Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å kaste vekk tusenvis av penger på å løpe på en tredemølle innendørs, når man kan komme seg ut i frisk luft og løpe? Har aldri skjønt vitsen med slike treningssentre.

 

Med vektløfting kan man løfte dekk eller stoler

Da må du jo gjerne gjøre det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med å kaste vekk tusenvis av penger på å løpe på en tredemølle innendørs, når man kan komme seg ut i frisk luft og løpe? Har aldri skjønt vitsen med slike treningssentre.

 

Med vektløfting kan man løfte dekk eller stoler

Å herregud, skjønner du ikke at på et studio kan man speile seg og få mirin looks?

Der kan man og hogue bitches med dem abzzzz og bis...

 

 

/insert irony all over...

 

På en GYM derimot, der skjer det ting. På personlig og sosialt vis.

 

Akse: Hva er forskjellen mellom et studio og boxen du trener på mtp sosial interaksjon?

Lenke til kommentar

 

Hva er vitsen med å kaste vekk tusenvis av penger på å løpe på en tredemølle innendørs, når man kan komme seg ut i frisk luft og løpe? Har aldri skjønt vitsen med slike treningssentre.

 

Med vektløfting kan man løfte dekk eller stoler

 

Akse: Hva er forskjellen mellom et studio og boxen du trener på mtp sosial interaksjon?

 

Ikke store forskjellen. Snakker med de jeg kjenner, og så hender det jeg snakker med nye folk.

 

Nå foregår mesteparten av treningen min i en avdeling ved siden av boksen, det blir mao. ikke mye sosialisering med de som trener crossfit.

Lenke til kommentar

Etter å ha strevd med bøy i 1.5 år skal jeg idag for første gang prøve 200 kg. Har vært veldig lite progresiv trening i det siste pågrunn av både sykdom, mye jobb og annet. Men 190kg har jeg 2 reps på som gikk sånn høvlig greit, tar fint 4x4 på 180 også med 3-5 minutters pause, så hadde vært utrolig gøy for min del om det hadde vært mulig å få satt en milepæl der også. Presset opp 155kg i benk forrige Fredag, det likte skulderen min svært dårlig, men det går seg til.. Skal til fysio nå i neste uke for å se litt på skadene. Selve løftet gikk greit, hadde nok litt til inne, men fikk ikke låst skulderen etter avløftet, så det såg nok smålig spedalsk ut hele løftet.

 

Men uansett, ting siger sakte men sikkert fremover, kroppsvekten har stabilsert seg på ish 110 kg. Så er litt små feit om dagen, så lenge jeg slipper å blåse ut sidestøttene på bilene mine mener jeg selv at jeg holder meg innenfor rammen av akseptabel bilring.

 

Går sakte men sikkert fremover, enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å kaste vekk tusenvis av penger på å løpe på en tredemølle innendørs, når man kan komme seg ut i frisk luft og løpe? Har aldri skjønt vitsen med slike treningssentre.

Ikke alle trives med å løpe ute. Noen kan føle at det er skummelt og føler seg utrygge.

Mange klarer å regulere fart bedre på en mølle også og foretrekker det sånn.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å kaste vekk tusenvis av penger på å løpe på en tredemølle innendørs, når man kan komme seg ut i frisk luft og løpe? Har aldri skjønt vitsen med slike treningssentre.

 

Med vektløfting kan man løfte dekk eller stoler

Ikke alle som er så glad i klimaet ute. Spesielt nå for tiden (blir ikke bedre før sommeren heller). Det er heller ikke alle som har gode løpeområder i nærområdet, men kanskje et treningssenter rett ved siden av.

Bedre flyt i løping på mølle. Trenger ikke stoppe for andre folk i løypa, røde lys eller andre ting som kan finnes ute.

 

Og vektløfting med dekk eller stoler håper jeg du skjønner selv hvorfor er et dårlig alternativ. Vanskeligere å ha god teknikk med løfting av tilfeldige objekt. Vanskeligere å ha ha god progresjon/varierte vekter. Begrenset med antall øvelser.

 

Klart, bor man på en gård på landet skal det nok alltids gå an å bli stor og sterk, rask og smidig. Alt etter hva man jobber mot. Men legger man samme innsatsen på et treningsstudio vil nok resultatene bli enda bedre.

 

Om folk bruker treningsstudio bare for å løpe, uten å ha noen reelle hindringer for å løpe ute, burde man nok revurdere pengebruken. Ellers så ser jeg ikke problemet. Usikker på hvor seriøst innlegget ditt var, jeg beit i alle fall på.

Lenke til kommentar

Etter å ha strevd med bøy i 1.5 år skal jeg idag for første gang prøve 200 kg. Har vært veldig lite progresiv trening i det siste pågrunn av både sykdom, mye jobb og annet. Men 190kg har jeg 2 reps på som gikk sånn høvlig greit, tar fint 4x4 på 180 også med 3-5 minutters pause, så hadde vært utrolig gøy for min del om det hadde vært mulig å få satt en milepæl der også. Presset opp 155kg i benk forrige Fredag, det likte skulderen min svært dårlig, men det går seg til.. Skal til fysio nå i neste uke for å se litt på skadene. Selve løftet gikk greit, hadde nok litt til inne, men fikk ikke låst skulderen etter avløftet, så det såg nok smålig spedalsk ut hele løftet.

 

Men uansett, ting siger sakte men sikkert fremover, kroppsvekten har stabilsert seg på ish 110 kg. Så er litt små feit om dagen, så lenge jeg slipper å blåse ut sidestøttene på bilene mine mener jeg selv at jeg holder meg innenfor rammen av akseptabel bilring.

 

Går sakte men sikkert fremover, enda.

Tøft. Gode løft!
Lenke til kommentar

 

Etter å ha strevd med bøy i 1.5 år skal jeg idag for første gang prøve 200 kg. Har vært veldig lite progresiv trening i det siste pågrunn av både sykdom, mye jobb og annet. Men 190kg har jeg 2 reps på som gikk sånn høvlig greit, tar fint 4x4 på 180 også med 3-5 minutters pause, så hadde vært utrolig gøy for min del om det hadde vært mulig å få satt en milepæl der også. Presset opp 155kg i benk forrige Fredag, det likte skulderen min svært dårlig, men det går seg til.. Skal til fysio nå i neste uke for å se litt på skadene. Selve løftet gikk greit, hadde nok litt til inne, men fikk ikke låst skulderen etter avløftet, så det såg nok smålig spedalsk ut hele løftet.

 

Men uansett, ting siger sakte men sikkert fremover, kroppsvekten har stabilsert seg på ish 110 kg. Så er litt små feit om dagen, så lenge jeg slipper å blåse ut sidestøttene på bilene mine mener jeg selv at jeg holder meg innenfor rammen av akseptabel bilring.

 

Går sakte men sikkert fremover, enda.

Tøft. Gode løft!

 

Hjertelig takk for det :-)

 

Tenkte å stikke innom xxl før jeg drar på gymmen.

Var det kalk jeg burde kjøpe for å forbedre grepet?

 

Magnesium, flytende er nok også den som er best. Kalksteiner og kalkballer (i mangel på bedre ord måtte jeg nok bruke ett grisete ett) er litt upraktisk og støver mye mer enn den flytende.

Lenke til kommentar

 

Magnesium, flytende er nok også den som er best. Kalksteiner og kalkballer (i mangel på bedre ord måtte jeg nok bruke ett grisete ett) er litt upraktisk og støver mye mer enn den flytende.

 

Trener en gang i blant på treningssenteret nær der jeg bor som ikke er av den nyeste modelen. Var en kar som hadde med seg masse kalk i en bærepose (!) han bare slang fra seg ved markløftområdet. Kalk utover halve senteret....

Lenke til kommentar

Når man er støl dagen etter hard styrkeøkt, vil kondistrening (boksing/løping/etc) gjøre saken bedre eller verre? Eller har det ingenting å si? Går sikkert mye fra person til person. Føler i alle fall at å varme opp musklene og bruke de gjør at det føles bedre ut. Er vanskelig å vite om det er midlertidig og det blir like ille igjen etterpå. Placebo?

Lenke til kommentar

er det sant at kreatin kan gjøre at man blir skalla?

 

Kanskje. Men avhenger i hovedsak om man har arvelige anlegg for hårtap. Og hvis det skulle vise seg at kreatin fører til økte DHT-nivåer i kroppen, så vil man få akselerert hårtap (om du har anlegg for mannlig type hårtap). Tror ikke du skal beskymre deg så veldig.

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

 

 

Magnesium, flytende er nok også den som er best. Kalksteiner og kalkballer (i mangel på bedre ord måtte jeg nok bruke ett grisete ett) er litt upraktisk og støver mye mer enn den flytende.

 

Trener en gang i blant på treningssenteret nær der jeg bor som ikke er av den nyeste modelen. Var en kar som hadde med seg masse kalk i en bærepose (!) han bare slang fra seg ved markløftområdet. Kalk utover halve senteret....

 

 

Det er fort gjort å girse med det, spesielt med disse ball opplegg greiene. Men igjen så er det alt etter hvordan man velger å bruke det. Er jo dem som klarer å lavær å få det til å se ut som den har brukt ett pulverapperat rundt seg også :-)

Lenke til kommentar

 

er det sant at kreatin kan gjøre at man blir skalla?

 

Kanskje. Men avhenger i hovedsak om man har arvelige anlegg for hårtap. Og hvis det skulle vise seg at kreatin fører til økte DHT-nivåer i kroppen, så vil man få akselerert hårtap (om du har anlegg for mannlig type hårtap). Tror ikke du skal beskymre deg så veldig.

 

takk for svar, tror jeg er safe da.

 

Har lest rundt på nettet, og noen steder står det at man bør ha en oppladningsfase der man "spiser" 20g hver dag i en uke. Er dette viktig for å få resultater?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...