Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Visste ikke at det fantes teesere til 6. filmen. Synes den boken er den beste, har store forventninger til filmen;)

 

For å nevne pollen, så synes jeg bok 7 er nest best etter bok 6, men slutten var ekstremt dårlig, med tanke på hvor liten og ekstremt skuffende slåsskampen mellom Harry og Voldemort var da begge to var dødelige uten at Harry hadde en del av Voldemort i seg. Burde jo liksom blitt the most epic fight ever, men det ble det altså ikke. Avada Kadavra - Exitarmus, Harry vinner. OJ.

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Visste ikke at det fantes teesere til 6. filmen. Synes den boken er den beste, har store forventninger til filmen;)

 

For å nevne pollen, så synes jeg bok 7 er nest best etter bok 6, men slutten var ekstremt dårlig, med tanke på hvor liten og ekstremt skuffende slåsskampen mellom Harry og Voldemort var da begge to var dødelige uten at Harry hadde en del av Voldemort i seg. Burde jo liksom blitt the most epic fight ever, men det ble det altså ikke. Avada Kadavra - Exitarmus, Harry vinner. OJ.

Faktisk er den sjette boka den jeg liker minst, men forhåpentligvis blir filmen bra. 7'ern var etter min mening litt bedre mens de andre bøkene var nokså jevngode.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt vanskelig for meg å velge èn favorittbok, men jeg tror det må bli PoA. Den er for meg en perfekt balanse mellom å ha kommet såpass inn i wizard-verden at alt ikke lenger er nytt, men det er fortsatt såpass tidlig ut i historien at jeg kan til fulle lene meg bak i godstolen og nyte alle detaljer, timer, hjemmelekser, eksamener og intriger på Hogwarts uten at de blir fullstendig overskygget av den mørke historien som utvikler seg mer og mer senere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Harry Potter-film utsatt åtte måneder

 

17. juli 2009 er «Harry Potter og Halvblodsprinsen» nye premieredato. At den sjette Harry Potter-filmen kommer senere enn planlagt vil nok skuffe tusenvis av Harry Potter-fans som regnet med at den skulle komme på kinoene i november 2008.

 

Årsaken til at selskapet Warner Bros. utsetter premieren med åtte måneder er at det er mer lukrativt for en film å ha premiere om sommeren. Nyhetsbyrået Reuters skriver at sommeren er den mest inntekstbringende perioden i Hollywood.

 

 

Åkei, nå er jeg SUR! :hrm:

Lenke til kommentar

Hmm, jaja, det var og ein måte å gjere det på. LOTR-filmane kom ut rundt juletider, dei gjorde det ikkje så verst.

 

Eg antar dei byrjar å spele inn Deathly Hallows med ein gang så skodespelarane ikkje blir alt for gamle? Det positive i alt dette er vel i så fall at me får første del av DH kort tid etter HBP.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ser ikke helt hvorfor Harry Potter skal flyttes så forbaska langt frem i tid, den er jo mer eller mindre ferdig og klar for lærrete.

 

Årsaken til at selskapet Warner Bros. utsetter premieren med åtte måneder er at det er mer lukrativt for en film å ha premiere om sommeren. Nyhetsbyrået Reuters skriver at sommeren er den mest inntekstbringende perioden i Hollywood.

 

Enig at dette var utrolig surt ja. Vi får bare håpe at filmen svarer til forventningene så vi ikke venter så lenge for så å bli skuffet.

 

Har jo heldigvis fortsatt 007 Quantom of Solace å se frem til :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg synes det er litt vanskelig for meg å velge èn favorittbok, men jeg tror det må bli PoA. Den er for meg en perfekt balanse mellom å ha kommet såpass inn i wizard-verden at alt ikke lenger er nytt, men det er fortsatt såpass tidlig ut i historien at jeg kan til fulle lene meg bak i godstolen og nyte alle detaljer, timer, hjemmelekser, eksamener og intriger på Hogwarts uten at de blir fullstendig overskygget av den mørke historien som utvikler seg mer og mer senere.

 

Sånn tenker jeg også!

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

Hvorfor kom Fredrik Djervell fram fra Voldemort sin stav under hexus historikus på Ildbegeret? Var det ikke wormtail som som faktisk drepte fredrik under ordre fra voldemort? Eller tar jeg veldig feil nå?

 

Det var Wormtail som drepte ham ja, men han brukte Voldemorts stav.

Edit: Eirikkkkk var først. :p

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Ble egentlig ferdig med serien før jul, men samme dt.

Synes sjueren var utrolig bra, men etter min mening slår den ikke femmeren (ootp). Synes også sutten kune vært litt mer detaljrik, men grunen er sikkert at det er litt trist og være ferdig.

Hyere oppe i tråden står det mye kritik om oversettingen til norsk, jeg må si meg uenig i det mange sier, oversettelsen er jo genial!

"Han satt og lekte med snoppen" :!:

En viktig grunn til at jeg leste norsk er jo oversettingen!

Lenke til kommentar

Humlesnurr

Gygrid

Slur

 

Huff, jeg holder meg til engelsk jeg. Hvorfor kunne de ikke i alle fall beholde navnene? De oversetter ikke navnene i Ringenes Herre til norsk. Heh, synes jeg leser det. Oskar (Frodo) og hans venn Theodor (Sam) kjemper seg frem mot Ondskapens Fjell (Mount Doom) for å ødelegge hersker ringen til den onde Karl (Sauron) samtidig som Kåre (Aragon), dvergen Anskar og alven Fredrik springer over midt-jords sletter for å redde deres venner Frank (Pippin) og Lars (Merry) fra de onde tussene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...