Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solvang er seg selv lik, men for den nøytrale tredjeparten så vil nok artikkelen være informativ og som viser et helt annet bilde. Det er Martin Norum som står bak den, og artikkelen kommer på nett fredagskvelden og i papirutgaven lørdag. Og når Dufen først nevner nevner Berit Nordstrand, så er jeg straks ferdig med en fagartikkel som tar et kritisk blikk på hun, så det forhåpentligvis mye å glede seg til. :D

Endret av Dukien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lenk meg den, skal jeg se hva jeg får til ;)

 

Føler for øvrig et visst behov for å presisere en ting: jeg abonnerer hverken på VG eller Db. Jeg er en utdanna mann. Men jeg låner mamma og pappa sin innlogging. Ikke at jeg har så mye til rykte å forsvare her inne, men jeg vil forsvare det lille jeg har :lol:

Endret av Bjarnemann
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

 

Skal ærlig medgi at jeg ikke leste den. Får all informasjon jeg trenger fra Dukien, Kake, Høna og Akse :lol:

 

Joda, neida, virka forsåvidt interessant det. Men samtidig så er det en ganske stor del av meg som regner med at dette bare var enda en undersøkelse vi ikke ser noe mer til. Har sett så mange ganger at mediene overdriver konklusjoner, trekker overføringsbarheten for langt, ikke har lest en rapport skikkelig, eller enkelt og greit hoppa bukk over å sette seg inn i andre, relevante studier som kan bekrefte/avkrefte/nyansere. Har slutta å tro på ting som ikke bekrefter det jeg kan fra før/som ikke bekreftes av ovennevnte praktkarer.

 

Sagt med glimt i øyet, så klart. Men heller ikke milevis unna sannheten. Har kasta bort så mye tid på artikler fra tabloidtreningsmedia*. Ofte, er de enten på bærtur, eller så forteller de ting som er helt innlysende.

 

*Før jeg får vitenskapsmannen vår på nakken: det er ikke primært forsknings jeg adresserer ovenfor. Selv om det finnes god og dårlig forskning, har jeg så klart tillit til vitenskapen. Det er mer hvordan media presenterer forskninga som har fått meg til å miste mye av interessen.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

100% enig, du treffer spikeren i kisten og ditt syn er forståelig - populærvitenskap er en kunst som må mestres. Både under master- og doktorgrad-studier, er det nå sammenlignet med føræ, mye fokus på forskningskommunikasjon og debattskikk.

 

Apropos - artikkelen som diskutert her om dagen ble publisert nå: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/L0zmWp/Jo_-trening-hjelper-hvis-du-vil-ga-ned-i-vekt--Martin-Norum

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Fitness 24/7 på Grünerløkka?

 

199 kr i mnd for døgnåpent senter virker digg og skal ta noen prøvetimer for å se om de har det jeg ønsker. Der jeg trener nå stenger for tidlig synes jeg så tenker å bytte.

 

Trente der for noen år siden. Da var det kun to benkpressmuligheter, (en skråbenk og en vanlig). I tillegg var det kun ett knebøystativ/rack, og ett smithrack. Altså ganske begrenset utstyr etter mine behov.

Det var også veldig mange folk, så jeg endte opp med å trene rundt midnatt, som funket, men ikke optimalt.

 

Jeg byttet til Athletica som har mye mer utstyr, større plass, og det er faktisk billigere (student), (EDIT: de justerte til 199,- tror jeg). Dersom du ikke er student  koster det dog 549 med binding et år, 599 uten binding dersom du ikke er student. 

 

Konklusjon: Anbefaler ikke Fitness 24/7 på noen som helst måte, men det går jo an å ta seg en prøvetime for å sjekke om de har det du trenger. Kan være de har oppgradert siden jeg var der også.

Lenke til kommentar

Trente der for noen år siden. Da var det kun to benkpressmuligheter, (en skråbenk og en vanlig). I tillegg var det kun ett knebøystativ/rack, og ett smithrack. Altså ganske begrenset utstyr etter mine behov.

Det var også veldig mange folk, så jeg endte opp med å trene rundt midnatt, som funket, men ikke optimalt.

 

Jeg byttet til Athletica som har mye mer utstyr, større plass, og det er faktisk billigere (student), (EDIT: de justerte til 199,- tror jeg). Dersom du ikke er student  koster det dog 549 med binding et år, 599 uten binding dersom du ikke er student. 

 

Konklusjon: Anbefaler ikke Fitness 24/7 på noen som helst måte, men det går jo an å ta seg en prøvetime for å sjekke om de har det du trenger. Kan være de har oppgradert siden jeg var der også.

Takk for tilbakemeldingen! Det blir for lite for min del også, får sjekke om de har utvidet noe siden da. Har vurdert Athletica selv (er student også) men synes de har latterlig dårlige åpningstider, og det gjør at det er ganske fullt der fra midt på dagen og utover (har ikke tid til å trene før skolen). Neste alternativ foruten om Fitness 24/7 og Athletica blir vel Fresh Fitness, men er litt lei de. 

Lenke til kommentar

Hadde selv Fresh fitness, men ikke veldig fornøyd. Får hva man betaler for, og når det er billig er det ofte flere folk.

Hatt Athletica selv siste året. Bra utstyr, gode gruppetimer (og eneste senteret i byen som har skikkelige sykler til sykkeltimene på Athletica Centrum, alle andre har kjipe spinningsykler, selv Sats). Byttet nå, da 599 ble litt vel dyrt da jeg ikke er student.

Nå er det Sats. Litt mindre folk (men fortsatt en del, men kanskje fordi det er januar?), og ble faktisk billigere via jobben enn Athletica var. Sats åpner 0600 en del plasser, så da er det større mulighet for å få unnagjort ting før jobben også. Og da ingen mennesker der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...