Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det ble publisert en studie på pubmed for bare litt siden som viste at testosteronregresjon ikke fant sted hos friske mennesker selv ved fylte 50.

Jeg er for opptatt med fag for tida til å gidde å lete men synes å huske Dukien eller WAR linka til denne studien.

Ja, som jeg siktet til også.

 

Ja, om man lar aktivitet korrelere med testosteronnivå.

Men den latente produksjonen er lik for alle. Det er bare for mange som "lar seg kastrere" av dogmen om at man blir slappere jo eldre man blir.

 

For min egen del er jeg mer "sulten" nå enn da jeg var f.eks. 18. På alle områder.

 

 

Njaa jeg klarer ikke utelate det faktumet - men kan hende at "forfallet" er et mer dekkende uttrykk å korrelere med siden aktiviteten kan opprettholdes, men forfallet blir etterhvert så stort (vi snakker de sene årene) at aktivitetsnivået uansett ikke klarer å opprettholde kroppens funksjoner slik de var i 20-30-40-50-årene.

 

Det hele henger jo sammen mener jeg.

 

US Surgeon General USA mener at man ved en sunn livsstil kan forebygge eksisterende tilstander og sykdommer med 85%. Altså kun 85%. :)

Samtidig har Dr. DeVries ved University of California vist at menn og kvinner i 70- og 80- årene kan være like funksjonelle som mennesker 30 år yngre. Konklusjonene var ikke overasskende at det er økt aktivitet som gjelder.

Så er vi gymrotter en liten promille av befolkningen som faktisk tenker og gjør noe med dette da - det må også tas med i betraktningen når man leser studier som som i mine øyne litt for ofte gjør gjennomsnittlige beregninger.

 

Sykdom som medfører 21 dagers sengeligging (for en 50-åring) har påvist samme funksjonelle reduksjon som 30års aldring(!!). Det tar da TID å jobbe seg tilbake, om man faktisk klarer dette overhodet(?).

Man får ha dette i bakhodet neste gang man får influensa og velger å ligge under dyna i 4-5 dager fremfor å faktisk gi kroppen en ørliten stimuli i form av bevegelse i ny og ned, selv om man ikke har lyst.  :dremel:

Situasjoner som dette henger sammen med en del av punktene nevt i tidligere innlegg som igjen stimulerer testosteronnivåer i negativ retning - det er ikke aldersbetinget at slikt skjer nei, men man kan likevel ikke se bort ifra at sjansen øker for at slikt forekommer i takt med stigende alder.

 

Har forøvrig aldri hørt eller brukt uttrykket "korrelere" før her. Så, får håpe vi snakker om den samme tingen. :dontgetit:

 

 

Nå er det jo sånn at sykdom kan ramme familie/barn også i tillegg til en selv da. Sånn som her med 3 åring som har omgangsyke. Da blir først barnet sykt og må observeres, null trening og så blir jeg syk.. kan ikke trene med oppkast og mavesjuke...

 

Men jeg skal komme igang igjen så fort kidden og jeg er frisk igjen da... Så får se positivt på det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes myrevolution er flinke på smak. 

De endret smaken nesten 30 ganger i prøveperioden. 

 

Smaker det milkshake så elsker man den i 2 uker før man spyr, så det må ha en nøytral smak så man ikke går lei.

Derav kanskje ikke den største wow-factorn

 

Synes det er imponerende å få til smak i det heletatt med så lite annet i bøttene en protein ( ikke i gainer) 

Vanligvis selges bøtter med råvareetikett på bøtta, men så smaker det så dritt at halve bøtta er karb/smak når kunden får den uten at det er oppgitt, der av 50-60% protein i analyser selv om den heter 90+ ol 

Lenke til kommentar

Smaker det milkshake så elsker man den i 2 uker før man spyr, så det må ha en nøytral smak så man ikke går lei.

Derav kanskje ikke den største wow-factorn

 

Ja, milkshakesmakene går fra fantastisk til kvalmt rimelig kjapt. Har ikke prøvd så mange smaker, men har drukket Whey-80 fra Star Nutrition (ikke best av kvalitet, I know) med smak av pistasj, det er kanskje den eneste som jeg ikke går lei. Første gangen jeg drakk den så syntes jeg at smaken var for svak, men ble vant til det og nå er smaken en favoritt, drikker den dog bare i melk. Har sikkert brukt totalt 5kg og liker den fortsatt like godt. Får et pluss for at den er ekstremt lett å blande, klumpete pulver smaker ikke så godt.

Lenke til kommentar

 

Vurderer nesten å kjøpe selv. Men 350 kcals i tre tre måleskjeer er vel ikke så forbanna mye? :hmm:

 

Sant...er lite...

Man blir faktisk like mett av disse 350 som man blir av 2 brødskiver med no fett på..om ikke mettere.. :rofl:

Men så er vel greia at disse er enklere å få i seg når man er på farta da.

 

Kjøpte et par bøtter selv, men tviler på at jeg får bruk for de (forbaskade black friday ass..)... Muligens når jeg har nattskiftsuker og dagene er korte.

Lenke til kommentar

 

https://myrevolution.no/catalogsearch/result/?q=gain

 

Kjøpte 60kg, løp / kjøp

 

Måtte nesten kjøpe litt mer når det først var på salg

 

Vurderer nesten å kjøpe selv. Men 350 kcals i tre tre måleskjeer er vel ikke så forbanna mye? :hmm:

 

Derfor man kjøper mange kg. 

Det er iallefall godt laget og det er ikke skvip man får i seg. 

Ta en neve nøtter med de og vipps 500. 

 

Det skal jo ikke erstatte mat, men være mellom måltidene. 

En real bulk er ett måltid mer en man pleier, så en sånn shake + normal mat man spiste før vil være nok.

Men når man begynner å telle fra første skive om morgen, virker det uoverkommelig 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...