE hastigheter, mange må klokkes ned til vanlig XT

 

6800GT kan enkelt klokkes opp i Ultra hastighet uten å noe modding, som fører til at du mister garantien på kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...