Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sånn nervesystemet fungerer.

 

Du er på 0 , trener og detter til -1 , så kryper det oppover til null igjen og venter man lenger kommer man på 1.

Derav de lange pausene i styrkeløft , hiver man seg på fortidlig er man svakere, venter man lenger er man sterkere og venter man for lenge er man like sterk.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

motsatt på volumtrening, der vil man oppnå fullaktivering som kommer etter 6-7-8 rep avhengig av vektenes tyngde , så dabber det av i pausen.

Så her vil en økt uke 2 bli kanskje

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 -2min pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 - 2 min pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

ett fullaktivert bra sett totalt.

 

Det løser man jo lett med myoreps

Da hadde det blitt for eks

Aktiveringssett for å få full aktivitet , 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 - 4 sek pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9 -4 sek pause 1-2-3-4-5-6-7-8 - 4 sek pause 1-2-3-4-5-6-7-8

Totalt 30 gode rep mot 9 på normale måten.

 

Vips så har man 3x utbytte av økta.

Lenke til kommentar

Nei, og det utføres ikke på baseøvelsene, kun isolasjon/volum.

Så da legger man det inn på støtteøvelsene med egen progresjon og deload om man kjører hybrid /styrke/volum.

Det blir egentlig 2 ulike program samtidig, som naturlig vis vil gå utover makspotensialet i begge.

Lenke til kommentar

 

 

Min rekord på 2000 meteren er vel rundt et sekund. Men det er med bil.

 

og med forbehold om at jeg kan matematikk

 

Har du lappen? Tenk litt på om tallet du har kommet til er realistisk - kjører du virkelig en mil på fem sekunder? Det er ganske kjapt, er ikke det?

 

 

 

Min rekord på 2000 meteren er vel rundt et sekund. Men det er med bil.

 

og med forbehold om at jeg kan matematikk

 

Altså 7200 km/t, nesten seks ganger lydens hastighet.

Her kommer spoileren inn
Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Det løser man jo lett med myoreps

Da hadde det blitt for eks

Aktiveringssett for å få full aktivitet , 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 - 4 sek pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9 -4 sek pause 1-2-3-4-5-6-7-8 - 4 sek pause 1-2-3-4-5-6-7-8

Totalt 30 gode rep mot 9 på normale måten.

 

Vips så har man 3x utbytte av økta.

Fyfaen, testa dette i dag etter 4 dagers sykdom, slitsomme greier gitt. Men halverte jo tidsforbruket på økta totalt sett..

Lenke til kommentar

Vet ikke om det kom godt frem, men man tar aktiveringssett om vektene er lavere en 10rm , man stopper når siste rep går saktere en resten, eller på 12-15 etter hva som kommer først.

 

Etter vekten har passert 10rm så blir det bare myoreps, stopper fortsatt der siste rep går saktere.

 

Det kan bli 1-2-3-4-5, 4sek , 1-2-3-4, 4 sek 1-2-3 , 4sek osv mot slutten

Lenke til kommentar

http://myrevolution.no/s/myo-reps-del-1-en-evolusjon-og-revolusjon/

 

Det finnes mange måter å gjøre det på.

Prinsippet er at man aktiverer en muskel , så kjører korte pauser så den forblir aktivert gjennom alle reppene.

Man må da ned i vekt som regel, men det gjør jo ike noe da volumtreningens mål er å bryte bindeved.

Bygger like mye med 12 som 20kg i for eks biceps etter en deload.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...