Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Finnes det noen sider med bra oversikt over forskjellige øvelser? Lurer også på hvordan man skal sette opp en overkroppsprogram fordelt på en uke. Tips ?

 

:)

 

Coopers Guns :thumbup:

 

Perfekt! Hvordan skal jeg da variere treningen? Skal jeg sette opp alle øvelsene jeg ønsker og utføre de over 3 ganger pr uke? Eller skal jeg jobbe med hele overkroppen over en uke? Ettersom jeg ikke har noe ben å jobbe med så vil jeg jo ha mye mer tid til overkropp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo anbefale min 2-splitt.

Dag 1:Benk/Triceps

Dag 2:Øvre Rygg/Biceps

Dag 3: Triceps/Biceps

(Dag 4:Nedre rygg/mage)

 

Pleier variere etter hva jeg føler selv.

Men, out of curiosity; Why no legs?

 

Har nok ikke 4 dager til disposisjon. Jeg brakk foten i gymtimen og må gå på krykker i 8 uker fremover + operasjon.

Lenke til kommentar

Kan jo anbefale min 2-splitt.

Dag 1:Benk/Triceps

Dag 2:Øvre Rygg/Biceps

Dag 3: Triceps/Biceps

(Dag 4:Nedre rygg/mage)

 

Pleier variere etter hva jeg føler selv.

Men, out of curiosity; Why no legs?

 

Har nok ikke 4 dager til disposisjon. Jeg brakk foten i gymtimen og må gå på krykker i 8 uker fremover + operasjon.

 

Aha ja, det var deg det ja! Sorry!

Er jo ikke umulig å presse Nedre rygg og mage-økten inn i di andre da hvis du har tidsnød? ;)

 

Ellers, god bedring!

 

Kevlar: Jeg vil ha full bilde-update og en heftig treningslogg fra deg nå! :thumbup:

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Kan jo anbefale min 2-splitt.

Dag 1:Benk/Triceps

Dag 2:Øvre Rygg/Biceps

Dag 3: Triceps/Biceps

(Dag 4:Nedre rygg/mage)

 

Pleier variere etter hva jeg føler selv.

Men, out of curiosity; Why no legs?

 

Har nok ikke 4 dager til disposisjon. Jeg brakk foten i gymtimen og må gå på krykker i 8 uker fremover + operasjon.

 

Aha ja, det var deg det ja! Sorry!

Er jo ikke umulig å presse Nedre rygg og mage-økten inn i di andre da hvis du har tidsnød? ;)

 

Ellers, god bedring!

 

Kevlar: Jeg vil ha full bilde-update og en heftig treningslogg fra deg nå! :thumbup:

 

Stemmer det ja. Jeg tror det enkleste for meg er å kun benytte manualer. Takker for svarene dine!

 

Følger også med på loggen ofc :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott! Ut av den fine siden Corey linket meg til har jeg kommet frem til følgende øvelser jeg kan gjøre

 

Bicep Curl, Seated Lateral Raise, Benkpress maskin, Liggende kne til bryst øvelse, Situps, Roing m. maskin og planken på en fot :!:

 

Noe jeg ikke har tenkt over før nå er hvordan jeg skal klare å mestre å hente alle de forskjellige manualene til benken med krykker. Tenker jeg får ta meg en tur innom senteret for å se hvilke muligheter de tilbyr med maskiner uten vektskiver.

 

Hvordan ser det ut? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I RYP-programmet skal man gjøre øvelsen tricepspress (ser at noen kaller det franskpress), noe som forsåvidt virker som en veldig enkel og grei øvelse, men jeg sliter ordentlig. Har problemer med at jeg verken er lang nok i armene eller ryggen, så får en del komplikasjoner. Har prøvd hver gang jeg har vært på senteret, men får det rett og slett ikke til.

Noen andre øvelser som trener triceps som kan anbefales?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

I RYP-programmet skal man gjøre øvelsen tricepspress, noe som forsåvidt virker som en veldig enkel og grei øvelse, men jeg sliter ordentlig. Har problemer med at jeg verken er lang nok i armene eller ryggen, så får en del komplikasjoner. Har prøvd hver gang jeg har vært på senteret, men får det rett og slett ikke til.

Noen andre øvelser som trener triceps som kan anbefales?

 

Har du prøvd å gjøre det på benk med manualer? Enklere for noen.

Lenke til kommentar

Er det en muskelgruppe som har en MILLION forskjellige øvelser, så er det triceps.. :)

 

Liggende, stående, sittende extensions i alle mulige vinkler, kickbacks og smalbenk og franskpress og skullcrushers og pushdowns og pushups og dips og faens oldemor.. Og nesten alt kan gjøres med stang, hantler eller kabler. O.S.V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...