Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørsmålet der får meg til å fundere hver gang; å berike maten enten med smak eller ikke smak er i utgangspunktet enkelt ; f.eks en scoop rapsolje i havregrøt eller hel-kulturmelk som pynt i havregrøt, dobbel pålegg, flytende konsistens som juice, alternativene er uendelige. Å nå 3000kcal via beriking er en nobrainer, om psyken er i orden. (Hos mange er det faktiske hinderet at det føles feil å direkte/indirekte å øke kcals) og dette kan skyldes vår forsvarsmekanisme mot overvekt.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har en grei dagsplan med 3000 kalorier til en som ikke får i seg nok mat?

 

Det hadde hjulpet hvis du sa noe mer om hvordan kostholdet ser ut for øyeblikket og hva målene dine er. Det spørsmålet alene er som å spørre "noen som vet om et greit transportmiddel for en som ikke befinner seg på riktig sted?"

Lenke til kommentar

Det spørsmålet der får meg til å fundere hver gang; å berike maten enten med smak eller ikke smak er i utgangspunktet enkelt ; f.eks en scoop rapsolje i havregrøt eller hel-kulturmelk som pynt i havregrøt, dobbel pålegg, flytende konsistens som juice, alternativene er uendelige. Å nå 3000kcal via beriking er en nobrainer, om psyken er i orden. (Hos mange er det faktiske hinderet at det føles feil å direkte/indirekte å øke kcals) og dette kan skyldes vår forsvarsmekanism

e mot overvekt.

Kanskje det er der det ligger, jeg var 25 KG overvektig for 1 år siden, og det er vanskelig for meg å ta inn mye mat uten å bekymre meg for overvekt.

 

Så lurer jeg på en ting. Vi har kebabkjøtt i fryseren. Per 100G er det 230Kcal, 20G protein, men en del fett. Er dette greit å spise når målet er større muskler?

 

 

 

 

Det hadde hjulpet hvis du sa noe mer om hvordan kostholdet ser ut for øyeblikket og hva målene dine er. Det spørsmålet alene er som å spørre "noen som vet om et greit transportmiddel for en som ikke befinner seg på riktig sted?"

Vil opp i muskler

 

I dag f.eks:

Frokost:

100gram axa go' morgen med 3DL melk. Proteinshake

Mellom: 2 brødskiver med tynt lag smør og ost

Lunsj: 250 gram kyllingfilet og 100 gram ris

Mellom: 2 brødskiver med det samme som tidligere

Middag: 200 gram laks

Etter middagen 3 brødskiver

Lenke til kommentar

Noen som har en grei dagsplan med 3000 kalorier til en som ikke får i seg nok mat?

 

Trente du fra før så er det 200kcal ekstra som gir deg overskudd, trente du ikke er det va 700.

 

Det er latterlig lite mer en da man ikke talte og spiste random ( som ga nåværende vekt)

Lenke til kommentar

 

 

Trente du fra før så er det 200kcal ekstra som gir deg overskudd, trente du ikke er det va 700.

 

Det er latterlig lite mer en da man ikke talte og spiste random ( som ga nåværende vekt)

Beklager, kan du omformulere setningen? Forstår ikke hva du mener. Trener fotball og styrke.

Lenke til kommentar

X kcal spiser man fra før.

Så bestemmer man seg for å gå opp i vekt/ bygge masse.

Da trenger man 200kcal mer pr dag, det er 2 ss olje eller 50g proteinpulver så er man i boks.

 

Prinsippet er at det ikke skal være nødvendig å tenke oj så mange kcal, hvordan skal jeg klare dette osv.

Det er samma som før + ett halvt måltid ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noe business i det venstre låret (høyt på ytre side) i veldig lang tid nå. Det er akkurat som at det er noe som er stivt der inne. Stikker litt. Jeg merker det bare av og til og det er ekstremt vanskelig å forklare både hvordan det føles og hvor det er lokalisert. Det kommer når jeg løfter benet og beveger det til siden (external rotation? Beinet opp med kneet bøyd og så kneet ut vannrett til venstre), for eksempel når jeg legger meg i senga eller ved former for oppvarming til trening. Det er ikke vondt, men ubehagelig. Fysio? Kan jeg gå direkte til en fysioterapeut eller må jeg innom og kaste penger på fastlegen først? I tilfellle fysio, er det noen som har noen anbefalinger?

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...