Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Kaffen du kan bli 26 kg tyngre av"

 

Dette beveger seg vel i grenseland til off topic, da det handler mer om irritasjon over hva de selvlærte bandittene fra journalisthøgskolen driver med enn selve artikkelinnholdet, men herreGUD for en overskrift. Å klare å lage så sensasjonelle overskrifter av helt innlysende fakta fra hverdagen må være stor del av pensum.

 

Raaaaaaaaaage.

Lenke til kommentar

Faller inn under den samme LATTERLIGE overskrifta "tidligere fotballproff raser mot fotballbane"

 

Var en gammel mann som hadde spilt fotball i Italia som var redd for at baller fra ei løkke kunne treffe biler og hus siden den var så nærme.

 

VG er en gjeng ungdomsskoleutdanna sensasjonsjagende idioter..

Lenke til kommentar

Tok ca en times kardio i midten av treninga istedenfor først. Merket at jeg hadde mye mindre futt i kardio, gikk i intervaller.

 

Forrige uke da jeg begynte med kardio først følte jeg meg i mye bedre form og fikk energi av kardio, må nevne at jeg ikke driver å makser for tida da. Fikk mye mer energi og futt med kardio først.

Lenke til kommentar

Det er ikke skadelig for kroppen med mindre det gjøres som på videoen og generelt feil.

Her inne snakkes det jo mest om gainz, og crossfit er jo ikke akkurat gainzvennlig. For min del blir det akkurat det samme som alle de slagordene som er populære. "strong is the new skinny" "no pain, no gain" osv. Det er rett og slett helt teit

 

Gymnastikk er jo ikke akkurat noe nytt, men når noen kaller det noe kult, så er det noe hipt og kult rundt det. Crossfittere er sportens hipstere.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=tzD9BkXGJ1M

 

Les svaret til top comment. Hes in my head!

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Hei!

 

Først av alt må jeg si jeg er utrolig imponert over all kunnskapen dere her inne sitter på. Jeg blir sinnsykt inspirert av å lese hva dere tenker rundt trening og kosthold og tar til meg alt jeg kan av gode råd.

 

Jeg har trent styrke og kondisjon gjennom fotball i noen år (er 20 år nå). Nå ønsker jeg å ha et skikkelig styrketreningsopplegg da jeg har tid til det for første gang på en stund, og jeg hadde blitt utrolig takknemlig om noen ville svare meg på noen spørsmål jeg har til treningen, og kommentere styrkeprogrammet jeg har delvis laget og delvis tatt til meg fra internett og kamerater.

 

Dette er programmet:

 

A: Knebøy, Utfall, Tåhev, Benkpress, Flies/Benk hantler, Decline Benk/benk hantler, Dips, Dra tau ned (tri), Mage

B: Pullups (kanskje litt nedtrekk for å skvise ut), Rulle på rygg, Markløft, Millitærpress, Sittende roing/Inverted rows (varierer), Tau mot ansikt, Mage

 

1: Jeg ønsker i all hovedsak å bli sterk og atletisk, ikke stor og tung. Dette gjør at jeg ønsker å kjøre 5 reps og 3, 4 eller 5 serier på alle øvelsene. Hva mener dere er lurest? I tillegg ønsker jeg å kjøre uker med 10 reps av og til for mer utholdende styrketrening som variasjon. Lurt?

2: I en startfase nå har jeg begynt med 3x8 på alle øvelsene for å bygge litt volum først, da jeg har slitt med å få progresjon, spesielt i benkpress, tidligere.

3: Spesielt i benkpress har jeg slitt med å stagnere. Jeg trener med samme vektene hver gang og greier ikke å øke. Jeg føler meg sterkere i praksis enn jeg det jeg greier å presse i benkpress. Frustrerende å ikke forbedre meg.

4: Hvordan burde jeg legge opp belastningen? Noen mener jeg burde "akkurat" greie å gjennomføre hvert sett, andre sier jeg burde starte med altfor lett og ha progresjon på hver økt helt til det stopper før jeg deloader 20% og øker osvosv.

5: Hvor lange pauser er i utgangspunktet hensiktsmessig? Forskjell på 5 reps, 8 reps, 10 (+) reps?

 

På forhånd: tusen takk for alle som tar seg tid til å hjelpe meg! Det settes STOR pris på. Oppdaterer gjerne tråden med treningsresultatene etterhvert! :wee:

Edit: Har sett på programmer som SL 5x5 men synes liksom at det er så få øvelser så jeg ser for meg at det blir litt lite i forhold til hva jeg ønsker av resultater; stor og sterk som en villmann. :tease:

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

1. Først og fremst: ALTFOR MANGE øvelser. Vil du bli sterk og atletisk så kjør SL 5x5 , med tilhørende øvelser. En god regel bør være maks 25 sett pr. økt.

 

2. Du burde begynt med 5x5 først for å bygge styrke. Husker ikke hvem som sa det i denne tråden (tror det var War), men det er det smarteste noengang sagt her: Du må bygge grunnmur før du kan bygge hus!

 

3. Stagnerer du, så spiser du for lite.

 

4. I SL 5x5 er det lagt opp til at du skal øke hver økt.

 

5. En pause kommer an på hva du vil oppnå. Skal du øke i styrke, kan en pause på 2-3 min imellom hvert sett være nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...