Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvorfor slippe stanga ned istedenfor å bare sette den fra seg i stativet igjen?

Fordi det er 200kg?

Og til de andre forslagene: Det var bare 2 personer der da løftet ble gjennomført og ingen jenter, så nei. :) Det er en frihet å kunne slenge litt rundt på vektene når man først kan. Deilig å trene på Trondheim Atletklubb!

 

Jeg har hatt noe business i det venstre låret (høyt på ytre side) i veldig lang tid nå. Det er akkurat som at det er noe som er stivt der inne. Stikker litt. Jeg merker det bare av og til og det er ekstremt vanskelig å forklare både hvordan det føles og hvor det er lokalisert. Det kommer når jeg løfter benet og beveger det til siden (external rotation? Beinet opp med kneet bøyd og så kneet ut vannrett til venstre), for eksempel når jeg legger meg i senga eller ved former for oppvarming til trening. Det er ikke vondt, men ubehagelig. Fysio? Kan jeg gå direkte til en fysioterapeut eller må jeg innom og kaste penger på fastlegen først? I tilfellle fysio, er det noen som har noen anbefalinger?

Du kan dra rett til fysio, null stress. Trenger ikke innom legen. Du kan selvfølgelig dra innom legen for å få en henvisning slik at du kan vente i 4 uker(?) på å få time som du slipper å betale like mye for (du må fortsatt betale for legetimen, så).

Er du i Oslo? Ikke at jeg har så veldig mye peiling, men jeg har et godt inntrykk av Magnat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan dra rett til fysio, null stress. Trenger ikke innom legen. Du kan selvfølgelig dra innom legen for å få en henvisning slik at du kan vente i 4 uker(?) på å få time som du slipper å betale like mye for (du må fortsatt betale for legetimen, så).

Er du i Oslo? Ikke at jeg har så veldig mye peiling, men jeg har et godt inntrykk av Magnat.

Yeah. Er i O-town, ja. Takk for tips.

Lenke til kommentar

 

Ja. Jeg måler/veier og runder alltid nedover om jeg er i tvil. 3000 er ikke så ille å få i seg om man ikke velger magert ;)

Vekten er en dårlig indikator, muligens har du endret LBS, rett og slett endret kroppsammensettningen hvor ratio muskel:fett er endret, dette kan ikke vekten fortelle deg om, vurdert liv/hofte ratio? :)
Lenke til kommentar

Morsomt dette med mat :p

 

Jeg er en av de som sliter sykt med dette. Har helt siden jeg var liten vokst opp med 2 kanskje tre måltid om dagen, hvor minst 1 av de var 2 loffskiver med nugattig.

Synes det meste av mat verken ser eller smaker godt.

 

Og jeg sliter vanvittig med og få i meg nok mat generelt.

Jeg får brekninger og mister matlyst veldig enkelt, så jeg klarer somregel ikke en shake uten og få brekninger..

 

Jeg kan godt spørre om god mat som er lett og få ned. Altså varm middag går greit, og her går det i kyllig/laks/karbonadekjøttdeig i ymse varanter sammen med ris eller grønnsaker.

 

Men de andre måltidene er det værre med.

 

Står opp kl 7, minus 1000 i matlyst (selvom jeg er dødssulten) og blir mett på igenting.

Jobber fra halv 8 til 4/5 og har såpass travel dag "ute i felt" at jeg ikke rekker noe mer enn en 20mins matpause.

Kommer hjem, sliten, tvinge i meg mat før trening.

Hjem, lage middag, blir som regel siste måltid.

 

Så hva skal spises utenom middag ???

Jeg hater brød, liker ikke salater, og sliter med gainere :p

 

Har blitt til at jeg spiser 4 egg og det jeg klarer av en shake til frokost rundt 9/10 tida

Så mange knekkbrød jeg klarer til lunch

Middag (her spises det dog til jeg sliter med og puste)

Kanskje kvelds

 

Jeg kan nevne at jeg har en type infeksjon i hals og på bakdel av tunge som sikkert eri endel av dette, da jeg enkelte dager kan gå rundt med brekningsfornemmelse en hel dag. Men dette er jeg til behandlig hos lege, og håper det snart blir borte..

Lenke til kommentar

Jeg er en jente som er 13 år men som veier mer enn alle andre i klassen. Jeg veier 50kg og de veier ca 45 kg jeg skal på ferie med en av den tynneste og peneste jenta i klassen hva skal jeg gjøre????? Målet mitt er ca 46kg til sommeren

Urovekkende at du har et slik kroppsfokus i så ung alder. Men om du absolutt vil vite hva du skal gjøre så er det første at du må slutte bry deg om tallet på badevekta, det har ingen betydning. Det andre er at du ikke må slutte spise! Det er dette de aller fleste gjør feil, hvis du trener mye og spiser for lite vil du aldri få fremgang. Tren heller styrke en times tid tre ganger i uka (ja, det er nok) og sørg for å spise nok mat så kommer resultatene garantert over tid. Dette er ikke gjort over natta så du må ha tålmodighet. Det finnes ingen snarveier.

 

Klassisk eksempel på at muskler veier mer enn fett og at tallet på badevekta ikke spiller noen rolle:

 

539624_477948472265672_54868797_n.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, ikke relatert. I videoen var det snakk om frontbøy. Når kosentrisk var ferdig var det inhen problem å ta to steg bort igjen i stativet. Ikke noe tyngre det enn å bare slippe stanga.

 

Han har 200kg på skuldrene på noe som ser ut som et maksløft - stativet er også bare en sånn liten dritt som gjør at man faktisk må konsentrere seg litt. Er ikke et sånnet rack der man egentlig bare kan mose fremover så ligger den (de med vinkling). Forstår han godt at han bare slapp det rett ned, og ser ikke helt problemet med det heller.

 

Edit: Til det bildet over her: finnes det bilde der i fullkropp? Slik det blir mulig å se om det faktisk er samme person :p Den føflekken hun har på høyre bilde er så høyt oppe at det ikke er mulig å se på de andre to.

Endret av AnewZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en jente som er 13 år men som veier mer enn alle andre i klassen. Jeg veier 50kg og de veier ca 45 kg jeg skal på ferie med en av den tynneste og peneste jenta i klassen hva skal jeg gjøre????? Målet mitt er ca 46kg til sommeren

Om dere veier så lite så må dere jo være så lave at dere er av mitt folk... :mrgreen:

 

Men sånn helt seriøst så kan du se de andre svarene du har fått. Vi må gå ut fra at du er rundt 150-160cm siden du er 13 år og da er du akkurat UNDER normalvekt. Ikke snittvekt av befolkningen.

 

Du har et helt urealistisk syn på kropp om du vil veie mindre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Wow, urovekkende mange som mater troll idag :-)

 

Ser frem til å komme skikkelig igang med treningen igjen, vurderer å få lagt en trenings logg for å få opp egen motivasjon.

Lenke til kommentar

Nei, ikke relatert. I videoen var det snakk om frontbøy. Når kosentrisk var ferdig var det inhen problem å ta to steg bort igjen i stativet. Ikke noe tyngre det enn å bare slippe stanga.

Tydelig at du aldri har frontbøyd 200, i alle fall. :p

 

Han har 200kg på skuldrene på noe som ser ut som et maksløft - stativet er også bare en sånn liten dritt som gjør at man faktisk må konsentrere seg litt. Er ikke et sånnet rack der man egentlig bare kan mose fremover så ligger den (de med vinkling). Forstår han godt at han bare slapp det rett ned, og ser ikke helt problemet med det heller.

This.

Maksløft, ja. Det er aldeles ikke noe problem; Det er platting der som er laget for slikt.

Lenke til kommentar

Han har 200kg på skuldrene på noe som ser ut som et maksløft - stativet er også bare en sånn liten dritt som gjør at man faktisk må konsentrere seg litt. Er ikke et sånnet rack der man egentlig bare kan mose fremover så ligger den (de med vinkling). Forstår han godt at han bare slapp det rett ned, og ser ikke helt problemet med det heller.

 

Ikke mer enn at det ikke er verre enn å sette den fra seg - men ja, hvis det er maks så skjønner jeg det. På et senter er det irrterende fordi det bråker.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke mer enn at det ikke er verre enn å sette den fra seg - men ja, hvis det er maks så skjønner jeg det. På et senter er det irrterende fordi det bråker.

Jeg enser ikke andre på den gymmen jeg trener på med mindre tar kontakt. Eller... Disse tightsjentene kan kanskje stjele NOE oppmerksomhet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg så mye. Jeg er på gymmen for å trene, ikke for noe som helst annet...

Lenke til kommentar

Trur eg ville merka det om nokon slapp 200 kg i golvet i nærleiken av der eg held på, men eg hadde neppe brydd meg så mykje. Ikkje at det ville fungert der eg trenar no, for då hadde golvet fått seg ein smell. Har ein derimot utstyr og golv som toler det, så ser eg lite gale i å sleppe vektene, spesielt på maksløft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...