Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg har også middels erfaring med Fresh. Billige kabelapparater som ryker og masse barn på 13-14. I tillegg var det så mange fremmede språk som ble snakket høyt at jeg følte meg som en utlending i eget land.

 

Oppsiden er pris.

 

Jeg trente også på Fresh fitness før, i Ski. Noen skulle hengt opp skilter som sier "Ingen jallaprat", "Max 10 pensjonister av gangen" og "Sett de jævla vektskivene på plass!!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er kalorier næringsfattige? Google gav meg ikke så mye..

 

Per desiliter eller 100g er det ingen proteiner, vitaminer eller mineraler, kun sukker og vann.

 

Jeg er enig i at brus ikke er et godt alternativ, men det går mer på effekten det har på tenner og kroppen med sukkermengder, syre på tenner etc. Men det er også poengløst og unødvendig dyrt å forsøke å innta kylling og brokkoli om målet er 4000-5000 kcal om dagen.

Lenke til kommentar

om målet er 4000-5000 kcal om dagen.

 

Det gjelder de aller færreste.

Forstår jeg deg riktig viss du synes at det er bedre å bruke litt brus og sjokolade her og der for å få inn de siste hundre kaloriene, enn å ta et par ss med olivenolje eller drikke noen glass melk? I så fall er jeg ikke enig. Ja, du får i deg de samme kaloriene, men om målet i tillegg til å få i seg nok kcal er å fungere som et normalt menneske, så er ikke så tomme KH det første jeg ville anbefalt.

Lenke til kommentar

Ikke helt det jeg mener, mente bare at om man skal gå rundt å leve på junk hele bulkesesongen, så ville iallfall jeg heller spist bittelitt mer og gått "glipp av" noen kalorier enn å få alt gjennom brus oh sjokolade.

 

Og det er klart man fungerer som et menneske, men jeg fungerer mer optimalt med skikkelig mat i meg, iallfall.

 

MEN! Jeg får ikke oftere i meg 1000 kcal av brokkoli og skyr enn jeg får av melk og nøtter. Det er klart.

Lenke til kommentar

Er havregryn, egg etc blitt for dyrt nå? Burde ha kommet fram hvilken type mat det er snakk om, er han kresen? Hun skylder på genetikk men der driter hun seg ut da vi kan via forskjellige biomarkører finne en god del av disse gen-defektene. Sorry men jeg vet utrolig godt at overvekt er vanskelig og jeg har tidligere forsvart mange da det er grise vanskelig men dette her er ikke et av tilfellene. Jeg selv har en anabol kropp og sleit med overvekt i perioder av ungdomstiden, da jeg LANet en del. Gikk opp og ned hele tiden Og skylde på genetikken min. Er jo menneskelig å rasjonere bort feilene sine.

 

Edit: Stine en fremtidig KEF, har noen tanker rundt dette stinemalvik.blogg.no/1350472351_en_tankevekker_om_vek.html

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe rart i folk ikke klarer å gå ned i vekt når det er så mye feilinformasjon ute og går. Som i reklamer for slankepiller, slankeshakes, all dekningen lavkarbo har fått i media den siste tiden.

Vi mennesker sluker det like rått som vi sluker store og saftige burgere eller pølser på bensinstasjonen.

 

Folk VET faktisk ikke hvordan man går ned i vekt. Og dette er dessverre ett av mange tilfeller.

Hvis vi er så opptatte av at folk skal ha et sunt kosthold, burde det vært ulovlig å reklamere for diverse slankeprodukter som lover vektnedgang ene og alene.

Det burde vært et stort tema på skolen, og tv kanalene burde kjørt ordentlig kommunistisk propagandareklame mellom hvert program om hva et bra kosthold skal bestå av. Men dessverre er det ikke sånn.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe rart i folk ikke klarer å gå ned i vekt når det er så mye feilinformasjon ute og går. Som i reklamer for slankepiller, slankeshakes, all dekningen lavkarbo har fått i media den siste tiden.

Vi mennesker sluker det like rått som vi sluker store og saftige burgere eller pølser på bensinstasjonen.

 

Folk VET faktisk ikke hvordan man går ned i vekt. Og dette er dessverre ett av mange tilfeller.

Hvis vi er så opptatte av at folk skal ha et sunt kosthold, burde det vært ulovlig å reklamere for diverse slankeprodukter som lover vektnedgang ene og alene.

Det burde vært et stort tema på skolen, og tv kanalene burde kjørt ordentlig kommunistisk propagandareklame mellom hvert program om hva et bra kosthold skal bestå av. Men dessverre er det ikke sånn.

 

Tull, alle vet hvordan, men få orker å gjøre det som skal til.

Lenke til kommentar

Akse: personen ovenfor deg snakker sannheten slik det er dessverre, det hersker forvirring og mangel på kunnskap : spis mindre og gå ned i vekt alt som skal til? Det er ikke slik det fungerer for målgruppen.

 

Jeg er klar over at det er forvirring, men i utgangspunktet vet de fleste hva som skal til for å gå ned i vekt. Spise mindre og bedre, samt trening, jo det vil hjelpe et stykke for veldig mange.

Lenke til kommentar

Problemet er hva er mindre? Hvor mye er mer bevegelse? Hvor stor er en tallerken? Hva er definert som greit? Personer vet ikke dette og på de gratis timene jeg gir ut for å bygge erfaring så har personer falt sammen og gråtet fordi dem har absolutt ingen forhold til dette. Psyken har så mye å si : Skal jeg starte å si at jeg trente benk og spiste kyllingfile og i løpet av 16 makset jeg 145, 5kg på benk , 205på knebøy etc? På samme måte funker ikke spis mindre og beveg mer, hadde jeg skrevet det under eksamen hadde jeg stryket. :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er hva er mindre? Hvor mye er mer bevegelse? Hvor stor er en tallerken? Hva er definert som greit? Personer vet ikke dette og på de gratis timene jeg gir ut for å bygge erfaring så har personer falt sammen og gråtet fordi dem har absolutt ingen forhold til dette. Psyken har så mye å si : Skal jeg starte å si at jeg trente benk og spiste kyllingfile og i løpet av 16 makset jeg 145, 5kg på benk , 205på knebøy etc? På samme måte funker ikke spis mindre og beveg mer, hadde jeg skrevet det under eksamen hadde jeg stryket. :/

 

Jeg forstår hva du mener, i teorien er det enkelt, men folk som ikke gidder å lese seg opp når de skal ut på det prosjektet det er å gå ned i vekt, da kan de ikke forvente stort til resultater heller.

 

Jeg har en kompis som skulle ned i vekt. Allmenn kost- og treningskunnskap var alt han kunne, og han klarte å gå ned i vekt som bare det. 20++kg på tre måneder. Hvordan? Jo, kutte ut brus, drittmat og gå turer.

Lenke til kommentar

Det er bra og kompisen kuttet ut "overflødige" varianter som tomme kalorier og lignende, men ikke alle har disse "sunshine-storyene" Vi "i feltet" er ikke opptatt av ordet slanking ei heller livstil-endringer og vi vil heller at pasientene skal gå ned 5-10% da bare det gjør markante endringer på insulinsensiviteten og andre livstilsykdommer og da er det i tillegg en mye større sjanse for at personene faktisk holder denne vekten og ikke går opp igjen, det er målet vårt i første omgang og når det kommer til ekstrem-overvekt så får ikke jeg engang lov å "touche" dem da jeg ikke har nok moduller innenfor pasient-psykologi - da er på egne klinikker med psykologer, kliniske KEF, leger; først da i samråd med dem kan jeg (om jeg hadde en jobb på en av disse klinikkene) hjelpe dem.

 

Samtidig er det akkurat slik som du sier: Allmenkost og om du _VIRKELIG_ vil; da har du lagt alle forutsetninger for det. Nå er jeg veldig nøye med å ikke bruke enkeltpersoner som eksempler men kompisen din er et eksempel på det og all creds til han.

 

Før jeg ender opp med å skrive for mye igjen: Tilfellet som er skrevet i VG lukter fortsatt selvforsynt lang vei og for å snakke metaforisk : Jeg kan tilby dem en arm for å hjelpe - men om ikke de engang orker å gå. Hva kan vi gjøre? Matvarer som er forenlig med et sunt vektnedgang koster ikke mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...