Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit ja, men det er progresjonen på programmet som er verdt å se på, samt matinntaket.

 

3 er valgt i slike program pga man øker progresjonen raskere en normalt / i 5x5.

 

Edit, kan legge til at det blir jo mer trening totalt sett, man har dynamisk oppvarming og 1-2 sett med ca halve vekta først, så programmet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg liker, etter dynamisk oppvarming, å kjøre en 5`r med 50% for så å øke vekta til eksempelvis 70% og 90% av målet for dagen (3X5) og kun kjøre 1 rep på disse vektene - Jeg synes det er "tøft for skrotten" å gå fra 50% og rett på programmet.

 

1-reppene er kun for å få en følelse i musklene om hva som venter når jeg vipper av stanga i selve programmet - og, jeg trenger trening i av-løft + at jeg synes den første reppen, uansett baseøvelse, er den reppen hvor teknikken fungerer dårligst. Her får jeg god trening på å forbedre dette.

Lenke til kommentar

er det god ide å bruke tommelløst grep på roøvelser som stangroing, cable rows og facepulls for å bruke ryggen mer og armene mindre selv om man må bruke lavere vekt?

Yes, you said it.

Alt handler om hvordan man får kontakt med musklene mens man jobber. For min del også, tommelløst grep hjelper innen visse øvelser. Opp til deg og forskjellig fra person til person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har døgning noe å si i forhold til treningsresultater kommende uke? Er stor fan av MMA, og 2-3 ganger i månden sitter jeg våken i 30-40 timer før jeg legger meg igjen. Sover godt ut neste dag, men har hørt at man ikke kan ta igjen tapt søvn. Føler meg fin Mandag, men er redd for at det "sitter i kroppen" på samme måte som jeg har hørt at alkohol gjør.

Lenke til kommentar

I morgen er 1 Mars og cutte sesongen er offisielt i gang for meg. Har trent i 3 år nå, og dette blir mitt første sommer kutt. Noen som har tips til hvordan å holde seg på sporet?

Høy belastning og lavt volum. Treningen brukes for å beholde mest mulig styrke og muskelmasse.

 

Spis fornuftig, og ikke for lite. Bedre å kjøre litt ekstra kardio enn å kutte et måltid.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest noe greier fra olympiatoppen eller NTNU... Uansett.

Det de anbefalte var blant annet knebøy og beinpress på samme dag. Får man ikke beinpress-øvelsen med knebøy? Kanskje det er fordi man har mer til overs i beina etter knebøy og kan deremd presse ut mer ved å legge på beinpress?

Lenke til kommentar

Vil fort tilføye at War er smart med å bruke sugerør, for sammenligning så vil sukkerbrus være verre for tennene siden sukkeret gir et karsiogen effekt i tillegg til de respektive syrene.

 

Edit: det Doffen sa er interessant. Det desidert verste tannlegene vet er oppfinnelsen av skrukorken. :D

 

Eventuelt det beste? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...