Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Stamp of aproval for overnevnte post. Noen sukkerfri leske inneholder koffein og det er spekulert at det kan påvirke blodsukkeret for diabetikere. Men grunnlaget er lite og resultatene er inkonsistente.

 

Dagens konsumernivå gir ingen holdepunkter for at aspartam gir negativ helseeffekt, selv høykonsumerne er innenfor ADI. :)

Syns å huske at jeg leste et sted (kildehenvisningsskikker er som trafikkregler; i beste fall veiledende), at et normalt årsinntak av tomatprodukter ga et høyere inntak av de stoffene assosiert med lettbrus og aspartam enn det sistnevnte gjorde.

Dette stemmer. Aspartam består av tre helt naturlige komponenter hhv fenylalanin, aspartat og metanol. Hhv 50/40/10% av atomatomvekten. Tomater inneholder som all annen frukt og annet grønt metyl-alkohol aka tresprit på folkemunne. Av disse tre metabolittene er fenylalanin den kvantitative mest potent til å gi negativ effekt og kan penetrere blodhjerne-bærriaren. Denne er også en essensiell aminosyre og sammen med aspartat (ikke essensiell) finner man disse i en haug av matvarer. Følling syndrom /PKU er eb medfødt sykdom som innebærer mangel på enzymet fenylalaninase. For disse kan inntak av fenylalanin være livsfarlig og derfor det står på etikken "inneholder en kilde til fenylalanin".

 

I Norge blir absolutt alle spedbarn testet for dette ved fødselen. Siden så mye mat inneholder denne AS og spesielt siden den er essensiell (ved mangel av én essensiell AS stopper hele proteinsyntesen så får disse pengetilskudd ifra staten til en streng diett i nøye oppfølging med relevant helsepersonell som eks klinisk ernæringsfysiolog.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Vil fort tilføye at War er smart med å bruke sugerør, for sammenligning så vil sukkerbrus være verre for tennene siden sukkeret gir et karsiogen effekt i tillegg til de respektive syrene.

 

Edit: det Doffen sa er interessant. Det desidert verste tannlegene vet er oppfinnelsen av skrukorken. :D

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Jeg har gratis soneterapaut gjennom jobben som jeg benytter meg av en gang i uka.

Ikke fordi jeg har spesielt vondt noe sted men snarere fordi det er digg å bli knadd litt på skrotten etter harde treningsøkter....I tillegg er dama jekla sprek.. :)

 

 

Veldig kort forklart soneterapaut: Har man vondt et sted vil ho ikke "jobbe" noe akkurat der men heller jobbe med et annet sted på kroppen som er forbundet med stedet man har vondt.

 

Ergo: jeg skal ikke nevne det lille lyskestrekken min med et eneste ord... :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sånn de skal jobbe.

Jeg fikset skuldertrøbbel i fjor, lege og fysio drev å knadde PÅ skulderen.

Den nye fyren jeg fikk tak i igjennom gymmet knadde på hofta og ryggen, volla problemet løst.

 

Skade der man har vondt er vel bare i 1 % av tilfellene, men 99% av alle behandlere jobber der.

Lenke til kommentar

Det er sånn de skal jobbe.

Jeg fikset skuldertrøbbel i fjor, lege og fysio drev å knadde PÅ skulderen.

Den nye fyren jeg fikk tak i igjennom gymmet knadde på hofta og ryggen, volla problemet løst.

 

Skade der man har vondt er vel bare i 1 % av tilfellene, men 99% av alle behandlere jobber der.

..foff...det var drag i ho idag gitt...ikke no kjære mor.. :huh: ...

 

Hadde en gryende betennelse i biceps festet for en stund tilbake grunnet for mye negativ biceps-curl..

Dro da til naprapat for å forebygge...

Ho stakk noen digre nåler rett inn rett jeg hadde vondt og dro den frem og tilbake helt til jeg skrek ut det beste banneordet jeg kom på i farten...så, rett til nytt punkt og samme leksa...10 punkter til sammen..

 

Det er mulig dette fungerer over tid, men etter min andre time og det så det ut som jeg hadde sett et spøkelse da jeg gikk derifra, turte jeg aldri dra tilbake.. :huh:

 

Har troa på soneterapauter jeg :)

Lenke til kommentar

Har en slekning som er utdannet akupunktur som var lei av at jeg klagde om muskelknuter i ryggstrekkerne og etter en behandling som gikk utelukket ut på å stikke nåler der det gjorde mest vondt var jeg 70% bedre helt til neste treningsøkt.

Tviler ikke, men har ikke prøvd det selv ennå, akupunktør - Noe jeg har interesse av å prøve etterhvert.

Har mer tro på måten de setter nåler på fremfor slik jeg opplevde nåler hos naprapat.

Dæven...ho kjørte de nålene inn og ut...som mo ho prøvde å "mørne" opp området jeg slet me. ikke bare en gang men 10, innenfor liten radius/omkrets...

Armen var 100% stokk stiv og ubrukelig i 24t etterpå..

 

Har riktignok hørt om andre som har hatt helt andre og mer positive opplevelser hos naprapat. Jeg hadde bare 2 timer.

Lenke til kommentar

 

Har du deltatt, eller er det på tv?

Deltar, alle kan være med :)

Sånn sett konkurrerer man med verdenseliten også. De som får best score går videre og videre og ender opp i Crossfit games 2015.

Keep us posted ah Doofen, spennende (:

Legg ut videoer av konkuranseøkta di og om du har lyst, alltid artig å følge med (:

 

 

Og foresten, noe heelt annet lol:

Har kommet tilbake til Android etter noen helsikes år med WP. Finnes det en SmartWatch/badevekt som faktisk er verdt å kjøpe idag? Med tanke på styrketrening / fettprosent osvosv?

Eller er det fremdeles bare tull, vente noen år til?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...