Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det men er lov å håpe!

 

Nesten sånn at jeg håper hun går konk (noe som er så og si umulig) og MÅ lage nye bøker!

Neida, men et leksikon ala som jeg har nevt tidligere noe liknende all bakgrunns informasjonen man får etter Ringenes Herre bøkene er ferdig hadde vært genialt!

Lenke til kommentar

Vet det men er lov å håpe!

 

Nesten sånn at jeg håper hun går konk (noe som er så og si umulig) og MÅ lage nye bøker!

Neida, men et leksikon ala som jeg har nevt tidligere noe liknende all bakgrunns informasjonen man får etter Ringenes Herre bøkene er ferdig hadde vært genialt!

Kunne også tenke meg noen noveller el. om barnas reiser på Galtvort. Hadde vært litt kos.

Lenke til kommentar

Indeed!

Skulle også gjerne visst mer om Fred og George sine begivenheter på Galtvort :p

 

Så nettopp HP 5 på film, og prøvde å ikke måle den mot boka så forferdelig. Funka bedre ihvertfall. Men plager meg forsatt at Dumbledore er en så gammel grinebiter i forhold til boka! Og filmen er bare 2timer og 5min lang, kunne lett lagt på 20-25 min og fått med en del mer fra boka, hvertfall mer fra Departementet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

leste selv først på norsk, da var fordi når jeg begynte så leste jeg ikke noe særlig engelske bøker. Så nå kjøpte jeg meg alle bøkene i voksen versjon fra amazon på britisk, og det er som å lese bøkene på nytt. Noen som leser HP fanfiction?

 

Når du sier "voksenversjon", er det gjort noe mer enn med omslaget på boka? Er språket annerledes i bøkene?

Synes forresten HP er kjempespennende og koste meg gjennom bøkene.

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til å se den, det er noe med stemningen før filmen begynner, det å gå å glede seg først osv.

 

Det blir absolutt en høydare selv om jeg ikke har så veldig store forhåpninger til selve filmen. For let's face it, ingen av dem er særlig bra. Jeg elsker de første på grunn av nostalgien, og hvor søtt alt var før de hadde et filmbudsjett som overgikk BNPen til et lite afrikansk land.

Jeg liker de senere filmene på grunn av de spektakulere scenen og effektene. Det er også en rekke fantastiske skuespillere som gjør meg varm inni meg, ta Alan Rickman for eksempel.

 

Det skjer veldig sjeldent at en film klarer å leve opp til boken, og enda sjeldnere at de er bedre. Noen få timers film er heller ikke nok til å dekke alt som burde dekkes, og jeg forventer på ingen måte at noen HP-filmer noen sinne vil leve opp til bøkene.

 

Det som plager meg er at det virker som om de tar det for gitt at fansen kommer til å se filmene (og det gjør vi jo), og heller fokuserer på å vri filmen slik at den vil tiltrekke seg andre målgrupper og. Den sjette filmen var et godt eksempel på dette siden de bestemte seg for å kjøre romantikken fullt ut. Det ekstrascenen de finner på er heller ikke alltid like fine.

 

For all del, jeg skjønner at filmsskaperne må finne sine egne veier for å finne noe som fungerer, men jeg er ikke så glad i resultatet. Jeg ser alle på kino, gjerne flere ganger, men det skjer svært sjeldent at jeg sitter meg ned og ser en HP-film ellers.

 

(Det hjelper vel heller ikke at jeg syns Daniel Radcliff er en tulling, en klein, klein tulling. :p )

Lenke til kommentar

Hva liker vi? Artikkelen sier jo ingenting, bare at hun har snakket med Oprah og vært sliten etter all rabalderet. Det nevnes "en bok" men hun har ikke avslørt noe. Skal hun ta for seg begivenhetene etter siste duellen da, eller fortelle ting om igjen fra en annen persons synspunkt? Høres veldig spennende ut så klart, så må nok bare vente og se hva hun kommer opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...