Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han er vel en helt ok regissør? xD

Vel, jeg vil vel ikke kalle meg selv noen ekspert på dette :cool:

Gratulerer, du presterte å svare på ditt eget innlegg.

 

Personlig tror jeg at Yates er middelmådig. Han legger ikke sjela si i filmene, og det vises tydelig over resultatet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Deatly Hallows var fantastisk. En verdig avslutning på en fantastisk serie.

 

 

Kapittelet "The Prince's Tale" eller lignende, halv år siden jeg leste den, tror jeg er favorittkapittelet mitt i alle bøkene. Da Snape forklarte alt.. var bare WOW (tenker ikke på World of Warcraft her i tilfelle noen lurte).

 

Lenke til kommentar
Deatly Hallows var fantastisk. En verdig avslutning på en fantastisk serie.

 

 

Kapittelet "The Prince's Tale" eller lignende, halv år siden jeg leste den, tror jeg er favorittkapittelet mitt i alle bøkene. Da Snape forklarte alt.. var bare WOW (tenker ikke på World of Warcraft her i tilfelle noen lurte).

Ja, fikk svar på så mange spørsmål som vi lurte på osv

Lenke til kommentar

Så er bare spørsmålet om vi får høre mer fra HP's verden.

Skal innrømme jeg hadde likt å høre mer om James, Lily, Remus, Peter og Sirius. Ville heller hatt oppfølger om den gjengen der, enn å høre om barna til Harry;

Tenk så nydelig å få sett hvordan James vokste opp i et fullblodshjem og forelsker seg i ei "grums", og hva foreldrene sa til det.

Høre mer om Remus da han ble bitt av varulven.

Finne ut når Peter byttet side.

Oppdage om Lily noen gang hadde følelser for Severus.

Få svar på om James var forelsket i Lily, eller om han bare var interessert i henne pga Severus var.

Utforske Hogwarts noen tiår tidligere.

Og mere til. Det hadde vært helt genialt spør du meg.

Så please J.K. Rowling; Spør meg.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg hørt mer om James og gjengens tid på Hogswarts, men hver sin smak.

 

 

Hvis Rowling skrev bøker om James Potter, hva med Snape da? Etter å ha latt han bli den store helten i DH, skulle hun latt han bli den store "erkefienden" til James igjen? Derfor er jeg redd for at vi ikke får noen prequel (norsk ord takk?).

 

Men hva med byggingen av Hogswarts? Med de 4 store og sett hvordan livet i den magiske verdenen var på den tida?

Eller biografien til Dumbledore som blir nevnt i DH? Den hadde jeg kjøpt!

 

Hvis alternativet er å fortsette med Harry eller ungene hans, tror jeg nesten jeg ville foretrukket at det ikke kom flere bøker..

 

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg hørt mer om James og gjengens tid på Hogswarts, men hver sin smak.

 

 

Hvis Rowling skrev bøker om James Potter, hva med Snape da? Etter å ha latt han bli den store helten i DH, skulle hun latt han bli den store "erkefienden" til James igjen? Derfor er jeg redd for at vi ikke får noen prequel (norsk ord takk?).

 

Men hva med byggingen av Hogswarts? Med de 4 store og sett hvordan livet i den magiske verdenen var på den tida?

Eller biografien til Dumbledore som blir nevnt i DH? Den hadde jeg kjøpt!

 

Hvis alternativet er å fortsette med Harry eller ungene hans, tror jeg nesten jeg ville foretrukket at det ikke kom flere bøker..

 

Snape er jo død. :p

 

Norsk ord = oppfølgar?

 

Enig i at det hadde vore meir interessant å gått tilbake i tid enn fram. Me har vore gjennom sju år der hovudpersonane går frå 11 til 18, å ta ein ny runde hadde blitt litt keisamt trur eg. Då hadde det vore betre å haldt fram med den tralten dei tre siste bøkene var i.

Lenke til kommentar

Erasus; Det du sa der, er som å banne i kirka ;)

Zeph; Prequel tar for seg tiden før hendelse X, mens sequel tar for seg hendelser tar for seg tiden etter hendelse X. Sequel = oppfølger. Prequel = underfølger? Vi trenger vireklig et norsk ord for det.

 

Håper vi får høre mer fra HP's verden. Er ikke klar for å gi slipp på den ennå.

Og en ting er sikkert. Etter å ha lest i denne tråden igjen, så tar jeg med meg DH neste gang jeg er hjemme på perm!

Lenke til kommentar

Det er en liten ting jeg lurer på mot slutten av den siste boken, der Ronny plutselig kan snakke ormtunge etter å ha sett Harry gjøre det tre ganger (eller noe sånt).

Det har jo liksom blitt hauset opp at Harry kan snakke det, så er det ikke litt merkelig at det er bare å "herme"?

 

Edit: Ingen som vet?

Endret av ahe4ever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...