Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg også synes det er litt rart å reflektere over det. Vi tilbringer mye mer tid på treningsenteret enn noensinne. Fokuset på kropp, helse og ernæring har aldri vært større. Alikavel er vi totalt sett mindre aktive, spiser mindre sukker og spiser mer kalorier, sammenlignet med tidligere.

 

Så kan vi fundere over vår stadig mer moderne og raskere utvikling som samfunn. Går det for raskt til at mennesket helt klarer å adaptere seg? Jeg er født 21 Desember 1985 og husker slutten av 80-tallet, du som også er en gammel mann kan relatere: En verden uten den digitale revolusjonen og lokale matbutikker med et mindre utvalg. Mindre konkurranse om fritidsaktiviteter, mindre eksponering for matreklame via digitale "duppeditter" og mer fysisk harde jobber samt fritidsaktiviteter: Klinkekuler, hallo!? :w00t:

 

En ting som har kommet mer og mer er ferdigproduktert. Fjordland og Toro er jo ganske godt representert.

 

De fleste som er friske og lager mat fra scratch holder vekta, det skal en del til for å overspise på den måten. Man klarer det selvfølgelig men da bryter man innpå fra morgen til kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også synes det er litt rart å reflektere over det. Vi tilbringer mye mer tid på treningsenteret enn noensinne. Fokuset på kropp, helse og ernæring har aldri vært større. Alikavel er vi totalt sett mindre aktive, spiser mindre sukker og spiser mer kalorier, sammenlignet med tidligere. 

 

Så kan vi fundere over vår stadig mer moderne og raskere utvikling som samfunn. Går det for raskt til at mennesket helt klarer å adaptere seg? Jeg er født 21 Desember 1985 og husker slutten av 80-tallet, du som også er en gammel mann kan relatere: En verden uten den digitale revolusjonen og lokale matbutikker med et mindre utvalg. Mindre konkurranse om fritidsaktiviteter, mindre eksponering for matreklame via digitale "duppeditter" og mer fysisk harde jobber samt fritidsaktiviteter: Klinkekuler, hallo!?  :w00t: 

 

mehehe, eide deg med 21 dager.

 

Når det kommer til sukkererstatninger er Sukrin Gold helt klart kongen på haugen.

Er man ikke redd for litt good old kcals vil jeg si tagatesse kommer på en god andreplass. Den smelter også så man kan lage brente mandler. :D

Endret av discostu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare .... telle sukker som alt annet og bare holde seg i skinnet med kaloriene? Er det sånn at dere spiser sukrin-kaker HVER dag? :p

Hehe, brukte det til litt div baking og prøving når jeg først startet gå ned i vekt og trene. Nå derimot spiser jeg ekte sukker på banan pannekakene mine :p Er såpass lite det er snakk om uansett at det spiller ingen rolle. 

Lenke til kommentar

Øøøh... Øl?

 

Vel, i tilfelle noen andre lurer har jeg prøvd litt forskjellig i dag:

 

Havremuffins med eple og kanel http://www.lindastuhaug.no/2018/08/22/proteinrike-havremuffins-med-eple-og-kanel/

Gode. Litt massive. Tror de kan funke nice som mellommåltid.

 

Cookies laget med daddel http://www.lindastuhaug.no/2015/02/05/sunne-energicookies/

Ikke så glad i daddel, men daddelsmaken er borte. Ok konsistens. Droppet sjokoladen for å gjøre det sunnere, merker jeg burde tilsatt noe annet søtt da de ble litt kjedelige. Men kommer nok prøve igjen.

 

Cookies laget på banan. Ingen oppskrift, men most banan, havregryn, havremel, litt salt og kanel.

Veldig gode. Feil konsistens (blanding mellom pannekaker og kjeks). Lette å lage, lager nok igjen.

 

Rask, sunn sjokoladekake i kopp i mikroen http://www.lindastuhaug.no/2017/05/23/sunn-og-rask-sjokoladekake-kopp/

God konsistens, god smak, men savner det siste lille som gjør det til en fullgod erstatning. Gikk kjempefort å lage, men må ha noe søtt til skal jeg gidde igjen (f eks noe bær ved siden av)

 

Hjemmelaget kalorifritt godteri. Ingen oppskrift, men gelatin og forskjellige blandinger av saft (zeroh) eller sukrin + noe syrlig juice.

Venter på det skal stivne nå, spent på hvordan det blir.

 

Tenker å lage noen bars nå: http://www.lindastuhaug.no/2018/03/02/muslibar-med-notter-kokos-og-sjokolade/

 

Mye bra på siden til hun Linda.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiser ofte havregrøt. Den består kun av havregryn, en godt moden banan, vann og kanel. Det er søtere enn om man sukrer den eller bruker sukrin.

 

Mmmmhhh....dagens favorittmåltid :)

Mulig jeg kjører litt overkill men, jeg er nødt til å gjøre det for å klare å nå opp på kcalsa.

 

Standard porsjon nå om dagen er:

80g havregryn.

3dl lettmelk.

50g div. nøtter (valnøtter, hasselnøtter og mandler).

50g rosiner.

 

Rett i underkant av 900kcal.

 

Dette "varer" frem til middagen (etter trening) som er relativt proteinrik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg hadde et svakt punkt i hamsen, og begynte jobben med å styrke den (den er forøvrig fremdeles et svakt punkt).

 

Fikk god kontroll på Nordic hamstrings etter mye nitidig og smertefull jobbing..

 

Da var det opp et nivå da - 15-20cm elevert nordic :confused:

Kan fortelle at èn enkelt rep her er som natt og dag iforhold til "vanlig" nordic fra gulv :dontgetit:

 

Meget stolt og fornøyd med å få til èn enkelt rep. uten hjelpemiddel.

Tok meg 3 uker :confused:

 

 

Neste mål er 10 reps.

Deretter skal det legges inn hantler for ekstra motstand :dribble:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sykt. Har ikke sjangs med 1 rep vanlig nordic engang.

Akkurat begynt å prioritere hamsene litt selv, så satser på å klare en fullverdig rep snart :D

 

Gjør gruuusomt vondt ass, og man kan kjenne nøyaktig hvor hver enkelt muskelfeste sitter når man slipper seg ned :dribble:

Er artig å ha litt annerledes mål enn å "løfte mest mulig" el.l. hele tiden :)

 

Det var seigt å komme dit at den ene gikk opp, men når først èn går opp er det ikke lenge til 4-5 går opp - er en liten barriere det der.

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg hadde et svakt punkt i hamsen, og begynte jobben med å styrke den (den er forøvrig fremdeles et svakt punkt).

 

Fikk god kontroll på Nordic hamstrings etter mye nitidig og smertefull jobbing..

 

Da var det opp et nivå da - 15-20cm elevert nordic :confused:

Kan fortelle at èn enkelt rep her er som natt og dag iforhold til "vanlig" nordic fra gulv :dontgetit:

 

Meget stolt og fornøyd med å få til èn enkelt rep. uten hjelpemiddel.

Tok meg 3 uker :confused:

 

https://www.youtube.com/watch?v=yqYbXfvf1DE&feature=youtu.be

 

Neste mål er 10 reps.

Deretter skal det legges inn hantler for ekstra motstand :dribble:

Naiz! Knekker du i hofta på tur opp?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...