Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Høyrep tømmer glykogenlagrene, det er klart du må opp 1000 til. 

Håper du ikke kjører denne høyrep for å bli sterkere.

Vektene blir ikke tunge nok, da ville jeg heller kjørt 5 x (3-5) og kjørt supersett/ droppsett hvor man halverer vektene etter siste sett og umiddelbart tar maks rep og evt gjør dette en gang til / halverer vekten og kjører nytt supersett. 

 

Men supersett øker tiden til man kunne ha trent den øvelsen igjen, så ikke noe smart om man har tid til å trene ofte. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig kommet igang med trening... 3 dager i uken- Jippi...

 

Crossmaskin i 15 minutter 100 kal

 

Og benk og skråbenk..

 

60 og 40?kg  8-10 rep og 6 sett

 

Johoo begynner veldig forsiktig med en muskelgruppe per dag så jeg ikke blir demotivert, imorgen skal jeg prøve å jogge litt mer i crossmaskin, og jeg tror jeg skal trylle inn litt nedtrekk sammen med Biceps...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyrep tømmer glykogenlagrene, det er klart du må opp 1000 til. 

Håper du ikke kjører denne høyrep for å bli sterkere.

Vektene blir ikke tunge nok, da ville jeg heller kjørt 5 x (3-5) og kjørt supersett/ droppsett hvor man halverer vektene etter siste sett og umiddelbart tar maks rep og evt gjør dette en gang til / halverer vekten og kjører nytt supersett. 

 

Men supersett øker tiden til man kunne ha trent den øvelsen igjen, så ikke noe smart om man har tid til å trene ofte. 

 

 

Er for hypertrofi. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få i meg mer :confused: ligger på 3500-4000 i snitt. Hvis jeg må opp til 4500-5000 så må jeg gå ned i stillingsprosent :D

Lenke til kommentar

Kan anbefale peanøttsmør og Nugatti på boller, det er SJUKT digg. Og da renner kaloriene inn fort også :ph34r:

 

Et annet tips, til blakke studenter og/eller gjerrigknarker, er Rema 1000 sitt eget strimla svinekjøtt. Rett over 30 kr for 500g. Gir 105g protein. Kommer ikke på så mer enn ost og tunfisk som kan matche den proteinprisen. Enkelt er det også: sleng kjøttet i panna, noen frosne grønnsaker i mikroen, når grønnsakene er tint slenger du dem oppi panna, har på noe krydder, feks tacokrydder, det passer fint, og voilá: 105g protein, vitaminer og fiber fra grønnsakene og totalt ~1000 kcal. Hele prosessen tar drøye fem min, og alt man må vaske etterpå er en stekepanne :yes:

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja om du er svak fra før eller begynner å trene "rett" nå 

Trener man optimalt, så går på en deff, så er det ikke så lett. 

Spørs litt hvor man "er" 

har trent lenge

 

driver ikke du med vektløfting?

hvordan funker det i forhold til det? hvordan holder man seg i en vektklasse og fortsatt blir sterk?

 

 

Å holde seg i en vektklasse er noe helt annet enn å gå ned i vekt.

Kroppen får det den trenger av næring Vs den får ikke det. Altså dette er som natt og dag.

Lenke til kommentar

 

Ja om du er svak fra før eller begynner å trene "rett" nå

Trener man optimalt, så går på en deff, så er det ikke så lett.

Spørs litt hvor man "er"

har trent lenge

 

driver ikke du med vektløfting?

hvordan funker det i forhold til det? hvordan holder man seg i en vektklasse og fortsatt blir sterk?

Det kan jeg ish svare på. Ligger stort sett på 75 kg siden jeg driver med boksing og må passe på at jeg ikke spiser meg ut av vektklassen. Jeg har selvfølgelig mindre fremgang enn om jeg ligger i overskudd, men jeg føler at frekvens på styrketreninga og hvor mye annen trening jeg gjør har større innvirkning på fremgangen enn om jeg ligger i overskudd eller på vedlikehold. Har jeg to - tre gode økter i uka, og ikke løper eller bokser for mye, så har jeg fin fremgang :) Også på vedlikehold. Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Sjekka de fysiske opptakskravene for styrke til Politihøgskolen siden jeg pratet med en som drev og trente for det.

 

Benkpress:

Menn 4x60kg

Kvinner 4x32.5kg

 

Bom (aka pull ups)

Menn 4 reps

Kvinner 4 reps med benstøtte

 

 

Er det bare meg eller dette helt latterlige "krav"?

I dagens politi er det så mange muligheter og retninger at man har valgt å gå bort fra de "hardere" fysiske kravene man hadde tidligere. Dette for å unngå at potensielt dyktige etterforskere, kriminalteknikere, og mange andre mer teoretiske retninger, skal miste dyktige folk på bakgrunn av manglende fysisk styrke. Dessuten er mental skarphet og refleksjon verdsatte egenskaper også blant operative tjenestepersoner, i mye større grad enn for 5-10+ år siden.

 

Greit nok spør du meg, selv om noe tøffere krav muligens vil sile bort de som ikke har tilstrekkelig motivasjon. :)

Lenke til kommentar

Dersom pull-ups og chins er for tungt kan du starte med nedtrekk. Eg synest ikkje nedtrekk er noko særleg når det blir tyngre og ein må jobbe like mykje med å halde seg nede som å dra. I tillegg går gjerne vektene opp med 5 kg per plate. Med chins og pull-ups kan du legge på 0.5 kg om du vil. Etterkvart som styrken kjem kan du starte med chins og pull-ups og deretter legge på vekt.

 

Her er tre stykk som demonstrerer nedtrekk, alle personar eg har fått for meg kan det dei driv med. At skuldrene skal ned og bak er greit nok, men skal dei opp igjen for kvar repetisjon? Eg trudde poenget var å halde dei nede, sånn som Sandvik viser i den siste videoen på chins.

 

 

 

 

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har en formening om hva slags terapeut/lege man burde kontakt om man sliter med en skade i setemuskulaturen? Vært hos fysioterapeut, og det var der jeg fikk høre at det var en muskel som var skadet, som hadde grodd med forkalkning samt noe betennelse. Sist jeg var der fikk jeg høre at forkalkningen og betennelsen var borte, og har siden holdt på med et program for å styrke området og øke blodtilførselen, men sliter fortsatt med at skarp smerte dukker opp når jeg løfter fra tid til annen, spesielt i markløft og roing.

 

Noen tips? Og er fysioterapeut riktig for dette? Kiropraktor/Naprapat kanskje?

Lenke til kommentar

Dersom pull-ups og chins er for tungt kan du starte med nedtrekk. Eg synest ikkje nedtrekk er noko særleg når det blir tyngre og ein må jobbe like mykje med å halde seg nede som å dra. I tillegg går gjerne vektene opp med 5 kg per plate. Med chins og pull-ups kan du legge på 0.5 kg om du vil. Etterkvart som styrken kjem kan du starte med chins og pull-ups og deretter legge på vekt.

 

Her er tre stykk som demonstrerer nedtrekk, alle personar eg har fått for meg kan det dei driv med. At skuldrene skal ned og bak er greit nok, men skal dei opp igjen for kvar repetisjon? Eg trudde poenget var å halde dei nede, sånn som Sandvik viser i den siste videoen på chins.

 

 

 

 

 

 

Jeg husker alle årene det var "riktig" å trekke ned bak nakken, holdt med på det helt til trenings-sjefen kom bort og sa det var gjort om på..   :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...