Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

vet egentlig veldig lite annet at det rett og slett ikke går pga intense smerter. Av og til er det mulig for meg og jogge en 10-30 minutter.

Blir bare avfeid av doktor som påstår at det er schlatters og voksesmerter. (Etter 4-5 år)

 

Men ja... beklager som spurte.

 

bad time.jpg

 

Det er helt feil. Men noen spørsmål skal stilles i nybegynnertråden, noen skal stilles her. Jeg tror de fleste vet selv hvor de finner seg selv.

Sette opp treningsprogram (spesielt uten bøy :) ) til folk, det liker vi (jeg, iallfall) svært dårlig. Enda verre er det når vi ikke får noe som helst bakgrunnsinformasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Kjøp kreatin monohydrat. Jo billigere jo bedre!

2) Spis mat (masse mat, om målet er å bygge! Helst så "ren" mat som mulig, egg, kylling, ris osv)

3) Kast i deg en proteinshake på kvelden OM du ikke har klart å fått i deg nok protein/kcal iløpet av dagen (i form av fast føde)

 

Værre er det ikke! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Uansett hva du spiser så må iallefall kcaloriene inn være større en ut eller så går du ikke opp et gram.

33kcal pr kg er ca det du bruker, så for eks 38 kcal x kroppsvekta ( så slipper man trekke ifra fettprosenten) så har du iallefall ett tall du må få i deg hver dag.

Lenke til kommentar

Andre dag med test av L-Tyrosine. I går underdosa jeg veldig (bare 0,4g - står på boksen :p) og merket ikke noe effekt. I dag tok jeg 1,5g med en kopp kaffe og har følt meg veldig bra nå frem til lunch. Tør ikke helt tilskrive humør og fokus l-tyrosine enda, siden det er langt mellom tunge dager til meg nå. I morgen, test av 2gram før trening.

 

Til de av dere som mener dette høres ut som noe ganske nært doping, neida - det er en aminosyre du finner i mye mat, bare renset. Andre som har prøvd?

Lenke til kommentar

Har fått det de siste ukene i forbindelse med curling med stang, noe jeg overhodet ikke er vandt til. Redd det er senebetennelse.

Ble plutselig mye værre på vei hjem fra jobb i dag. Så på en dør som gikk "tungt" hos ei gammel dame i dag, imens jeg utbedret feilen så lukket/åpnet jeg den utallige ganger etterhvert som jeg dreiv.

Dette er en terassedør fra Nordan som har en låsemekkanisme der man må løfte håndtaket til nesten 90 grader før man får låst, så jeg regner med at det var det som stresset håndleddet litt for mye.

 

Fant en gammel håndleddsbeskytter som jeg brukte litt i starten av treningskarieren min, det hjalp faktisk litt å ha den på nå :)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe trening sko, jeg løper lite og trener på studio. Jeg tenker å bruke ca 1000kr på skoene, sikkert litt mer hvis det er vits. Bor i oslo. Tips? :)

 

Dersom det er sko til løping du vil ha, ta deg en tur på Löplabbet, de har to filialer i Oslo. Der vil du få sjekket pronasjon og de vil hjelpe deg med å finne sko som er skreddersydd til ditt bruk.

Lenke til kommentar

vet egentlig veldig lite annet at det rett og slett ikke går pga intense smerter. Av og til er det mulig for meg og jogge en 10-30 minutter.

Blir bare avfeid av doktor som påstår at det er schlatters og voksesmerter. (Etter 4-5 år)

 

Men ja... beklager som spurte.

 

bad time.jpg

 

Det er helt feil. Men noen spørsmål skal stilles i nybegynnertråden, noen skal stilles her. Jeg tror de fleste vet selv hvor de finner seg selv.

Sette opp treningsprogram (spesielt uten bøy :) ) til folk, det liker vi (jeg, iallfall) svært dårlig. Enda verre er det når vi ikke får noe som helst bakgrunnsinformasjon.

Takk for et fornuftig svar.

Skjønner godt at det kan være irriterende at folk hele tiden stiller disse spørsmålene. Skal sjekke litt rundt etter steder det har vært besvart før.

Lenke til kommentar

Jeg må trekke meg litt på det med beintrening.

En kar på jobben (fransk alpinist) spurte om jeg kunne hjelpe han med overkroppstrening. Han ville ikke trene ben siden de fikk så mye juling fra før av. Han går toppturer daglig og klatrer mye i tillegg så det hadde blitt overbelastning.

 

DA, er det en avveining om man lar vær å trene beina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...