Gå til innhold

Kva irriterer deg mest i dataverdenen?


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

føyer til en ting jeg å

 

ofte, altså mange ganger om dagen vil ikke nettleseren min (FF, men har prøvd med IE og Opera også) åpne sider, det står bare "looking up vg.no..." for eksempel. det skjer også nå, så nå sitter jeg med VNC og bruker PCen til stefaren min til å poste denne posten+lese nyheter etc.

har skrudd av brannmur, nytt nettverkskort, ny IP (grunnet nettkortet), ja det meste, faktisk reinstallering også(det var en annen grunn da)

dette har skjedd få ganger med PCen jeg bruker til denne posten, så jeg er 100% sikker på at det er telenor. alt annet som er koblet til nettet fortsetter å være det, såfremt jeg ikke logger det av, for da kommer det ikke på igjen

Lenke til kommentar

1. Fanboys, folk som er "lojale" til visse merker/produkter uansett...

2. folk som er så blindet av hypen til ett produkt at de ikke kan se feilene. (Eks: HL2 får 98% med det for mange, alvorlige stuttering-problemet og bare CS:Source som MP -WTF?)

3. Folk som kritiserer DirectX, uten DirectX hadde ikke PC/Windows vært den spillplattformen som den er nå. Ja en fullgod plattformuavhengig API hadde vært å foretrekke, men det fins ikke.... Sett i gang og lag :p

4. At det er nesten umulig å spille noe annet enn CS på LAN, grunnet så mange CS-fanboys - da mener jeg de som NEKTER å PRØVE noe annet enn CS... som jeg har støtt på mange ganger...

5. Folk som ikke respekterer andres smaker når det gjelder spill/HW/OS...

6. At VCD/SVCD-formatet fremdeles brukes *huff* - nei gi meg XviD :D

7. Det totale fraværet av feilmeldinger i endel Linux-apps. (Det funker ikke, neivel... da får man granske alle konfig-filene og søke på web/i mange forum i evigheter)

8. Folk som veldig løst beskriver kompliserte operasjoner, som om en som spør om hjelp vet nøyaktig hva de mener.

9. Folk som mener at kjøp av ny hardware/formater og reinstaller er universalløsningen til alle mulige problemer, og foreslår dette til problemer de aldri har støtt på.

10. Folk som anbefaler toppmodellene av hardware til en som bare skal ha en pc til "kontorbruk"

11. Folk som skal sammeligne spill i helt forskjellige genre/plattformer. Eks: "HL2 er bedre enn World of Warcraft"... Når skal de skjønne at det er HELT forskjellige forutsetniger for forskjellige genre.

12. Fjortisser som SNAKKER 1337-språk. Roper ut:"LOL - DU SUXXOR!"

13. Selskaper som prøver å låse ting inn i propitære systemer, som feks film og musikk.

14. Mennesker som tror en som "jobber med data" kan absolutt alt, feks om man sitter på hardware-support regner de med at en kan skive om kildekoden i Windows for å fikse en bug og doble internetthastigheten deres, alt i løpet av 5 minutter over telefon.

15. Teamkillers, cheatere og whiners i online-spill...

Lenke til kommentar
1. Du driver med support og ber brukern gå inn på f.eks Ati sin heime side. Brukern har dei allerede ein webleser oppe, og skal på død og liv viske ut addressa slik at det kun står http://www.  Det er jo einklere og skrive www. på nytt...

Eller kanskje ikke skrive "www." i det hele tatt... Trenger nemlig ikke den begynnelsen på fleste sider. ;)

 

As for me.. Irriterer meg sinnsykt over alle små problemer som dukker opp i windows..

Noen som kunne hjulpet meg med dette merkelige Windows relaterte problemet? Takker :thumbup:

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
1. Fanboys, folk som er "lojale" til visse merker/produkter uansett...

2. folk som er så blindet av hypen til ett produkt at de ikke kan se feilene. (Eks: HL2 får 98% med det for mange, alvorlige stuttering-problemet og bare CS:Source som MP -WTF?)

3. Folk som kritiserer DirectX, uten DirectX hadde ikke PC/Windows vært den spillplattformen som den er nå. Ja en fullgod plattformuavhengig API hadde vært å foretrekke, men det fins ikke.... Sett i gang og lag :p

4. At det er nesten umulig å spille noe annet enn CS på LAN, grunnet så mange CS-fanboys - da mener jeg de som NEKTER å PRØVE noe annet enn CS... som jeg har støtt på mange ganger...

5. Folk som ikke respekterer andres smaker når det gjelder spill/HW/OS...

6. At VCD/SVCD-formatet fremdeles brukes *huff* - nei gi meg XviD :D

7. Det totale fraværet av feilmeldinger i endel Linux-apps. (Det funker ikke, neivel... da får man granske alle konfig-filene og søke på web/i mange forum i evigheter)

8. Folk som veldig løst beskriver kompliserte operasjoner, som om en som spør om hjelp vet nøyaktig hva de mener.

9. Folk som mener at kjøp av ny hardware/formater og reinstaller er universalløsningen til alle mulige problemer, og foreslår dette til problemer de aldri har støtt på.

10. Folk som anbefaler toppmodellene av hardware til en som bare skal ha en pc til "kontorbruk"

11. Folk som skal sammeligne spill i helt forskjellige genre/plattformer. Eks: "HL2 er bedre enn World of Warcraft"... Når skal de skjønne at det er HELT forskjellige forutsetniger for forskjellige genre.

12. Fjortisser som SNAKKER 1337-språk. Roper ut:"LOL - DU SUXXOR!"

13. Selskaper som prøver å låse ting inn i propitære systemer, som feks film og musikk.

14. Mennesker som tror en som "jobber med data" kan absolutt alt, feks om man sitter på hardware-support regner de med at en kan skive om kildekoden i Windows for å fikse en bug og doble internetthastigheten deres, alt i løpet av 5 minutter over telefon.

15. Teamkillers, cheatere og whiners i online-spill...

prøver å du å lire fram at OpenGL ikke er et fullgodt alternativ til DirectX?

Lenke til kommentar
Det mest irriterende jeg kommer på akkurat nå er at Real og Quicktime video/lyd-formatene eksisterer. Noe mer idiotisk og plagsomt skal en lete lenge etter.

 

Det irriterer også at Windows automatisk restarter maskinen etter en stund selv om du velger "restart later" etter at du har lastet ned updates. Jeg mistet en del viktig data pga det i går :hrm:

etter hvor lang tid skjer dette? jeg har en slik ting som driver å popper opp hvert 20min og maser om at jeg må restarte. har stårr på i 2døgn nå.

Lenke til kommentar

Jeg hater:

 

1. Assrunners i Unreal Tournament!!!!! :nei:

2. VCD!!!!!!!

3. Folk som laster ned filmer som er tatt opp med kamera på kino, og deretter si at filmen er SE-BAR!!!

4. At maskinen bruker 1 min å skru seg av.... :thumbdown:

5. GAMECUBE!!!!!!! POKEMON PIKIMIN JALLA MOTERFUCKERS!!!!!

 

Men kanskje det jeg hater MEST er at data-teknologien går så forbanna kjappt. Nå sitte rjeg med en BRA maskin som jeg må bytte ut i løpet av neste år for å kunne spille de nye spillene...

Lenke til kommentar

At dataverdenen er altfor full av folk som bare er opptatt av å ødelegge (eventuelt lager/produserer ødeleggende ting uten å tenke på konsekvensen). Virusforfattere, mailspammere, crackere (etter ordbokdefinisjonen "One who makes unauthorized use of a computer, especially to tamper with data or programs." - merk spesielt siste halvdel av setningen), you name it..

 

Holdningen hos mange av de som kan litt er "lol, noob. kan du det ikke, så hold deg unna det." der den stakkars "nooben" hadde vært mye bedre avgårde med litt hjelp.

 

Til sist - folk som ikke er "noobs" i det hele tatt, men som overhodet ikke PRØVER å bruke hodet til å finne ut av ting på egenhånd. Går noe galt, løper de til noen som kan det pronto - selv om svaret ligger et Google-søk eller en help-fil unna. Disse kjenner jeg et par av. De har definitivt det som skal til for å løse problemene selv, men de gidder ikke (eller de tenker 'dette får jeg ikke til' instinktivt ved synet av et problem).

 

Edit: Var da voldsomt til skrivefeil

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar

Hater at data bedriften går mot "XP" med at alt skal ha wizards og være irriterende og så vannvittig brukervennlig at man ikke kan bruke det selv.

 

"Du har en rotete desktop, Vil du at jeg skal rydde opp på din desktop?" NEI, HADDE DET VÆRT ET PROBLEM SÅ HADDE JEG GJORT DET SELV!.

 

Og installs hvor default install bare installerer spillet til C:\ett-eller-annet og det eneste "custom" tilbyr er å velge hvor du vil ha installert spillet, herre gud da mann! De gjør jo slik at folk som ikke kan noe ikke kommer til å lære noe fordi de gjemmer alt og gjør det ulogisk! De som ikke kan noe har det vanskligere med å lære de grunnleggende tingene. Det er helt latterlig. Alle burde måtte lære basics, og det burde OS'et hjelpe til med, ikke hemme.

 

Fuck XP, jeg foretrekker 2k. Eneste wizardene jeg vil ha er i rollespill.

Lenke til kommentar
1. Fanboys, folk som er "lojale" til visse merker/produkter uansett...

2. folk som er så blindet av hypen til ett produkt at de ikke kan se feilene. (Eks: HL2 får 98% med det for mange, alvorlige stuttering-problemet og bare CS:Source som MP -WTF?)

3. Folk som kritiserer DirectX, uten DirectX hadde ikke PC/Windows vært den spillplattformen som den er nå. Ja en fullgod plattformuavhengig API hadde vært å foretrekke, men det fins ikke.... Sett i gang og lag :p

4. At det er nesten umulig å spille noe annet enn CS på LAN, grunnet så mange CS-fanboys - da mener jeg de som NEKTER å PRØVE noe annet enn CS... som jeg har støtt på mange ganger...

5. Folk som ikke respekterer andres smaker når det gjelder spill/HW/OS...

6. At VCD/SVCD-formatet fremdeles brukes *huff* - nei gi meg XviD :D

7. Det totale fraværet av feilmeldinger i endel Linux-apps. (Det funker ikke, neivel... da får man granske alle konfig-filene og søke på web/i mange forum i evigheter)

8. Folk som veldig løst beskriver kompliserte operasjoner, som om en som spør om hjelp vet nøyaktig hva de mener.

9. Folk som mener at kjøp av ny hardware/formater og reinstaller er universalløsningen til alle mulige problemer, og foreslår dette til problemer de aldri har støtt på.

10. Folk som anbefaler toppmodellene av hardware til en som bare skal ha en pc til "kontorbruk"

11. Folk som skal sammeligne spill i helt forskjellige genre/plattformer. Eks: "HL2 er bedre enn World of Warcraft"... Når skal de skjønne at det er HELT forskjellige forutsetniger for forskjellige genre.

12. Fjortisser som SNAKKER 1337-språk. Roper ut:"LOL - DU SUXXOR!"

13. Selskaper som prøver å låse ting inn i propitære systemer, som feks film og musikk.

14. Mennesker som tror en som "jobber med data" kan absolutt alt, feks om man sitter på hardware-support regner de med at en kan skive om kildekoden i Windows for å fikse en bug og doble internetthastigheten deres, alt i løpet av 5 minutter over telefon.

15. Teamkillers, cheatere og whiners i online-spill...

prøver å du å lire fram at OpenGL ikke er et fullgodt alternativ til DirectX?

I Nr4 og Nr5 motsier du deg selv...

 

Min ting er at det skal noen ganger fryktelig mange timer til for å få noen ting til å fungere når det egentlig burde tatt et par min.

Lenke til kommentar

-Når man setter macen i dvale blir den lydløs, mens når PCen skrus i dvale fortsetter den å dure (finnes sikkert unntak, men de har aldri jeg sett).

 

-At det eneste felles filsystemet mellom Mac og PC er FAT32, som er historiens værste filsystem, og for å mounte disken som NTFS eller HFS+ trenger man overpriset tredjeparts-programmer. De kunne da lagt inn støtte for formatene i windows og OSX som standard.

 

-At grafikkort heller ikke har en standard, dvs. skal man ha oppgradere macen trenger man en spesialutgave av skjermkortet som er priset 3 ganger høyere enn pc-versjonen.

 

-Floppy

 

-Flere 10000rpm disker, det kan da umulig være så vanskelig. Er WD det eneste selskapet i verden som tenker framover?

 

-Søppelpost

 

-Lite informerende bruksanvisninger, ikke rart ingen leser dem lenger. (Eks. canon-printere, hvordan printe labels rett på cd fra photoshop)

Lenke til kommentar
1. Fanboys, folk som er "lojale" til visse merker/produkter uansett...

2. folk som er så blindet av hypen til ett produkt at de ikke kan se feilene. (Eks: HL2 får 98% med det for mange, alvorlige stuttering-problemet og bare CS:Source som MP -WTF?)

3. Folk som kritiserer DirectX, uten DirectX hadde ikke PC/Windows vært den spillplattformen som den er nå. Ja en fullgod plattformuavhengig API hadde vært å foretrekke, men det fins ikke.... Sett i gang og lag :p

4. At det er nesten umulig å spille noe annet enn CS på LAN, grunnet så mange CS-fanboys - da mener jeg de som NEKTER å PRØVE noe annet enn CS... som jeg har støtt på mange ganger...

5. Folk som ikke respekterer andres smaker når det gjelder spill/HW/OS...

6. At VCD/SVCD-formatet fremdeles brukes *huff* - nei gi meg XviD :D

7. Det totale fraværet av feilmeldinger i endel Linux-apps. (Det funker ikke, neivel... da får man granske alle konfig-filene og søke på web/i mange forum i evigheter)

8. Folk som veldig løst beskriver kompliserte operasjoner, som om en som spør om hjelp vet nøyaktig hva de mener.

9. Folk som mener at kjøp av ny hardware/formater og reinstaller er universalløsningen til alle mulige problemer, og foreslår dette til problemer de aldri har støtt på.

10. Folk som anbefaler toppmodellene av hardware til en som bare skal ha en pc til "kontorbruk"

11. Folk som skal sammeligne spill i helt forskjellige genre/plattformer. Eks: "HL2 er bedre enn World of Warcraft"... Når skal de skjønne at det er HELT forskjellige forutsetniger for forskjellige genre.

12. Fjortisser som SNAKKER 1337-språk. Roper ut:"LOL - DU SUXXOR!"

13. Selskaper som prøver å låse ting inn i propitære systemer, som feks film og musikk.

14. Mennesker som tror en som "jobber med data" kan absolutt alt, feks om man sitter på hardware-support regner de med at en kan skive om kildekoden i Windows for å fikse en bug og doble internetthastigheten deres, alt i løpet av 5 minutter over telefon.

15. Teamkillers, cheatere og whiners i online-spill...

6. At VCD/SVCD-formatet fremdeles brukes *huff* - nei gi meg XviD

 

 

Ikke alle DVD spillere spiller av XVID vettu!

Lenke til kommentar

1. Når noe er feil og du ikke vet hva det er eller hvordan å fikse det.

 

2. Telenor, Microsoft, RIAA og hele den pakka der.. huff kan ikke de bare holde seg i USA alle i hop.

 

3. Folk som ikke gjør en dritt for å løse problemene sine selv i steden for å bare ringe.

 

4. At AGP-standaren er på vei ut

 

5. Mesteparten av det andre som er skrevet her

Lenke til kommentar

noen ting som iriterer meg er..

 

du kan ikke velge hva som skal instaleres når du instalerer win xp

alt det man ikke trenger.. om man er litt avansert..

 

vi få som sitter på cable net får dorligere tilbud en dere på xDSL (i teorien skal cable ha høyere bandbredde en xDSL) om jeg ikke tar helt feil da...

 

såvetasten på tastaturet mitt...

 

at vinduer i win legger seg under oppgavelinja om du har den øverst.

 

de gangene windows får det for seg at et program har gjort en "ulovlig" operasjon å må lukke det...

 

OK knapper ..

 

at spillprodusenter bøyer seg så veldig etter microsoft.. lag 3d i openGL istede!

da kan de kjøres i mac og linux også.

 

når jeg ikke kan slette en TOM mappe for et program bruker den... hva med overstyring for å møte brukerns ønske?

 

at det ikke kan lages en standard mellom OS systemer, slik at du kan kjøre samme program i de.. skal vel vere samme hvilket OS man bruker..

 

___________________________________________________________________

og det jeg ikke iriterer meg om er krigene mellom amd/intel/nvidia/ati

konkuranse er VIKTIG! ( og ikke klag på skrivinga mi.. abc problemer =) )

Lenke til kommentar

At nForce4 kommer med PCI-e, jeg som hadde planlagt en gradvis oppgradering. :(

 

BTW: Jeg hater også Microsoft sin fiffige aktiveringsløsning når man har betalt for Windows, har man ikke internett må man høre på en mann som leser altfor mange bokstav\tall -kombinasjoner tregt.

 

Er det rart vi piratkopierer? :p

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...