Gå til innhold

Hvilket skjermkort er best?


IHASBOOK

Anbefalte innlegg

Raptor,24/12/2004 : 11:32] Jeg bruker det iallefall i Far Cry og i The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth

 

Får en grei ytelsesøkning.

Ikke fra ps2_b i FarCry, dette gir omtrent den samme ytelse økningen.

Men jeg er spent på hvor stor forbedring SM3.0 gir i Battle for Middle-Earth. Har du mulighet til å teste dette?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp det kortet du har lyst på, er du nVIDIA tilhenger går du for det

er du ATI tilhenger går du for det

 

det er liten merkbar ytesesforskjell , men merkbart på lommeboka ;)

 

Men som gutta her sier så slår nVIDIA ATI sitt kort i de fleste tester...

Jeg blir frustert av sånt.

 

Hvis man har valget om to skjermkort, ta feks Radeon 9800 Pro mot GeForce 6600 GT så kjøper man ikke ATI Radeon 9800 Pro bare fordi man er tilhenger av ATi.

Hvorfor ikke? Fordi Geforce 6600 GT er et mye bedre kjøp!

 

Det samme gjelder også Radeon X800 Pro, jeg sier med stor sikkerhet at det er et ikke-kort, det vil si et kort som du ikke burde kjøpe fordi det finnes et bedre til omtrent samme eller samme pris. Som feks dette.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Raptor' date='24/12/2004 : 15:06']
x800pro vivo derimot har 12pipelines, men kan enkelt moddes til 16. det er h akket dyrere enn "vanlig" pro, men det klokker og yter bedre.. så ved;

x800pro vivo vs. 6800gt vinner vel vivo etter litt mekking..

Langt i fra allle VIVO kort klarer å kjøre på XT PE hastigheter, mange må klokkes ned til vanlig XT

 

6800GT kan enkelt klokkes opp i Ultra hastighet uten å noe modding, som fører til at du mister garantien på kortet

På Gainward sine kort så mister man vel ikke garantien vis man kjører i ultra hastighet?

Lenke til kommentar
x800pro vivo derimot har 12pipelines, men kan enkelt moddes til 16. det er h akket dyrere enn "vanlig" pro, men det klokker og yter bedre.. så ved;

x800pro vivo vs. 6800gt vinner vel vivo etter litt mekking..

Si meg,er det ikke mulig og mekke på 6800Gt da??

Er ikke noen vits i å mekke på et 6800GT siden det er nesten det samme som Ultra uten om klokke hastigheter...

Lenke til kommentar
støtter vertexpipelines 3.0 og pixel shader 3.0

hvor mange ganger må jeg si at det ikke går ann å bruke dette som et argument! kortet er ubruklig å gammelt lenge før man trenger hverken vertex pipes 3.0 el pixelshader 3.0!

merkelig da hvor utrolig stor forskjell du merker i det eneste spillet vell som søttter 3.0, farcry. ( hmm eller var det 2.0b ? ikke helt våken enda.. :whistle: )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Kjøp det kortet du har lyst på, er du nVIDIA tilhenger går du for det

er du ATI tilhenger går du for det

 

det er liten merkbar ytesesforskjell , men merkbart på lommeboka ;)

 

Men som gutta her sier så slår nVIDIA ATI sitt kort i de fleste tester...

Jeg blir frustert av sånt.

 

Hvis man har valget om to skjermkort, ta feks Radeon 9800 Pro mot GeForce 6600 GT så kjøper man ikke ATI Radeon 9800 Pro bare fordi man er tilhenger av ATi.

Hvorfor ikke? Fordi Geforce 6600 GT er et mye bedre kjøp!

 

Det samme gjelder også Radeon X800 Pro, jeg sier med stor sikkerhet at det er et ikke-kort, det vil si et kort som du ikke burde kjøpe fordi det finnes et bedre til omtrent samme eller samme pris. Som feks dette.

Kunne ikke vært mer enig.

 

Eksempelvis har jeg et 9700PRO nå (som jeg har vært veldig fornøyd med), men det neste kortet mitt kommer antageligvis til å være et 6800GT. Før det nåværende kortet hadde jeg et GeForce3 Ti500 (om jeg husker riktig).

 

Om det hadde kommet en ny aktør på markedet i morgen med et kort som var bedre enn noe ATI/NVIDIA kunne koke ihop hadde jeg kjøpt det uten å nøle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...