Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Trene tung styrke og ha høyt(!) inntak av proteiner i tillegg til å holde kondisjon ved like på et middels høyt kaloriunderskudd ut måneden, for å miste så mye unødvendig masse som mulig høres vel hensiktsmessig ut i så fall? :)

Anbefalar du 5x5 SL? :)

Har ikkje utsatt nokon ting, har trena heile vegen.

HBS ;)

 

Virker ærlig talt ikke som om det er saken.. Du begynner én måned før å spørre hvordan du kan forbedre kondisjonen din, noe som ikke tyder på at du har "trent hele veien".

 

Skal på opptak om akkurat en måned selv, og være der i tre uker, forutsatt at jeg ikke blir sendt hjem.

Ikke optimalt å fortsatt ha litt sykdom i kroppen etter tre ukers russetid, når man egentlig bør trene...

Trent heile vegen, men ikkje akkurat optimalt. Testa ikkje "maks" før nå, så kunne nesten ikkje vite det før nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket program du trener etter er egentlig ikke så nøye, bare du er gjennom noen tunge sett baseøvelser hver uke, så kroppen skjønner at den til helvete trenger å beholde muskelmassen. Slik jeg forsto det er det ikke styrkeprogresjon, men vekttap som var det viktigste målet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det og ikke komme seg gjennom selsksjon på det fysiske, går kun på det psykiske.

 

Absolutt ikke. Tror du enhver som helst tjukkas på 110kg som ikke har trent noe som helst de siste 7 årene og har levd på burgere klarer seg gjennom?

Satt veldig på spissen, men klart det er en kombinasjon....

Lenke til kommentar

Har sagt det kjempemange ganger, man må ned i vekt før man kan løpe en rask 3000 meter. Da er styrketrening og diett det det går i - ikke kondisjonstrening. Er man 100kg på 180cm er det viktigere å gå ned 20 kg enn å øke kondis. Styrketrening har også en positiv effekt på kondis - så at ikke Vikingen har oppfattet dette enda er meg en svær gåte.

Meiner du dette som generelt, det med styrketrening ift kondisjon, eller at å fokusere på styrketrening nå 1 mnd før opptak er optimalt?

 

Både òg. For de over 25% kroppsfett ville jeg uten tvil gått for en vektnedgang på røffly 1-2% uka, så mye som tillates uten at det går utover styrke. Helst gå ut litt hardt, for så å leve litt bedre etter uke 2 eller tre. Ikke noe kondisjonstrening, men masse kardio i form av gåing.

 

For noen under 20% kroppsfett er jeg usikker, under 15% er definitivt kondisjonstrening noe jeg ville vurdert - et HIIT basert opplegg hadde kanskje vært å foretrekke.

 

Fettapet som kommer vil også gi bedre plass til lungene i mellomgulvet, tilfeldigvis sitter den helt klart høyeste tettheten av oksygenreseptorer her - så dette bidrar til å gi følelsen av "mer energi" som nyfrelste ofte føler. Økt oksygenopptak? check.

 

Gå inn for å ta av deg minst 15 kilo de neste 3 månedene, bare gjør det. Tung styketrening sammen med et godt kaloriunderskudd og mye gåing fikser biffen.

Lenke til kommentar

@ Diskutant, orka ikke quote alt.

 

 

Jeg veide ca 63 kg fordelt på 183 cm, hadde ikke hatt noe form for trening siden jeg sluttet med fotball som 12 åring. Og jeg kom meg gjennom, så da bør de fleste klare det. Jeg mener fortsatt at det står veldig mye på psyken. Ja, helvettes uka var hat fra start til slutt, men man trenger ikke voldsom fysikk for og komme gjennom. Selvom det selvfølgelig vil hjelpe vanvittig på hvordan du klarer deg gjennom uka, og om du kommer inn eller ikke..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan noen bekrefte at biceps-musklene er en liten muskler som ikke har godt av å trene for mye fordi det kan forårsake skader etc.? Da tenker jeg over 3 øvelser mens triceps-musklene er det motsatte?

 

Sammenlign det med dei andre musklane på kroppen din og du har svaret.

Han får ikke svar på spørsmålet om han kan overtrene og få skader ved å se seg selv i speilet.

 

Forøvrig syns jeg denne artikkelen gir et fint svar på det hele: http://ezinearticles.com/?Over-Training-Your-Biceps---Its-Easier-Than-You-Think&id=1627895

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte at biceps-musklene er en liten muskler som ikke har godt av å trene for mye fordi det kan forårsake skader etc.? Da tenker jeg over 3 øvelser mens triceps-musklene er det motsatte?

 

Sammenlign det med dei andre musklane på kroppen din og du har svaret.

Han får ikke svar på spørsmålet om han kan overtrene og få skader ved å se seg selv i speilet.

 

Forøvrig syns jeg denne artikkelen gir et fint svar på det hele: http://ezinearticles...hink&id=1627895

Takk, det var bedre :D

Greia er bare at en bra trent mann drev og tok flere øvelser for biceps og diskuterte med en annen at det med få øvelser for biceps er tull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er waste of time ja, iallefall trener du en del andre øvelser for rygg.

3x8-10 eller 5x5 (eller noe annet avhenging av resten av treningsopplegget ditt) av en øvelse holder som regel i plenty.

 

Jeg foretrekker en isolert øvelse som denne:

Bare med EZ-stang.

Lenke til kommentar

@ Diskutant, orka ikke quote alt.

 

 

Jeg veide ca 63 kg fordelt på 183 cm, hadde ikke hatt noe form for trening siden jeg sluttet med fotball som 12 åring. Og jeg kom meg gjennom, så da bør de fleste klare det. Jeg mener fortsatt at det står veldig mye på psyken. Ja, helvettes uka var hat fra start til slutt, men man trenger ikke voldsom fysikk for og komme gjennom. Selvom det selvfølgelig vil hjelpe vanvittig på hvordan du klarer deg gjennom uka, og om du kommer inn eller ikke..

Befalsskole? Nå var du skinn og bein da, som hjelper godt ift. tjukkas-eksempler..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Godt mulig, det er kun hva jeg foretrekker ^^

Ettersom de andre øvelsene hvor biceps blir trent ikke er særlig isolerte.

 

EZ-stang vs vanlig er dog interessant.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg kjører nettop den ene bicepsøvelsen der, dog med ez stang. Holder på det andre skråleddet fra innerst til ytterst. Det jeg har merka meg er at det er vanvittig stor forskjell på hvor bredt man har albuene fra hverandre, hva er egentlig best ?

 

Synes jo det er gøyest med brett grep, da jeg klarer løfte mye mer :p

 

 

Edit: @ Kevlar. Ja det var jeg så absolutt, men jeg vil påstå at jeg slet mer med den jævla sekken en tjukkasene :p Og med kontinuerlig frysing! Gikk ned til 58kg på de 5 dagene i felt, woooh! Lean og mean!

Endret av Lynx_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...