Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært litt interessant og se hva folk spiser ( hvis det finnes noe rutine) Jeg har og satt for meg ca 4k daglig nå, og det er tungt..

Men består vel i all hovedsak av

Knekkebrød til frokost 3stk + en boks makrell

Varm lunsj type kylling/laks med ris/poteter/pasta

Så nøtter og rosiner

Trening

Middag, alt mellom himmel og jord. kjøtt/fisk/ful

Kvelds 2knekkebrød med sjoko&peanutsmør +egg hvis plass til.

 

Videre har jeg kutta ut vann, drikker first price saft, eple juice og melk.

Lenke til kommentar

Min dag er ca slik:

 

Frokost: Havregryn med ekstra lett melk (for å kunne spise litt mer fett senere på dagen), mandler, hasselnøtter, rosiner og en sliten dæsj Biola for smakens skyld

 

Lønsj! et par bananer, et eple, par knekkebrød med valgfritt pålegg og kanskje en yoghourt

 

Middag: 100g biff/1 kyllingfilet/ 150g kjøttdeig, diger grønnsaksblanding med dressing + 1-2dl fullkornsris

 

sen brønsj: 1-2 pitabrød-pizzaer, av en eller annen merkelig grunn synes jeg dette er den perfekte pizzabunn.. :huh:

 

Kvelds: Møkk til filmen. 0.5/1 pose taffelsticks/50g saltede solsikkefrø eller 100g spekepølse kappa opp i biter.

 

Om jeg føler meg for slank og fin en dag kjører jeg på med en 190g cheeseburger :dribble: ...det har den siste tiden vist seg å fungere med en liten vektøkning.

 

Edit: utenom burger, i underkant av 3000kcal. Jeg er en liten kar.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Pepsi max er mitt heroin, åpningstilbud på europris resulterte i 240 bokser og 40 1,5litere

Aspartyl-fenylalanin-1-metylester-motstandere hater meg nå, det er e951 i proteintilskuddet også :rofl: :rofl:

 

Samme her, pepsi max er himmel på flaske.

Klarer å begrense meg til en 4-pack i helgene, men hadde det ikke vært så skadelig for tenner og dyrt skulle jeg drukket mer :(

 

Dagens næring:

4 egg

tomatsuppe

150g kokt skinke

liten posjon bolognese (aka kjøttdeig med saus)

 

lunch, par never mandler, ett eple og 200g peanutter.

 

middag:

400g kyllingkjøttdeig, 1 boks mais... Jævla lat idag.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Hvordan reagerer egentlig kroppen på kunstige søtstoffer? La oss ta f.eks max, den er jo uten kalorier, men reagerer kroppen på aspartam, med tanke på insulin nivåer? Det er jo også en kjent sak at man kan bli avhengig av heavy krydret, salta og søtt mat. Leste et sted at det har noe med at hjernen husker smaker som smaker deilig, og blir dermed "avhengig". Blir vel som rusmidler, bare i mye mindre skala. Men uansett er dette tilfelle med kunstige søtstoffer? Nå utelukker vi aspartam=kreft tema, her er det bare en ting å si: YOLO hahahaha :grin:

Lenke til kommentar

Koffeinen man blir "avhengig av" tenker jeg, VG.no-forskning sier at kroppen smaker søtt og frigjør insulin, og at man da blir sulten og spiser mer og blir feit med overskrifter som "du blir feit av lightbrus"

 

Litt mer seriøs forskning viser ingen insulinspike ved slik kunstg søtning, det smaker søtt ja, men kroppen finner ingen glukose og derfor heller ikke skiller ut insulin.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stamp of aproval for overnevnte post. Noen sukkerfri leske inneholder koffein og det er spekulert at det kan påvirke blodsukkeret for diabetikere. Men grunnlaget er lite og resultatene er inkonsistente.

 

Dagens konsumernivå gir ingen holdepunkter for at aspartam gir negativ helseeffekt, selv høykonsumerne er innenfor ADI. :)

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gainer, myoprotein, kyllingfillet, kikerter, salater, litago, sjokonøtter, sjokolade/proteinbarer er hovedbasen.

Kan ikke spise 35 store salater heller, problemet er å ikke få i meg så mye protein.

Hvorfor så mye opp i vekt på kort tid? Har du vært ned i vekt og nå opp igjen med mye rene gains med muskelminne?

Lenke til kommentar

Har harr 20kg deff ja pga sykdom som krevde deff, men det er normal 7 liten bulk, er bare så aktiv.

Opp på jobb 0600, kom hjem fra jobb 0130.

Har ikke tilgang til kjøkken heller i den perioden.

Nå blir det litt jobbing hjemme før 3,5t søvn, som siste 13 mnd på rad.

 

Legene sier jeg har så høye stressnivåer at de trudde jeg hadde stoffskiftesykdom, men det er da ikke min feil at døgnet bare har 24 timer

Har heldigvis deloaduke, ellers hadde jeg trent nå.

Det eneste som plager meg er at gains-killer nr 1 er de stresshormonene og mangel på søvn.

Lenke til kommentar

Ligger på rundt 1800-2200kcal på vanlige dager og i overkant av 3000 på når jeg jobber overtid.

 

Planen framover når jeg skal begynne å trene regelmessig igjen er å spise normalt men legge til en hjemmelaget gainer til frokost og kveldsmat som blir roughly 1000kcal mer i døgnet så får vi se hvordan kroppen reagerer.

 

Interessant å se hvordan man har reagert på treningsopphold på 5-6måneder. (gått ned 10ish kilo, mistet masse fett og muskelmasse på armer og bein mens traps og rygg er tilnærmet uuforandret.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Ligger på rundt 1800-2200kcal på vanlige dager og i overkant av 3000 på når jeg jobber overtid.

 

Planen framover når jeg skal begynne å trene regelmessig igjen er å spise normalt men legge til en hjemmelaget gainer til frokost og kveldsmat som blir roughly 1000kcal mer i døgnet så får vi se hvordan kroppen reagerer.

 

Interessant å se hvordan man har reagert på treningsopphold på 5-6måneder. (gått ned 10ish kilo, mistet masse fett og muskelmasse på armer og bein mens traps og rygg er tilnærmet uuforandret.

Fordelen med et treningsopphold hvor man "har mistet alt" er den ekstreme motivasjonen man får når man først er igang igjen, ubeskrivelig :)

Lenke til kommentar

Var ikke så dum den, men hater "du blir feilt av å spise xxx" , for uansett hva man spiser så teller man jo.

Men ja ser poenget, noen endrer jo kun råvarene , men fortsatt spiser etter lyst og ja da kan man gå på en smell.

Treningsguruer som oss vet jo hvor mye vi putter i oss.

Lenke til kommentar

Jeg drikker og har drukket i snitt 1 liter pepsi max(mest sannsynlig mer) hver dag i snaut 15 år. Har aldri merket at det påvirker blodsukkeret mitt som diabetiker. Tennene ser også bra ut. Kanskje jeg går på en jævlig smell innen 5 år, men enn så lenge er alt bra.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Stamp of aproval for overnevnte post. Noen sukkerfri leske inneholder koffein og det er spekulert at det kan påvirke blodsukkeret for diabetikere. Men grunnlaget er lite og resultatene er inkonsistente.

 

Dagens konsumernivå gir ingen holdepunkter for at aspartam gir negativ helseeffekt, selv høykonsumerne er innenfor ADI. :)

 

Syns å huske at jeg leste et sted (kildehenvisningsskikker er som trafikkregler; i beste fall veiledende), at et normalt årsinntak av tomatprodukter ga et høyere inntak av de stoffene assosiert med lettbrus og aspartam enn det sistnevnte gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg drikker og har drukket i snitt 1 liter pepsi max(mest sannsynlig mer) hver dag i snaut 15 år. Har aldri merket at det påvirker blodsukkeret mitt som diabetiker. Tennene ser også bra ut. Kanskje jeg går på en jævlig smell innen 5 år, men enn så lenge er alt bra.

Drikker du brus spurte tannlegen, nei sa jeg :rofl: Drikker kanskje mest i norge

Jeg ser det, ingen skader siden sist sa de.

Men nå drikker jeg sikkert mye på en gang VS mye smått med tanke på hvor mye tenne er i kontakt.

 

Drikker også med sugerør ofte, litt inn i munn med tannskader i bakhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...