Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, det er nok effektivt i seg selv. Men det kan umulig holde i lengde. Man trenger jo hvil og sånt. Ser for meg mye slitasje i beina med workouten. Men hva vet jeg egentlig? Jeg har null peiling.

 

 

Det er hvileuker i programmet. :)

Jeg vet ikke så mye om trening egentlig jeg selv heller, bare gjør det jeg ser funker for meg.

Lenke til kommentar

Helt ærlig, så få som gjør knebøy, så er det nok sjelden et problem at det ikke er plass i knebøystativet. Det står ofte tomt på mitt senter i hvert fall. Mulig det er motsatt i resten av Norge.

På SiO er knebøystativene det suverent mest populære. Folk drar ofte ut benken slik at stativet der kan brukes til knebøy også.

Lenke til kommentar

http://www.simplyshredded.com/mega-feature-layne-norton-training-series-full-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

 

Hvor ville dere lagt inn markløft?

 

Ser han anbefaler å legge inn markløft på "Lower Body Power Day" og kjøre det instedenfor knebøy noen uker, også knebøy istedenfor markløft noen uker

 

Men jeg vil helst kjøre knebøy og markløft hver uke. Så kan jeg bytte ut "Pulling Power Movement: Bent over or Pendlay rows" med markløft på "Upper Body Power Day"

 

Jeg har jo alikevel "Bent over or Pendlay rows" på "Day 4: Back and Shoulders Hypertrophy Day"?

 

Setter pris på alle svar :)

Viss du tar markløft før knebøy så er det ikke noe problem å ta dette samme dag

Lenke til kommentar

Viss du tar markløft før knebøy så er det ikke noe problem å ta dette samme dag

Man kan kjøre dette begge veier, naturlig nok blir den man tar sist tyngst.

 

Fordi?

 

Sliter med vond skulder, kne, lår og rygg. Treningsfri i 1.5 uke nå, hater livet.

Du kan jo alltids trene litt armer eller noe, bare for å få inn noe trening :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg åpnet så hardt som jeg turte og lå definitivt på smertegrensen hele veien. På slutten holdt jeg på å klappe litt sammen, men fikk opp tempoet med 400 meter igjen. Hadde ikke helt krefter til en skikkelig spurt, men det gjorde ikke noe da jeg klokket inn på 05.37.43!

 

Som jeg sa tidligere, jeg trodde jeg åpnet for lett forrige gang og det gjorde jeg definitivt. Ved passering 1000m lå jeg 22sekunder foran. I og med at jeg nå var 21 sekunder foran i mål viser det tydelig hvor det skårtet, altså de første to tredelene.

 

Jeg når nok ikke målet mitt om å komme under 5.30, men det gjør ikke så mye. Jeg er over formtoppen for i år, hadde jeg prøvd dette for halvannen måned siden kunne det gått, men ikke nå.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Jeg liker de kortere distansene (lang mellomdistanse), men føler at jeg passer bedre til langdistanse. Flyten i steget var ikke helt der, jeg kaver litt vel mye når du kommer opp i høyere hastigheter og kaster bort litt energi. Med mer trening på selve distansen (disponering og steg) skulle jeg nok kommet meg under 5.30, men føler jeg er fornøyd nå. Som sagt, jeg er over formtoppen og da er det å bomme med 7 sekunder ikke så verst. Det er jo tross alt 3 måneder igjen av året, så hvem vet.

Lenke til kommentar

Jeg liker de kortere distansene (lang mellomdistanse), men føler at jeg passer bedre til langdistanse. Flyten i steget var ikke helt der, jeg kaver litt vel mye når du kommer opp i høyere hastigheter og kaster bort litt energi. Med mer trening på selve distansen (disponering og steg) skulle jeg nok kommet meg under 5.30, men føler jeg er fornøyd nå. Som sagt, jeg er over formtoppen og da er det å bomme med 7 sekunder ikke så verst. Det er jo tross alt 3 måneder igjen av året, så hvem vet.

Skulle ikke du begynne å løfte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...