Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Eg har lese fleire som meiner at tøying ikkje skal vere direkte smertefullt. Det skal ikkje vere behageleg og du kjenner sjølvsagt eit ubehag, men smerte er kroppen sin måte å sei frå om at den ikkje vil ha det du driv med. Tøy så langt du kjem før det blir smertefullt og sjå utviklinga over tid.

Smerte er subjektivt. For min del er det klin umulig å skille mellom ubehagelig og smertefullt når jeg tøyer. Jeg tøyer til jeg får "vondt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man ruller så skal det være vondt, det er jeg enig i. Men når man ruller, så strekker man heller ikke muskelen, det er mer som egenmassasje :) og funksjonell massasje...ikke behagelig :p

Piriformisen min er så stram at tærne mine blir numne innimellom, så måtte få Steve til å massere den i går kveld. Urk.

 

Broseph: Moahaha! Om det er noen trøst så sitter jeg stort sett stille når jeg ikke er på trening, hehe.

Tøy ut. Det finnes selvfølgelig mer avanserte måter å gjøre det på, men det krever at du bruker strikk og litt diverse. Jeg synes den tar relativt godt, avhengig av om du får den til å treffe.

 

Leste ikke den første noe særlig. For det meste bare autoritetsargument.

SL:

1. Nei, men ingen som sier at en skal gjøre det FØR en trener. Da er det dynamisk som gjelder.

2. Enig, men det implikerer at det optimale er statisk tøying+stabilitetsarbeid.

3. Ingen grunn til å ikke gjøre det.

4. Se 1.

5. Se 1.

 

Men selvfølgelig. En skal ikke skade seg selv heller.

 

Også, dersom du i bunn av squat to stand bruker albuene til å presse knærne ut vil du kjenne at det tar godt i hofteadduktorene (hip adductors).

Ellers fungerer denne fint på forside. Som egentlig er en litt mindre hardcore variant enn den jeg pleier å linke til.

Lenke til kommentar

Første treningsøkt på PF i dag. 10g BCAA før trening = 20 jævla kapsler. Var ganske redd for at de skulle komme opp igjen, ja... Men det gikk nå på et vis. Gleder meg til middag! Har drukket en halv liter sjokolademelk, spist et rundstykke og en buttload med yoghurt med go' dag til nå i dag (spisevinduet åpner 1400. Siden jeg var på trening ble det utsatt til 1430). Blir fullkornspasta med kyllingkjøttdeig og hjemmelaget tomatsaus om et par timer. Blir nice!

Lenke til kommentar

Første treningsøkt på PF i dag. 10g BCAA før trening = 20 jævla kapsler. Var ganske redd for at de skulle komme opp igjen, ja... Men det gikk nå på et vis.

Det blir store mengder kapslar ja. Prøv Xpand Red Berry Breezer i pulverform i staden for. 300,- for ein boks med 400 gram. Bland to scoop (5g BCAA per stk) med vatn og drikk.

 

Det smakar som godteri. BCAA utan smak skal i følgje dei som har prøvd smake fælt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg strekker som regel litt rumpe på slutten av øktene mine, men det er et tilbakevendende problem dessverre. Jeg klarer å treffe "det meste" når jeg strekker, men ikke helt inn. Da må jeg enten rulle på noe, eller få massasje. Det har blitt bedre da, med med tøying, men kjente det igjen etter spinning på mandag :)

Lenke til kommentar

ENDELIG! Har lett i flere timer etter en manual på nettet til tredemøllene de har på senteret og nå fant jeg det! Plutselig en dag var alle sammen stilt inn på MPH og miles og ingen, selv ikke de ansatte, visste hvordan man fikset det :hrm: De har stått sånn i en evighet og alle irriterer seg over det!

 

Men det blir det en slutt på fra i dag! Jeg besitter kunnskapen og har planlagt en storslått entre hvor jeg trenger meg gjennom folkemassene og legger hånda på mølla og fikser alle problemer :w00t: Plutselig blir det en himmelsk sang og strippende gogo-danser daler ned i skjul.

 

Skal jeg gjøre dette med eller uten kappe? :hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg strekker som regel litt rumpe på slutten av øktene mine, men det er et tilbakevendende problem dessverre. Jeg klarer å treffe "det meste" når jeg strekker, men ikke helt inn. Da må jeg enten rulle på noe, eller få massasje. Det har blitt bedre da, med med tøying, men kjente det igjen etter spinning på mandag :)

Du kan jo sjekke ut denne?

Lenke til kommentar

Gå for kappa!

 

Forresten, noen som har en god øvelse for bryst som ikke gjør vondt for skuldrene?

Aner ikke. Hvordan vondt har du? Jeg vet at benkpress "powerlifting-style" er relativt mild på skuldrene i forhold til andre øvelser. Litt vanskelig ettersom ofte skuldre og bryst jobber sammen.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg litt med å få satt opp et ordentlig treningsprogram? Målet mitt er hovedsaklig volum da jeg vil trene for utseendet i tillegg til å få den gode følelsen av å trene. Jeg er litt usikker på hva slags øvelser jeg burde ha med men har forstått at ihvertfall benkpress, knebøy, markløft, chins og pullups er lurt å ta med. Om jeg har forstått rett så burde man kjøre 3-5 sett med 8-12 repetisjoner for mest mulig volum, men hvor mye hvile tid burde man ha mellom settene? Med mindre noen har noen ferdig sammensatte treningsprogram som dere kan anbefale så hadde jeg satt stor pris på pitte litt hjelp :).

Lenke til kommentar

Er det noe restriksjoner ifbm. å bestile Xtend BCAA fra BB.com?

Vet ikke. Er det p.g.a. prisen du tenker? En får jo produktet i norske nettbutikker også. Her kan det være du finner noe informasjon.

 

Noen som kan hjelpe meg litt med å få satt opp et ordentlig treningsprogram? Målet mitt er hovedsaklig volum da jeg vil trene for utseendet i tillegg til å få den gode følelsen av å trene. Jeg er litt usikker på hva slags øvelser jeg burde ha med men har forstått at ihvertfall benkpress, knebøy, markløft, chins og pullups er lurt å ta med. Om jeg har forstått rett så burde man kjøre 3-5 sett med 8-12 repetisjoner for mest mulig volum, men hvor mye hvile tid burde man ha mellom settene? Med mindre noen har noen ferdig sammensatte treningsprogram som dere kan anbefale så hadde jeg satt stor pris på pitte litt hjelp :).

Hvorfor trenger du ditt eget program? Følg RYP; Et program som mange før deg har hatt suksess med. Ikke for å være krass, men du kan da umulig være så fysisk spesiell at du trenger et spesialprogram for deg.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du vondt i skuldrene?

Har i det siste kjent at det drar i en sene når jeg tar benkpress, noe som ikke er direkte veldig vondt, men det er ubehagelig og litt vondt.

 

Er kun nå i det siste jeg har kjent det. Tror jeg har grei teknikk, og det er først nå den siste måneden jeg har kjent det.

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger du ditt eget program? Følg RYP; Et program som mange før deg har hatt suksess med. Ikke for å være krass, men du kan da umulig være så fysisk spesiell at du trenger et spesialprogram for deg.

Jeg beklager. Tenkte at jeg bare kom til å få kritikk om jeg skrev "Jeg vil ha et treningsprogram for å få mer volum." Skal sjekke ut RYP da :)

 

Edit: Men hvor lang hviletid burde man ha mellom settene med tanke på at jeg vil oppnå mest mulig volum.

Endret av TurboLax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...