Gå til innhold

Kva irriterer deg mest i dataverdenen?


rvenes

Anbefalte innlegg

Kom på to nye ting som er litt irriterende:

 

- At alle på dld og liv skal slenge dritt om Microsoft produkter (f.eks Windows og nyfrelste linux brukere). Uansett hvordan det vris og vendes leverer Microsoft meget gode produkter, og er overhodet ikke dyre slik du over nevner. Det er ikke tilfeldig at alle bruker programvaren...

 

- At Windows ikke har noen reelle konkurrenter (Enkelte Linux distroer er til en viss grad konkurrerende, men flere konkurrenter ville vært bedre).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg mest måtte vel være markesføringsavdelingene til Intel/AMD/Nvidia/ATI.

 

Mer villedende svada skal man lete lenge etter. :thumbdown:

Beste eksempel er navngivning på skjermkort.

 

Finnes det noen logikk i at en Radeon 9250 er en nedgradert 9200? De fleste ville tro at den var bedre. Eller at toppserien til ATI heter XT, men at Nvidia bruker XT som benevnelse på den "nedgraderte" utgaven av et gitt kort. (Eks. 9500XT, som er dårligere enn 9500...)

 

Så kommer all dritten fra Intel og AMD - "Megaherz matters", PR-Rating i hytt og pine etc.

Lenke til kommentar
Det mest irriterende jeg kommer på akkurat nå er at Real og Quicktime video/lyd-formatene eksisterer. Noe mer idiotisk og plagsomt skal en lete lenge etter.

Real er vel helt greit, plager meg ikke i det hele tatt. Men Quicktime er noe av det mest latterligste jeg har vært borti... Jeg mener, får jo ikke fjærna det fra maskinen etter jeg instalert det :!:

Lenke til kommentar

Det verste jeg vet?

Folk som ikke kan så veldig mye om PC, nettverk eller lignende, men allikevel prøver å lære opp andre i nettopp dette, og bare prater i vei om ting som egentlig bare er tull, og har gjort opp en mening om at "slik er det! Jeg har rett, alle andre tar feil!".

Greit nok at de ikke kan så mye om dette, men at de skal utgi seg for å faktisk være eksperter, og til og med mate folk med feilinfo, det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at dere Windows og Linux folk ikke liker Quicktime jeg gjør virkelig det. Men

dere må forstå at quicktime utrolig genialt og åpen for mange muligheter. Hadde dere brukte

Mac en liten stund, eller kanskje satt dere litt inn i QT så hadde dere forstått det. Men selvsagt Mac suger og det gjør jo seff QT og, er jo bare noe dritt...Nei det gjør faktisk ikke det...sett dere litt inn i ting folkens, dette er bare patetisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...